Proturbo  Autodiagnoosi

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 16031 Vastauksia
  • 4187874 Lukukerrat

0 jäsentä ja 11 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa sdff22

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11610 : 13.08.2017, 20:33:29 »
Kertokaas mistä saan tee neloseen hukkaportin kellon ja orkkis ahtopaineensäätimen?

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11611 : 13.08.2017, 23:31:27 »
Kysytäämpäs neuvoa viisaammilta.

Tuossa 242 proikussani tällä hetkellä 70a laturi pakosarjan alapuolella, ja hihnana on se perus 10x925 kokoinen kiilahihna, ja kiristin on kireimmällä, mitä saa, mutta hihna aivan löysänä ja saa helposti pois. Eli veikkauksena 10x850 kokoinen voisi olla passeli, MUTTA, jos laturin kiristin olisi kireimmillään, niin ottaa tuohon jonkun tekemään pakosarjaan kiinni. On kyllä kääröä sarjassa, ja laturiin saisi lämpösuojateippiä vielä, mutta ei varmaan hyvä..?

Jos saisi tuon 925 pitkän hihnan kireäksi, niin jäisi 2cm rako pakosarjaan laturista, mutta kiristin jää vajaaksi, eli joutuisi vetäisemään poikki, ja hitsata lattaa väliin, mikä sitten taas luokitellaan räpellykseksi  :D

Yhtenä vaihtoehtona on, että pistää 55a laturin, ja ne 850 pitkät hihnat, mutta onko laturi liian pieni omaan kokoonpanoon? Autosta karsittu sisustan sähköjä reippaasti, mutta megasquirt, bosch 044, facetin siirtopumppu, suuttimet ja ajovalot vievät x määrän virtaa. Jos vain 55a laturi riittäisi, niin ehdottomasti moinen, sillä sellaisella jää jo pakosarjaan 4cm rakoa  :D

Kyllähän tuo 70a olisi ehdottomasti parempi, mutta ottaa tosiaan pakosarjaan kiinni, tai joutuu kiristintä pidentämään... Ja laturin siirto imusarjan puolelle ei ole vaihtoehto, koska triggeröinnit ja ahtoputket tulee vastaan.

Tulipas tekstiä..  ::)
Jos ne on volvosta ne laturit, 55 ja 70 on samalla rungolla (ainakin 700-sarjasta otetut), jotenka laturin vaihto ei tee eroa hihnapituuteen. 10x850 ei varmaankaan riitä, voit kokeilla toki eri pitusia ja olla tyytyväinen kun löydät hyvän pitusen hihnan. Laittaisin kyllä sen 70A ihan varmuudeks...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Viltzu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 465
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11612 : 14.08.2017, 17:39:58 »
Olikos P2 V70 pyöränpultin kierre M14x1,5 ??
NYK: Polestar 2 DMLR -21 & 240 T5 -89

EX: 740 Turbo -89, 850 T5 -96, S60 2.4i -05, V70 D5 AWD - 07, V60 D5 AWD -16

Poissa Turbo 242

  • Hankintapäällikkö
  • Global Moderator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10242
  • Teiden tukko
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11613 : 14.08.2017, 19:58:21 »
Olikos P2 V70 pyöränpultin kierre M14x1,5 ??

Nopean Googlettamisen perusteella sanon kyllä.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3839
  • 195hv/406Nm
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11614 : 17.08.2017, 16:14:44 »
Mahtaakohan -96 vuotisessa 940 turbossa olla sähköflektille ohjaus piuhoja jossain piilossa? Autossa kun ei ilmastointia ole ollut. Visko flekti ainoastaan löytyi.  Nyt tarkotus orkkis sähköflekti saada asennettua? Kiirekkin alkais olemaan.  :(

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11615 : 17.08.2017, 17:12:09 »
Liittyen jogiin:in kysymykseen. -91 940 ilmastoinnilla, eli jäähdyttimessä on jo flektin anturi. Koneessa on viskoflekti, mutta jos vaihdan viskoflektin sähköflektiin, niin voinko käyttää tota ilmastoinnin flektin anturia? Eli siis ryövätä maata releelle siitä.
S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4561
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11616 : 17.08.2017, 17:16:11 »
Mahtaakohan -96 vuotisessa 940 turbossa olla sähköflektille ohjaus piuhoja jossain piilossa? Autossa kun ei ilmastointia ole ollut. Visko flekti ainoastaan löytyi.  Nyt tarkotus orkkis sähköflekti saada asennettua? Kiirekkin alkais olemaan.  :(
En ainakaan löytänyt mitään sen näköistä omastani (-95 karvalakki) kun räpläsin piuhoja konehuoneessa (paisarista keulalle). On tietenkin voinut jäädä huomaamatta...

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11617 : 17.08.2017, 17:40:40 »
Kurkkaa ecun liittimeltä pinnit 10&11. Jos niissä on piuhat niin sit ne on siellä jossain.

Liitinhän on sitten kuskin ajovalon takana jos on.
No kun halvalla sai.

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3839
  • 195hv/406Nm
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11618 : 17.08.2017, 17:42:17 »
Oma ongelma ratkes :) Ohjaamosta tuli valmiiks piuhat konehuoneeseen iskaritornin ja A-pilarin väliin. Liittimistä eteen päin puuttu piuhat. Noh onneks oli irto johtosarja ilmastoidusta ja sähköflektillisestä niin löytyi piuhat kun perkas kuoret sarjan päältä  :)

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

The moose

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11619 : 17.08.2017, 19:11:41 »
Kuinka pitkät takaluukun kaasupumput mahtuu farkku 940? Saako olla 1cm pidemmät mitä alkuperäset, tai lyhyemmät mutta paksummat joissa enemmän rykiä mitä yleensä.


Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3839
  • 195hv/406Nm
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11620 : 17.08.2017, 21:28:28 »
Kuinka pitkät takaluukun kaasupumput mahtuu farkku 940? Saako olla 1cm pidemmät mitä alkuperäset, tai lyhyemmät mutta paksummat joissa enemmän rykiä mitä yleensä.
Kun löytäsin mittanauhan niin tuo ois jo mitattu ::)

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

The moose

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11621 : 17.08.2017, 21:53:11 »
Kun löytäsin mittanauhan niin tuo ois jo mitattu ::)

Löyty treeltä kauppa jossa paksumpia ja lyhkösiä pumppuja. Mätänetissä esim vaan paksuja ja pitkiä jotka ei alkuunkaan käy. Sellanen 400 nm niissä nostovoimaa. Kun volvolaisissa 330

Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11622 : 21.08.2017, 00:56:31 »
940 hommasin uuden (käytetyn) umpion ja siitä puuttuu näköjään se H4 polttimon lukitus. Olisiko kuvaa laittaa millainen lukitus on bosch umpiossa. Vanha umpio oli joku tarvike missä oli jousikiinnitys, mutta toi bosch on vähän erilainen.
Samalla voi laittaa linkkiä jos tietää mistä saa sen lukitus osan.
S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4561
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11623 : 21.08.2017, 16:24:33 »
940 hommasin uuden (käytetyn) umpion ja siitä puuttuu näköjään se H4 polttimon lukitus. Olisiko kuvaa laittaa millainen lukitus on bosch umpiossa. Vanha umpio oli joku tarvike missä oli jousikiinnitys, mutta toi bosch on vähän erilainen.
Samalla voi laittaa linkkiä jos tietää mistä saa sen lukitus osan.
Tällainen (netistä esimerkkikuva). Siinä heijastinpinnan takapuolella on siis vastakappale, ja tuo rinkula kierretään paikalleen.

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6726
  • 1% Hybridi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11624 : 22.08.2017, 18:44:09 »
potilas Sylinteritilavuus: 1731
Moottorin koodi: B4184S
kW: 85
Ajoneuvo: StW
Käyttövoima: Bensiini
Vetotapa: Etuveto

Oireet Alkoi yhtäkkiä ja ei pala mikään varoitusvalo mittaristossa. Haisee pahalle ja on tehoton.
Oli pakko ajaa himaan 25km matka , yhdessä vaiheessa vedot palasi ja kävi hyvin. Hetken päästä alkoi tas se röpeltäminen.
Itse arvailisin , että tässä on samanlainen kaksoispuola helvetti kuin 2 litraisessa ja toinen kaksois puolista on aiheuttajana käyntivialle ?

Ei oo samanlaiset sen isomman koneen puolat eli kaupalle joutuu. Luen kohta ne vikakoodit
Edit: ei tullut vikakoodeja, ei delphillä eikä edes vol-fcr:llä. Onko tuo obd pistoke mykkä. Ainakin edellisellä kerralla sain tuolla vol-fcr:llä huoltovalon sammutettua.
« Viimeksi muokattu: 23.08.2017, 10:06:04 kirjoittanut jaskajokunen »
V70 -00 HYL-sy Poistunut pihasta   &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

 

Samppasport  Futurez