Tämäkin tuli sitten selvitettyä. Eli läppämoottorin (damper motor) vaihdon jälkeen se tulee kalibroida/säätää (self adjustment).
Nettiä selaamalla ohjetta löytyi kovinkin, vähän sinne päin olevaa Haynesin kirjassakin. Ohje copy-pastettuna lopussa. Ongelma oli, että missään ei mielestäni kerrottu selkeästi, jotta ennen homman aloitusta pitää diagnostiikka-yksikkö-A:sta löytyvä pistoke pitää törkätä B-puolen 1-reikään. Tämän kun jotenkin vihjeenomaisesti keksin, niin homma lähti toimimaan.
Nyt jaloillekin tuntuisi tulevan lämmintä. Varsinainen proof of concept mahdollisilla tammi-helmikuun pakkasilla...
t TT
Self-Adjustment of Damper Motor Limit Positions - Control Code 9-9-9 :
* This adjustment needs to be made after replacing damper motor or for (testing with) a control module which has been in use.
* In self-adjustment, the control module sets the damper motor limit positions by running them to the front and back stops. The control module records the integral position sensor values at the damper motor limit positions and stores this value.
Settings Before Activation :
* Ignition off.
* Blower Switch in Manual position, half power.
* Recirculation on.
* Left and right temperature controls set to 22 °C or 72 °F
* Air flow selector set between Ventilation/Defrost.
* Air Conditioning (A/C) switch on AUTO.
Activate Test Mode 4 :
*** Sanoisin että tässä vaiheessa "ignition on" ja diagnostiikka-pistoke B-puolen ykkös-reikään
* Self-adjustment of damper motor limit positions. Press button four times (about 1 second each time). LED will come on when test mode 4 is activated.
* When the LED is flashing, the control module can receive a control code.
* Enter control code 9-9-9
* Press button nine times quickly in succession. Enter this series three times, with a short pause between each series to let LED come on again.
* The control module is now ready to carry out self-adjustment of damper motor limit positions.
* Wait approx. 10 seconds to let heater fan start.
* Ignition off to exit test mode 4.
* Ignition on. A/C and REC LEDs should flash.
* Go to step below "Test Drive Car".
Test Drive Car :
* Drive car for a few minutes at a speed over 30 km/h (20 mph) . The control module will then carry out self-adjustment while driving.
* Stop car but leave ignition on for at least two minutes to enable control module to store all values. Go to next step "Check Self-adjustment Is Complete".