Elekma  Autoracing

Volvo 142 DL -73 "Stage 4"

  • 167 Vastauksia
  • 82485 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 142 DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #60 : 04.04.2012, 23:46:06 »
Ois kyllä mukava saaha vähän enemmän infoa ja käyttäjäkokemuksia ennen kuin tiluaksen maksaa että kannattaako tilata vai onko ero originaaliin niin mitätön että ei ole mitään järkeä.
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 142 DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #61 : 06.04.2012, 13:18:59 »
Eilen hain osat koneistamolta ja siellä odottikin positiivinen yllätys. Koneistaja sanoi "Tein noihin sylintereihin puhdistushoonauksen kun näytti että oli vähän varastoruostetta kerännyt" ja ei veloittanut siittä mitään lisähintaa. Ensviikolla pitäis osien lähtä ruotsista tulemaan ja tilasin tänään Carterin sähköisen bensapumpun ja Filter kingin paineensäätimen mittarilla. Nyt viikonlopun aikana pitäis saada venttiilikoppa  ja termostaatin kotelo maalattua. Toivottavasti ensviikon aikana saapuis nuo osat ruotsista niin saisi alkaa laittamaan moottoria kasaan :pomo:
« Viimeksi muokattu: 06.04.2012, 18:56:49 kirjoittanut J.V »
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 142 DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #62 : 11.04.2012, 20:46:42 »
Tänään kävin hakemassa matkahuollosta bensapumpun ja säätimen. Toissapäivänä maalasin venakopan mutta maalissa oli jotain vikaa kun tuli välillä paakkuja kuten kuvastakin näkee. Pitää vielä vesihioa ja vetää lakka päälle jos se sitten tasottus.


Lohkokin oottelee valmiina. Pitäis vain vielä saada ne osat ruotsista niin pääsee kasaamaan.
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa lisäilma

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142 DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #63 : 14.04.2012, 16:22:21 »
Asiallinen projekti! Kerros tosta jakajasta (virran) lisää? Edut perinteiseen verrattun?

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 142 DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #64 : 15.04.2012, 11:02:25 »
Asiallinen projekti! Kerros tosta jakajasta (virran) lisää? Edut perinteiseen verrattun?
Kiitos!... Tässäpä ois jotain listaa eroista ja eduista perinteiseen verrattuna:
- 2 valinnaista, tietokoneella täysin säädettävää ennakkokäyrää
- Kipinän balansointi
- Kaksi kierrosrajoitinta
- Reaaliaikainen säätömahdollisuus tietokoneella
- RPM-sekuntikello
- Automaattisesti säätyvä kosketuskulma

Tossa on vielä video missä testataan kärkisytytys, jälkeen asennettava pertronix ignitor ja 123ignition jakaja.
http://www.youtube.com/watch?v=F1PFb46gKlc
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 142 DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #65 : 15.04.2012, 14:17:03 »
Kiitos!... Tässäpä ois jotain listaa eroista ja eduista perinteiseen verrattuna:
- 2 valinnaista, tietokoneella täysin säädettävää ennakkokäyrää
- Kipinän balansointi
- Kaksi kierrosrajoitinta
- Reaaliaikainen säätömahdollisuus tietokoneella
- RPM-sekuntikello
- Automaattisesti säätyvä kosketuskulma

Tossa on vielä video missä testataan kärkisytytys, jälkeen asennettava pertronix ignitor ja 123ignition jakaja.
http://www.youtube.com/watch?v=F1PFb46gKlc

Hyvin näkee videosta että ton 123:sen kohalla on monta kertaa hidastettu sitä kuvaa,
että näyttäis paremmalta, huomaa siitä että salama välkähtää tosi harvoin  :P

Siinä kohassa missä hetket näkyy ilman hidastusta, näyttäs pomppivan
ihan saman lail ku sil pertronixilla

Noh, myyntivideohan se on, ajaa tarkoituksena.

Sitten kun saat sieltä KG:lta tavarat, pistähän vähän kuvaa ja tietoa siitä
hipo öljypumpusta  :)
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 142 DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #66 : 15.04.2012, 14:58:33 »
Joo pitää laittaa infoa ja kuvia siittä pumpusta itsekin odotan mielenkiinnolla... Mulla vaikutti eniten ton jakajan ostopäätökseen tuo käyrän muokattavuus ja hyvä palaute muilta jotka ovat tuota käyttäneet. Loppujen lopuks jos alkaa laittaan vanhaan jakajaan kärkien korvaavan systeemin ja ostaa siihen päälle kierrosrajoittimen niin hinta on suunnilleen sama kuin tuolla koko jakajalla ja siittä kuitenkin uupuu tuo käyrän muokattavuus tietokoneella ,kipinän balansointi ja automaattisesti säätyvä kosketuskulma + tuossa jakajassa ei ole ainakaan akselissa klappia tai jouset väsähtäneet kun on aivan uusi.
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 142 DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #67 : 15.04.2012, 15:02:31 »
Joo pitää laittaa infoa ja kuvia siittä pumpusta itsekin odotan mielenkiinnolla... Mulla vaikutti eniten ton jakajan ostopäätökseen tuo käyrän muokattavuus ja hyvä palaute muilta jotka ovat tuota käyttäneet. Loppujen lopuks jos alkaa laittaan vanhaan jakajaan kärkien korvaavan systeemin ja ostaa siihen päälle kierrosrajoittimen niin hinta on suunnilleen sama kuin tuolla koko jakajalla ja siittä kuitenkin uupuu tuo käyrän muokattavuus tietokoneella ,kipinän balansointi ja automaattisesti säätyvä kosketuskulma + tuossa jakajassa ei ole ainakaan akselissa klappia tai jouset väsähtäneet kun on aivan uusi.

Niinpä, en tarkoittanutkaan etteikö nuo muut olisi tosi hyviä puolia.
Eikä tarvi jousten ja painojen kaa säätää, kun voi ihan läppärillä.

Muuten, koska kone nippuun?
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 142 DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #68 : 15.04.2012, 17:30:43 »
Niinpä, en tarkoittanutkaan etteikö nuo muut olisi tosi hyviä puolia.
Eikä tarvi jousten ja painojen kaa säätää, kun voi ihan läppärillä.

Muuten, koska kone nippuun?


No juurikin se oli itselläkin mielessä tuota ostaessa että kyllähän normaalista jakajastakin sais hyvän jos sen huolella tekee jne. mutta siinä on aina vain se että työ on aika suuri jos vaikka nokka vaihtuu toiseen niin saa taas olla painoja viilaamassa. Pääsee paljon helpommalla kun läppärillä voi säätää ja saa varmasti säädettyäkin tarkemmin. Konetta alan niputtaan heti kun ruotsin tilaus tulee eli hyvällä tuurilla pääsen kasaamaan jo ensviikolla mutta todenäkösesti kuitenkin vasta parin viikon päästä mutta eipä tuossa kasaamisessa kauaa mee ja heti kun kone on nipussa niin keulille vaan ja baanalle sisäänajoa ja säätöä 8)
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa lisäilma

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142 DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #69 : 15.04.2012, 20:02:48 »
Kiitos!... Tässäpä ois jotain listaa eroista ja eduista perinteiseen verrattuna:
- 2 valinnaista, tietokoneella täysin säädettävää ennakkokäyrää
- Kipinän balansointi
- Kaksi kierrosrajoitinta
- Reaaliaikainen säätömahdollisuus tietokoneella
- RPM-sekuntikello
- Automaattisesti säätyvä kosketuskulma

Tossa on vielä video missä testataan kärkisytytys, jälkeen asennettava pertronix ignitor ja 123ignition jakaja.
http://www.youtube.com/watch?v=F1PFb46gKlc

Toi on kyl mahdottoman iso plussa jos viel saa käyrän säätää koneella vaa, loppuis se painojen kaa pelleily... :uglystupid2: pitää melkeen tilata.
« Viimeksi muokattu: 15.04.2012, 20:05:29 kirjoittanut lisäilma »

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 142 DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #70 : 15.04.2012, 20:10:19 »
Toi on kyl mahdottoman iso plussa jos viel saa käyrän säätää koneella vaa, loppuis se painojen kaa pelleily... :uglystupid2: pitää melkeen tilata.
Joo itse en edes halunnut alkaa pelleileen noiden painojen kans kun se on ilman jakajapenkkiä sellaista hakuammuntaa että saa kohilleen nuo ennakot ja kun vielä mullakin tossa moottorissa vaihtuu nokka hyvin todenäköisesti enstalven aikana ja menis taas ennakot uusiks niin tuossa se ei oo kun usb kaapeli kiinni ja tietokoneella säätää ennakot kohilleen.
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 142 DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #71 : 15.04.2012, 20:11:28 »
Joo itse en edes halunnut alkaa pelleileen noiden painojen kans kun se on ilman jakajapenkkiä sellaista hakuammuntaa että saa kohilleen nuo ennakot ja kun vielä mullakin tossa moottorissa vaihtuu nokka hyvin todenäköisesti enstalven aikana ja menis taas ennakot uusiks niin tuossa se ei oo kun usb kaapeli kiinni ja tietokoneella säätää ennakot kohilleen.

Meinaatko että vielä kireempään, oli jo aika kiva nokka tossa nytki  :P
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa lisäilma

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142 DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #72 : 15.04.2012, 20:16:24 »
On kyl pirun kova sana tommonen jakaja, melkee itkettää, että miksi tuskaillu vuosia noitten painojen kanssa.... Onkos tommosen asennus muuttakuin piuha koneeseen, käyrät kohdilleen ja jakaja koneen kylkeen?

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 142 DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #73 : 15.04.2012, 20:21:03 »
Joo sunnitelmissa ois teräsnokka jossa pari astetta lähtis kokonaisasteista mutta melkeen milli ois enemmän nostoa 8) ... Kolme piuhaa kiinni, jakaja kiinni lohkoon ja sitten vaan usb kaapeli jakajaan, ennakot kuntoon ja that's it.
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 142 DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #74 : 16.04.2012, 21:35:47 »
Noniin tänään tuli sähköpostia Kg:lta että osat ovat lähteneet kohti suomea. Mikäli ennusteet pitää paikkaansa niin moottori on kasassa ens viikonloppuna :P
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

 

Samppasport  Futurez