Autoracing  KL-varaosat

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15998 Vastauksia
  • 3803280 Lukukerrat

0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3367
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10080 : 03.06.2016, 23:28:15 »
Tuli tänään tehtyä pieni havainto...Onko ihan normaalia, että ilmastoinnin päällä ollessa tyhjäkäyntikierrokset ovat n. 750rpm, kun ilman ilmastointia tyhjäkäynti on noin 650rpm? :idiot2: Jotta yhtälö ei olisi niin yksinkertainen, niin toki olen ennenkin käyttänyt ilmastointia, mutta silloin nuo tyhjäkäyntikierrokset eivät ole muuttuneet suuntaan tai toiseen. Nyt tosiaan ovat nuo helteet olleet, joten vaikuttaako se asiaa? Ennen en ole näin kuumalla säällä tuota käyttänyt. Vielä yksi muuttuja lisää...Välillä nuo kierrokset olivat esim liikennevaloissa 750rpm, sitten seuraavissa olivatkin taas 650rpm...Ilmastointi oli siis kokoajan päällä. :idiot2:

Haluaako joku antaa lausunnon tähän? :2funny:

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10081 : 04.06.2016, 07:32:56 »
Pukkaako mustaa?
Kyllä sieltä mustaa savuttaa normaalin verran ulos, eli saman mitä ennen vikaakin. Itelleni tuli yks vaihtoehto taas, et onko vetareissa vikaa?
Kytkin tuskin on mennyt tässä ajassa, kun on uusittu koko systeemi alkuvuodesta eikä harrastuksiin kuulu poltella kytkintä :) . Home Limp modekaan ei ole päällä, koska matka-ajossa antaa nostaa kierrosta normaalisti yli 3000rpm, et kyl nyt jossain voimansiirrossa se vika kettuilee. Nää on mukavia tälläset viat.
« Viimeksi muokattu: 04.06.2016, 07:34:56 kirjoittanut ToniJH »
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10082 : 04.06.2016, 15:22:39 »
Tuossa aamupäivästä kävin tutun hallilla alipainepumpulla testaamassa noita alipaine letkuja, ainoastaan moottorityynyistä etumainen fuskaa, joten se on pelistä poistettu, takimmainen pelittää normaalisti ja muualla ei letkuista vuotoja löytynyt. Sellanen tuli huomattua että alipaine letkuista tuli jonkin verran sellaista mustaa nestettä, samaa mitä oon poistanu imusarjasta, jtn pskaahan tuo oli.

Maanantaina aattelin tehdä turbolle sen Mr Muscle putsauksen, jospa se auttas.
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9526
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10083 : 04.06.2016, 16:19:31 »
Tuli tänään tehtyä pieni havainto...Onko ihan normaalia, että ilmastoinnin päällä ollessa tyhjäkäyntikierrokset ovat n. 750rpm, kun ilman ilmastointia tyhjäkäynti on noin 650rpm? :idiot2: Jotta yhtälö ei olisi niin yksinkertainen, niin toki olen ennenkin käyttänyt ilmastointia, mutta silloin nuo tyhjäkäyntikierrokset eivät ole muuttuneet suuntaan tai toiseen. Nyt tosiaan ovat nuo helteet olleet, joten vaikuttaako se asiaa? Ennen en ole näin kuumalla säällä tuota käyttänyt. Vielä yksi muuttuja lisää...Välillä nuo kierrokset olivat esim liikennevaloissa 750rpm, sitten seuraavissa olivatkin taas 650rpm...Ilmastointi oli siis kokoajan päällä. :idiot2:

Riippuu vähän autosta mitkä arvot ovat normaaleja, mutta noin yleisperiaatteena noin ne tekee.

Ilmastoinnin kompuran päällekytkeytyessä nostetaan vähän tyhjäkäyntiä, koska se kompura haukkaa aika paljon tehoa.

Ilmastoinnin ollessa "päällä" se kompura ei käy koko aikaa, vaan pukkaa jonkun aikaa kylmäainetta paineeseen ja pysähtyy. Sitten kun sitä on riittävän paljon haihtunut sisäkennossa, pukataan taas lisää. Eli se on aikansa käynnissä ja jonkin aikaa seis.

Käyntijaksojen pituudet ja tiheydet riippuu muun muassa ilmastointijärjestelmän kylmäaineen määrästä ja säätilasta.
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa Demi

  • Savisukeltaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1075
  • voi olla tai sit ei ole
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10084 : 04.06.2016, 17:22:03 »
Mistä kilvestä se väri koodi löytyykään ja alle kirjoituksen xc kyseessä
kiitoos ja anteeks.

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10085 : 04.06.2016, 17:35:05 »
Mistä kilvestä se väri koodi löytyykään ja alle kirjoituksen xc kyseessä
Moottoritilassa on sellanen musta hopea läpyskä, jossa näkyy myös samalla valmistusmaa. Siellä on muistaakseen 3 numeroinen se värikoodi

Tuollanen läpyskä: http://farm4.static.flickr.com/3494/3720475265_33cb72c224.jpg
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa Demi

  • Savisukeltaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1075
  • voi olla tai sit ei ole
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10086 : 04.06.2016, 18:18:29 »
Moottoritilassa on sellanen musta hopea läpyskä, jossa näkyy myös samalla valmistusmaa. Siellä on muistaakseen 3 numeroinen se värikoodi

Tuollanen läpyskä: http://farm4.static.flickr.com/3494/3720475265_33cb72c224.jpg
Ok kiitoksia :hg:
kiitoos ja anteeks.

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4927
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10087 : 04.06.2016, 18:22:09 »
Kyllä sieltä mustaa savuttaa normaalin verran ulos, eli saman mitä ennen vikaakin. Itelleni tuli yks vaihtoehto taas, et onko vetareissa vikaa?
Kytkin tuskin on mennyt tässä ajassa, kun on uusittu koko systeemi alkuvuodesta eikä harrastuksiin kuulu poltella kytkintä :) . Home Limp modekaan ei ole päällä, koska matka-ajossa antaa nostaa kierrosta normaalisti yli 3000rpm, et kyl nyt jossain voimansiirrossa se vika kettuilee. Nää on mukavia tälläset viat.

Tuli vain mieleen että oisko ahtoja hukassa. Turbon siivet ei liiku kunnolla.

Myös kaasupoljin tuli ajatiksiin.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10088 : 04.06.2016, 19:46:32 »
Tuli vain mieleen että oisko ahtoja hukassa. Turbon siivet ei liiku kunnolla.

Myös kaasupoljin tuli ajatiksiin.
Nii vois olla, koitin tuossa illasta vielä sitä turbon imuilman puolelta pyöritellä sitä turbon siipiä ja aika herkästi pyörii se hyrrä siellä, tosin siitä en tiedä miten ne käyttäytyy, mutta arvelin että ensteks alkuviikosta otan urakaks puhdistaa tuon turbon. Sit jos sillä ei tule vaikutusta siihen, niin alan miettimään sitä kaasupolkimen anturia tms.
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10089 : 05.06.2016, 13:02:55 »
Noniin, ongelma kiihtymisen suhteen alkaa olla selvä. Eli Turbon sellanen vipu, joka liikkuu edestakaisin oli jumissa, tuossa nyt olen edestakaista pumppausliikettä tehnyt ja herkistellyt sitä ja äsken heitin koeajon, niin lähtee kun raketti ja huomaa että tässä reilussa kahdessa viikossa on kertynyt pskaa putkistoon, kun pölähti mustaa savua jonkun verran ja sitten tasottui. Eli siellä jumii ilmeisesti jotkin siivet tjsp. Ei tartte toistaseks mitn siis ostella, herkistellä.

Huomenna vielä kokeilen tuota turbon putsausta aineella että lähtee loppukin jaska liikkumaan.
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4927
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10090 : 05.06.2016, 13:24:17 »
Noniin, ongelma kiihtymisen suhteen alkaa olla selvä. Eli Turbon sellanen vipu, joka liikkuu edestakaisin oli jumissa, tuossa nyt olen edestakaista pumppausliikettä tehnyt ja herkistellyt sitä ja äsken heitin koeajon, niin lähtee kun raketti ja huomaa että tässä reilussa kahdessa viikossa on kertynyt pskaa putkistoon, kun pölähti mustaa savua jonkun verran ja sitten tasottui. Eli siellä jumii ilmeisesti jotkin siivet tjsp. Ei tartte toistaseks mitn siis ostella, herkistellä.

Huomenna vielä kokeilen tuota turbon putsausta aineella että lähtee loppukin jaska liikkumaan.

Eli löysit alipainekellon joka liikuttaa siipiä. Eli turbo on karstassa :)
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10091 : 05.06.2016, 13:47:11 »
Eli löysit alipainekellon joka liikuttaa siipiä. Eli turbo on karstassa :)
Joo, sen verran on nyt herkistelty tuossa sitä, että alkaa olemaan siinä kunnossa että jos nyt seuraavan kerran ottaa jumia niin tietää mistä sitä säädellä.
Mutta huomenna putsaan tuon muuten ja eiköhän se ala olla siltä osin taputeltu.
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa sportswagon

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10092 : 06.06.2016, 16:41:57 »
Kysellään täällä vaikka tästä on kai aikasemminkin ollut höpinää mutten ainakaan äkkiseltään löytänyt. Siis: pitäisi uusi ajovalon umpio hankkia S40 -98 2.0T:hen (kuskinpuolelle), mutta nyt tuli sellanen tenkkapoo, että mitä jos laittaisi esim. T4:sen umpiot (eikös niissä ole nelivalojärjestelmä?) niin millanen homma on laittaa nuo johdotukset uusiksi? Ainakin nettivaraosasta ja purkaimoilta näyttäisi löytyvän pääasiassa noita kirkaslasisia nelivaloumpioita eikä niitä missä on se valokuvion muodostava taittolasi. Niin ja se, että kai T4 umpio sopii kiinnikeiltään/kooltaan tuohon erilaisen umpion paikkaan?

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10093 : 06.06.2016, 21:00:53 »
Eräällä tutulla on V70 2.4D automaatti -03 Volvo, jossa oli vikana tehottomuus ja moottori ei kierrä yli 3000rpm.

Vikakoodit seuraavaa:
ECM 4000 6000 6600 6700 6800
CEM 1E05

Mitähän nuo meinaa? Koetin googletella ja jompikumpi oli lisälämmittimeen liittyvää vikakoodia.

Ahtimen/antureiden pikkuletkut on putsattu, mutta ilmeisesti ei ahda ollenkaan eikä myöskään liiku mihinkään. 0-100km/h kiihdytys ottaa ehkä noin minuutin...

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1682
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10094 : 06.06.2016, 22:21:22 »
Eräällä tutulla on V70 2.4D automaatti -03 Volvo, jossa oli vikana tehottomuus ja moottori ei kierrä yli 3000rpm.

Vikakoodit seuraavaa:
ECM 4000 6000 6600 6700 6800
CEM 1E05

Mitähän nuo meinaa? Koetin googletella ja jompikumpi oli lisälämmittimeen liittyvää vikakoodia.

Ahtimen/antureiden pikkuletkut on putsattu, mutta ilmeisesti ei ahda ollenkaan eikä myöskään liiku mihinkään. 0-100km/h kiihdytys ottaa ehkä noin minuutin...

Vikakoodeista en osaa sanoa, mutta jos 0-60 menee jotenkin järkevästi, niin veikkaisin IMM vikaa. Piuha irti ja jos ei eroa niin siellähän se.
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

 

Futurez  Kulkukoira