Eikai tutka teknologiana ole kyvytön havaitsemaan paikallaan olevia kohteita.
Tottakai kaiku tulee melkein mistä vaan. Mutta ei olisi kivaa, jos mikä tahansa kohde, keskikaiteista liikennemerkkeihin, saisi aikaan hätäjarrutuksen.
Liikkuvat kohteet ACC varmaankin erottaa doppler -tekniikalla taustasta. Liikkuvaan kohteeseen lukittunut tutka osaa myös seurata pysähtynyttä autoa (ruuhka-avustin), mutta ACC ei tunnista autoa autoksi, jos se ei missään vaiheessa "näe" sen liikkuvan (edelläajaneen auton tekemän katveen vuoksi).
Stailin kuvailemaan ongelmaa ei ole vielä minulle sattunut, mutta jokin siinä kyltissä saa auton luulemaan sitä "eläväksi". Ehkä kyltti on niin hyvä tutkaheijastin, että ACC:n tutka näkee siinä "peilikuvansa" eli mittailee oman auton liikettä heijastuksen kautta ja päättelee, että nokkakolaria ollaan ajamassa

ACC itsessään on vakionopeussäädin. Vaikkakin toiminnallisuutta on laajennettu silläviisiin, että se osaa jarruttaa pysähdyksiin asti ja kykenee myös joissain tilanteissa ehkäisemään peräänajon. Kaistavahti ja liikennemerkkien tunnistus puolestaan perustuvat kameroihin. Samoin taitaa olla myös uudempien autojen harrastaman jalankulkijoiden ja muiden elukoiden tunnistuksen kanssa ynnä väistelyn (hätäjarrutus) kanssa.
Tutkan "näkö" on niin epätarkka, ettei sillä oikein voi tunnistaa kohteita - siis muutoin kuin liikenopeuden perusteella. Toisaalta sillä on se etu, ettei tutka myöskään reagoi pieniin ja "pehmeisiin" kohteisiin, lumihiutaleista tuulen lennättämiin muovipusseihin. Molemmat melkoisia haasteita optisille vehkeille (kamerat ja lidar).