Proturbo  Autodiagnoosi

740 jytky

  • 183 Vastauksia
  • 72206 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #90 : 16.03.2011, 11:10:00 »
Kannattanee ehkä kattoa lampulla sytkän ajotus ennenko alatte repiin pyörää irti... ::)
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #91 : 16.03.2011, 18:37:25 »
Onkos kaasuttimet synkronoitu ja muutenkin samoissa ja likelle oikeissa säädöissä? Rykii ja paukkuu nimittäin aika hyvin jos läpät avautuu eritahtiin tai säädöt eivät ole samat. Vinokoneessa tuntuu olevan ominaisuus, että aivastelee kaasuttimiin, varsinkin kylmänä. Tuskin kumminkaan on vauhtipyörä väärässä asennossa, koska silloin ei ymmärtääkseni pelaisi kuin korkeintaan hyvin huonosti. Siirtyisihän sytytyshetki asteissa aika paljon jo yhden pultinreiän siirrolla.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #92 : 16.03.2011, 19:25:31 »
Siirtyisihän sytytyshetki asteissa aika paljon jo yhden pultinreiän siirrolla.
Äkkiä laskettuna 45 astetta eli..
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Moolok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • Kokoa kyllä riittää.
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #93 : 16.03.2011, 21:57:38 »
jup osan paukunnasta voi laittaa synkan piikkiin joska kaasuttimia yhdistävä palikka on aikas väliaikaista mallia:D.. ei mene sillä omalla klivulla kun tässä moottorissa kaasarit kauempana toisistaa kun jossain mihin ne kuulus.

Niin eipä se varmaan käyntii lähtis jos sytkä olis niin paljo pilessä. Säätämään en aio edes alkaa kun ahdin tulee kiinni niin kaikki täytyy kuitenkin muuttaa.. se vaan että kun sais tyhjäkäymään ilman jatkuvaa polkemista niin sais edes synkkaan laitettua.

Kaikki varmaan siis viittaa ilmanvuotoon. käy hetken ja sitten sammuu jos ei pumppaa.

Niin ja jotain positiivista myös:PP tänään oli koulussa hetki vapaata aikaa niin aloitin tekemään painekoteloa pajalla..
MSNS

Poissa Moolok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • Kokoa kyllä riittää.
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #94 : 16.03.2011, 22:14:41 »
Niin ja kiitos kaikille pohtijoille^^
MSNS

Poissa Moolok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • Kokoa kyllä riittää.
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #95 : 17.03.2011, 19:10:29 »
Jeps kyllä se käymishäiriö johtui paljolta vuodosta.. tänään kävi jo huomattavasti paremmin.
MSNS

Poissa jarsson

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #96 : 04.04.2011, 09:38:33 »
Onkos tämä projekti edennyt viime aikoina vai onko ollu muita kiireitä?

Poissa Moolok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • Kokoa kyllä riittää.
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #97 : 04.04.2011, 10:49:53 »
Oltiin melkein koko porukka  2 viikkoa espanjassa pikkuisella intensiivikurssilla.  tultiin suomeen takas lauantaina. nyt pääsee takas sorvin ääree varmaan huomenna:P dunppiin pitää yks osa vielä tehdä ja painekotelo hitsata. Joten alkaa taas etenemään^^
MSNS

Poissa Moolok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • Kokoa kyllä riittää.
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #98 : 05.04.2011, 19:50:14 »
Tänään tuli sorvailtua dumppiin kansi ja tehtyä pulttijaolle reijät ja jengattua. Harmi kun ei sattunut olemaan kameraa mukan. Se olis nyt paine nippaa ja ja palautus jousta vaille valamis.  huomenna menen hitsailemaan painekoteloa kasaan.
MSNS

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #99 : 05.04.2011, 22:51:36 »
se vaan että kun sais tyhjäkäymään ilman jatkuvaa polkemista niin sais edes synkkaan laitettua.

Saahan Lortot synkronoitua progressiorei'istä läppiä tiiraamalla, vaikkei se käynnissä oliskaan. Ainakin hyvin lähelle.

Edit:Hups. Oot varmaan jo ratkassukkin, kun olikin aika vanha probleema.
« Viimeksi muokattu: 05.04.2011, 22:53:29 kirjoittanut Spoileri »
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa Moolok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • Kokoa kyllä riittää.
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #100 : 06.04.2011, 09:08:03 »
jup näin on tehty:P ja todellinen sääminen alkaa kun saadaan ahdin kiinni.
MSNS

Poissa Moolok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • Kokoa kyllä riittää.
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #101 : 06.04.2011, 19:18:10 »
Painespönttö on nyt hitsattu. reikiä vailla vielä. Viikonloppuna kun sais taas jonkun tyypin mukaan jolla on kamera niin laitan sitten kuviakin:P muuten menee tylsäksi.
MSNS

Poissa Moolok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • Kokoa kyllä riittää.
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #102 : 11.04.2011, 21:08:15 »
Noniin lupasin jo viikonloppuna päivitellä mutteipa ihan kerennyt..

Eli tässä pari kaunista kuvaa ensimmäisestä sorviluonnoksestani:P





Ohjauspainenippaa siis vailla.. Tämä valmistui siis tiistaina.

Niin ja sitten totesimme tuossa keskiviikkona yksissä tuumin että vanha ahtimen voimanoton akselin kiinnitys oli erittäin paska suoraansanoen. Joten pähkäilimme uuden.

Mukava pelti sorviin kiinni kellolla suoraan ja sorvattiin juuri siipapyörän kokoinen laippa. johon porattiin samalla sorvissa juuri akselin kokoinen reikä joten akseli keskittyi laippaan. Laitta oli siimapyörän kokoinen joten se keskittyi helaposti sitten taas.



Akseli sitten hitsattiin laippaan kiinni ja laippa pultattiin siimapyörää.



sitten kellottelemaan ja 0,025mm peltilevyn kanssa hifistelemää.



Akselin pää heittää nyt 0,2 mm ja vieläkin tarkemmaksi saisi laitettua jos jaksaisi hifistellä..Tarkoituksena on vielä noi ylimääräiset pultinpäät leikata pois että saa tehostimen toimintaa.



Painekotelo myös tuli hitsailtua keskiviikkona ja viikonloppuna tehtiin nuo reijät. Tänään hitsasin vielä koteloon 3 tuuman putken pätkän tohon tuloon. Ensimmäinen tikki tekeleeni ja teen uuden kun osat tulee laaserista. Tämä vaan on väliaikais kyhäys.

Eristystä on siis jälleen tapahtunut:P


« Viimeksi muokattu: 11.04.2011, 21:09:50 kirjoittanut Moolok »
MSNS

Poissa porko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • Blääh !
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #103 : 11.04.2011, 21:41:33 »
Ihan vaan pari juttua tuli mieleen. Onko toi hihnapyörä vulkanoitu, eli onko ulko ja sisäkehän välissä kumi ? Tuo kumi tunnetusti ajan myötä pettää, jolloin ajoitusmerkit karkaa, ja tässä tapauksessa saattaapi vääntää tuon vetolevyn vinoon.

Ja toinen juttu, milläs meinasit tuon kampuran hihnapyörän irroittaa, kun vetolevyn pultit on shimmattu paikalleen ? Toisaalta jos hihnapyörä on nyt kiinni, eikä jakopään muoveja (luultavasti) laiteta paikalleen, niin eipä sitä tarvitse availla (toivottavasti).
"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."
-Albert Einstein-

Poissa Moolok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • Kokoa kyllä riittää.
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #104 : 11.04.2011, 22:13:11 »
Juu kumi siinä on, joka toki on ihan hyvä että värinät ei johdu kampuraan.. ja uskon että ajanmyötä kuluminen ei oo ongelma tämän auton kanssa kun ei pakosta oo mikään pitkäikäisin:D .. ja niin jos joutuu ottaa irti niin pitää hifistellä aina uudentaa... toki on merkit lyöty että aina saa laitettua samaan kohtaan jaon ja sitten merkattu myös minkäkohdan alle joutuu laittaa peltiä.. muovikoteloa ei tuu..
MSNS

 

Kulkukoira  Proturbo