Proturbo  Autodiagnoosi

S80 käsijarrun toiminta

• 15 Vastauksia
  • 10036 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Vollemies

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 käsijarrun toiminta
« Vastaus #15 : 25.11.2013, 22:57:41 »
kenkäasetelma pääsee jokaisen kuopan tärähdyksestä valahtamaan omasta painostaan rummun alapuolelle. Tällöin kenkä tietysti laahaa päällä, ja rumpujarrun itsetehostusilmiön johdosta alakenkä pyrkii puristumaan tiukemmin rumpuun, koska toinen pää vastaa "toppariin". Tämä laahaaminen kuumentaa kengän pitkään jatkuessaan niin paljon, että jarruhihna irtoaa liimauksestaan ja voi ruhjoa kengätkin pois jousikiinnikkeistä, jolloin katastrofi on valmis.

Hetsileijaa >:(

Minä remppasin nuo kesällä Motonetin kengillä ja sorvissa siistin rummut. Nuo minun Motonetin kengät kyllä vaikuttivat sinne hyvin sopivan. Tuli mielestäni hyvä ja käsäri piti eikä laahannut ,kun käsin takasia ilmassa pyörittelin ja kitukonttorin setäkin oli tyytyväinen.

Toimiihan se edelleen mutta jälleen se kahva on kovin pystyssä kuten oli ennen korjausta. Auton liikkeessä ollessa en sitä ole käyttänyt kuten täällä on neuvottu vaan ainoastaan silloin, kun se on todella tarpeen esim. moottorin käydessä. Olen tässä jo ihmetellytkin, että miten kummassa se on voinut kulua, kun mitään oikeasti kuluttavaa voimaa ei olisi pitänyt koskaan olla. No, ne kengät siis osaavat syövät itse itseään ja jarruttavat ilmeisesti joka montussa  :idiot2:

Olishan tuon viritelmän osannut jättää löysemmällekin, kun se rumpukin on maximi halkaisijalla... (omani V70 D5 2001)

KL-varaosat  Race.fi