Hyödyt kumoaa haitat, on noi vaan niin paljon mukavampia joka suhteessa kuin japsit. PowerChokeissa on ollut kansipahvivaivoja tuolla suuren veden toisella puolella mutta johtunee enemmän käyttäjäkunnasta kuin moottorista. Ja kasihan kyllä jyrähtää tulille hyvinkin kevyesti kunhan vaan akussa riittää voima.
Powerstroken kansipahvivaivat ovat ainoastaan uudemmissa 6.0L koneissa, joihin on laitettu väärää pakkasnestettä. Ne vaativat kavitoinninesto-lisäaineistetun erikoisnesteen, ettei kilkkaa vesipumppu.
Alunperin Powerstroke on suunniteltu Alaskan olosuhteisiin polttoainelämmityksineen ja muine järjestelmineen, joten tässä maassa ei sellaista talvea tule, jossa kunnossa oleva PS ei starttaisi.
Eipä noissa jakolaatikoissakaan isompia ole ollut. Chevyä ei aikoinaan kestänyt päästää sutimaan nelikko päällä mutta se ei nyt kuulu tähän.
New Processin jakolaatikot on suurinpiirtein samoja sisuskalultaan merkistä riippumatta. Suurimmat erot muodostuvat vuosimallien ja kokonaiskantavuuksien kanssa.
Tekniikka kyllä kestää.
Sähköissä on normi epävarmuudet, mm kampiakselin asentotunnistin kannattaa olla varuilta aina mukana.
Ja oliko viimesissä 7.3sissa sähköiset suuttimet, niiden johdotuksissa ongelmaa.
Kyllä mä ainakin tuollaisen ostaisin, jos vaan rahkeet riittäs.
7.3 PS:n ongelmana on suutinten ja hehkujen ohjausjohdot, jotka menevät venttiilikopan tiivisteen läpi. Uudet tiivisteet johtosarjoineen eivät maksa paljon mitään, suurempi vaiva on vaihtaa ne. Johdot sulavat klimppiin yleensä liittimen tienoilta.
Kampiakselin asentotunnistimeksi ei kande laittaa muuta kuin Motorcraftin osa. Esim Standardeista(puolet kalliimpia) on joka toinen uusi anturi sökö tai muuten aiheuttaa ongelmia.