Proturbo  Autodiagnoosi

Kierrokset seilaa, Volvo S60 D5 2003

  • 22 Vastauksia
  • 4821 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Banug

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Kierrokset seilaa, Volvo S60 D5 2003
« Vastaus #15 : 12.04.2018, 19:34:50 »
Tää nyt välillä on luistatellut mutta ei läheskään aina,ei edes usein. Millon se hajoo kokonaan?:D

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4925
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: Kierrokset seilaa, Volvo S60 D5 2003
« Vastaus #16 : 12.04.2018, 20:16:04 »
Kun lopettaa liikkumisen :2funny:
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

Poissa Banug

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Kierrokset seilaa, Volvo S60 D5 2003
« Vastaus #17 : 14.04.2018, 14:21:56 »
Kun tossa kytkinremppaa jossai vaiheessa alan tekemään niin pitääkö olla kaksoivauhtimassapyörä jos sen samalla huitasee sinne vai käykö sinne yksiosainen vauhtipyörä? Tai millanen sinne kannattaa laittaa?

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4925
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: Kierrokset seilaa, Volvo S60 D5 2003
« Vastaus #18 : 14.04.2018, 15:13:57 »
Kaksoismassa.

Kiinteää ei saa ja toisekseen hajoaa jostain muualta jos sais..
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

Poissa Banug

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Kierrokset seilaa, Volvo S60 D5 2003
« Vastaus #19 : 14.04.2018, 15:21:48 »
Oolrait

Poissa Badman

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • www.vrcf.fi
Vs: Kierrokset seilaa, Volvo S60 D5 2003
« Vastaus #20 : 14.04.2018, 18:33:44 »
Kaksoismassa.

Kiinteää ei saa ja toisekseen hajoaa jostain muualta jos sais..

Ainakin bensakoneella varustettuun Volvoon saa myös kiinteän vauhtipyörän ja paikat ovat kestäneet puolitoista vuotta ja yli 40 tkm. Tammer Dieseliltä kolmen vuoden takuulla, Valeo-tuotemerkki. Toki kytkimen käyttö on hieman "kulmikkaampaa", mutta kun jalka tottuu, ei eroa juuri huomaa. Hinta oli lähes puolet pienempi kaksoismassan hintaan verrattuna.
Nykyinen menopeli: Volvo XC70 D4 2013
Volvo S80 2003 2.4T
Volvo V70 2001(B5244S)

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Kierrokset seilaa, Volvo S60 D5 2003
« Vastaus #21 : 14.04.2018, 18:49:58 »
Jos vetää kärryä tms. kuormaa yhtään, tai haluaa ajaa matalilla kierroksilla, niin ehdoton ei kiinteälle.

Dieseli hakkuuttaa niin perkeleesti matalilla kierroksilla, ettei sitä vaihteisto loputtomasti kestä. Se, jos jollakulla on kestänyt kiinteällä, niin toisella ei välttämättä kestä. On niin paljon vaihteiston kilometreistä ja käytöstä kiinni.

Vanhoissa dieseleissä ei kaksoismassaa ole ja jossain kohtuu modernissa KIAssakaan ollut kaksoismassaa. Mutta sen kiinteän vauhtipyörän massa on sitte hiukan toinen, todella massiivinen. Myöskään joku pikkudiisseli (1.6l tjsp) tai vanha esikammiolousku, ei anna piikkivääntöä alas niin paljoa suhteessa moottorin kokoon, kuin yhtään nykyaikaisempi diesel.


Se kaksoismassa on minustakin jotenkin puolikuollut yritys, mutta jos omalle kohdalle sattuisi, niin kaksoismassalla menisin. Kuitenkin jos se kytkin/kaksoismassa kestää alunpitäen 300-600tkm ja 10-20vuotta, niin miksei se uusi kestäisi? Tunnetut valmistajat antavat yleensä takuunkin osilleen, esimerkiksi 2v/50tkm.


Jos kaksoismassalla menet (tai et mene), niin suosittelen lämpimästi katselemaan osien hintoja keskieuroopan nettikaupoista. Säästö euroissa voi helposti olla useita satasia, ellet sitten jostain korjaamolta saa hyvää tarjousta vaihdolle tilatessa osat heidän kautta.

Sekin kannattaa muistaa, ettei monikaan korjaamo anna mitään takuuta tehdylle työlle, jos asiakas tuo omat osat. Tästäkin kannattaa olla tarkkana, koska on eri asia antaa työlle takuu, kuin osille takuu. Periaatteessa osien alkulähteellä ei ole merkitystä, jos mahdollisesti ilmennyt vika ei ollut niissä, vaan huolimattomasti tehdyssä vaihtotyössä.



Tässä nyt yhden ex-autoasentajan näkökulma. Dieseliä ei minulla ole, koska en jaksa niiden monimutkaisempaa tekniikkaa.

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4925
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: Kierrokset seilaa, Volvo S60 D5 2003
« Vastaus #22 : 14.04.2018, 19:35:25 »
Ainakin bensakoneella varustettuun Volvoon saa myös kiinteän vauhtipyörän ja paikat ovat kestäneet puolitoista vuotta ja yli 40 tkm. Tammer Dieseliltä kolmen vuoden takuulla, Valeo-tuotemerkki. Toki kytkimen käyttö on hieman "kulmikkaampaa", mutta kun jalka tottuu, ei eroa juuri huomaa. Hinta oli lähes puolet pienempi kaksoismassan hintaan verrattuna.

Bensaan saa, se on tiedossa ja siinä kestää. Diesel käy vähän raskaammin ja epätasasemmin. Samppasportilta aikanaan kysyin niin sano että ei ole dieseliin saatavilla ja että täristää.

Ja hyvin on kestäny kaksoismassa 500nm vääntöä. Ja joku 150tkm ajettu :)
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

 

Autoracing  KL-varaosat