Carcom Oy  Elekma

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15998 Vastauksia
  • 3808966 Lukukerrat

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1365 : 05.04.2012, 06:11:55 »
Se on aika pirullinen keksintö purkaa, ite taistelin vastaavan ongelman kanssa. Vika ei ole noissa liikuttelukatkasijoissa, voit aika huoleti kasata nuo takasin kun putsaat vaan ne kiikkujen nastat ja nokare rasvaa siihen kuulaan.

Se stop-nappi kuuluu nousta selkeästi pinnan tasosta ylöspäin, ja se perkule mieluusti jumittuu pohjaan ja on muutenkin hyvä tekemään kosketushäiriöitä, mutta onneksi se on myös osa jonka purkaminen rikkomatta tuntuu olevan mahdotonta. Tarpeeks kauan rämppäämällä oon sen aina saanu ylös.

Mun jakkarassa oli myös legendaarisia juotosvikoja piirilevyssä, eli puuhalokeron alapuolelta ruuvit auki ja nostaa sen paneelin ylös, alapuolelta se muovinen kehikko irti ihan vaan klipsuilla, ja sitten taiteilee niitä johtoja sivummalle ja niitä eristemuoveja niin saat vähän katsella juotosten kuntoja, tämän enempi sen purkaminen ei onnistu ainakaan mun versiossa kun se piirilevy on suoraan juotettu niihin katkasijoihin kiinni...
Okei. Vähän siltä tuntukin että ei taida piirilevy irrota suosiolla siitä muovista. Mites toi stoppinappi toimii? katkaseeko se maadotuksen vai virran vai millä se sit pysäyttää?
No kun halvalla sai.

Poissa weisto

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 520
  • V60 D4
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1366 : 05.04.2012, 09:59:31 »
Mitä maksaa öljynvaihtohuolto V50:iin?  ???

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1367 : 05.04.2012, 16:47:26 »
Okei. Vähän siltä tuntukin että ei taida piirilevy irrota suosiolla siitä muovista. Mites toi stoppinappi toimii? katkaseeko se maadotuksen vai virran vai millä se sit pysäyttää?
Enpä ole mitannut, mielestäni katkoo katkasijoille syötettävää maata mutten ole ihan varma.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1368 : 05.04.2012, 19:32:28 »
Oliskohan kellään mitään tuntumaa eriparin rengastuksiin, että jos takana on T luokan nypityt Hakkapeliitat ja edessä H luokan eripariset, mutta tasakuntoiset kesäkumit, niin onkohan siitä leimasedällä mitään naputtamista? Tuo T luokka on kyllä autoon riittävä.
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa Volsu91

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1369 : 06.04.2012, 03:01:19 »
Oliskohan kellään mitään tuntumaa eriparin rengastuksiin, että jos takana on T luokan nypityt Hakkapeliitat ja edessä H luokan eripariset, mutta tasakuntoiset kesäkumit, niin onkohan siitä leimasedällä mitään naputtamista? Tuo T luokka on kyllä autoon riittävä.

Samalla akselilla pitää ainakin olla smanlaiset renkaat.
Ja eiköhän ne tuollain kelpaa, kunhan etu akselille vaihtaa samaa paria olevat renkaat.
Polttomoottorisessa autossahan mäntä palaa aina takaisin alas, kunhan sytytystulppa on ensin antanut valoa, ettei mäntä lyö päätään kattoon..
Käyttökulkine: Volvo 945 -96 D24TIC + ZF22 -KAUPAN-

s73

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1370 : 06.04.2012, 12:57:41 »
Oliskohan kellään mitään tuntumaa eriparin rengastuksiin, että jos takana on T luokan nypityt Hakkapeliitat ja edessä H luokan eripariset, mutta tasakuntoiset kesäkumit, niin onkohan siitä leimasedällä mitään naputtamista? Tuo T luokka on kyllä autoon riittävä.
mikä auto? Jos autossa on abs-jarrut tai ajonvakautus  ja tarkka katsuri, ei välttämättä tule leimaa.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1371 : 06.04.2012, 14:31:24 »
Mitä maksaa öljynvaihtohuolto V50:iin?  ???

Mitä pitää sisällään öljynvaihtohuolto?
Moottorikin vaikuttaa, eri moottoreihin menee eri määrä öljyä ja jos kyse on pelkästään moottoriöljynvaihdosta, eikä muusta huollosta, niin silloinhan öljynmäärä ratkaisee hintaa tosi paljon ja toki myös öljylaatu, jota täytyy moottorissa käyttää.

Poissa viiksivallu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 929
  • If it works, don't fix it.
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1372 : 06.04.2012, 17:41:45 »
Nyt rupee pikkuhiljaa vituttaman, kaks iltaa koittanu saada selkoo että miten muoviämpärissä tuossa twinin 760-farkussa toimii sähköpenkit. Sähkökaavio on, samoin yleismittari. Moottoreille kun antaa suoraan virtaa ja maadotuksen, niin ne toimii kuten pitääkin.

http://360.haubits.net/VolvoRacing.se/volvo_760__1989.pdf

Tuolla näkee kaavion, ite en siitä niin kauheesti ymmärrä ;D eniten ongelmia tosin aiheuttaa stop-nappi mikä käyttöpaneelissa on kun sitä en oo saanu revittyä irti, enkä tiedä miten se kytkeytyy.


(Kuva poistettu lainauksesta.)

Tossa näkyy pitkittäissiirron napin pohja. 1 on yhteydessä jatkuvaan virtaan, mikä kytkeytyy vaan sytytysvirta päällä. 2 on maadotus. Sitten kummastusta herättää se, että virrat päällä paneelille virtalukolta tuleva virta on yhteydessä nastoihin 2,3 ja 4 O.o maa ei kuitenkaan ole olevinaan kun kakkoseen. Kaikille moottoreille tulee kumpaankin piuhaan 12v sytytysvirran ollesa päällä.

Siinä on hyvinkin epäselvästi selitetty tähän mennessä kerättyjä havaintoja. Toivottavasti saanu kaikista muistiinpanoista selvää, aikamoisia harakanvarpaita tullu :D

Hyvin paljon auttais jo pelkästään jos joku osaisi kertoa stop-napista vaikka miten sen saisi revittyä paikoiltaan. Vielä parempi jos saisi neuvot koko piirilevyn irroittamiseen muovista.
Tuli mieleen, kun sulla on tuo sähköpenkki, niin tiedätkö että miksei penkki kulje taakse, mutta eteen kulkee normaalisti? Tai osaako joku muu auttaa?  :idiot2:
Löysin tälläsen, muttei Lontoo oikein taivu: http://www.thevolvoforums.com/volvo-760/7636-1990-volvo-760-gle-power-seats.html
« Viimeksi muokattu: 06.04.2012, 17:46:08 kirjoittanut viiksivallu »

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1373 : 06.04.2012, 18:36:27 »
Tuli mieleen, kun sulla on tuo sähköpenkki, niin tiedätkö että miksei penkki kulje taakse, mutta eteen kulkee normaalisti? Tai osaako joku muu auttaa?  :idiot2:
Löysin tälläsen, muttei Lontoo oikein taivu: http://www.thevolvoforums.com/volvo-760/7636-1990-volvo-760-gle-power-seats.html

Ei oo mulla sähköpenkkejä, eikä koskaan ole ollutkaan. Langolla on mutta nekään ei ole sillä toiminu ikinä :D Mutta koita kammeta se siirron nappi pois, ja suoraan 12v kuvassa näkyvään nastaan 3tai4, ja toiseen maa. Jos ei silläkään rupee pelittään, niin vaijeri/moottori paskana
No kun halvalla sai.

Poissa viiksivallu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 929
  • If it works, don't fix it.
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1374 : 06.04.2012, 19:51:36 »
Ei oo mulla sähköpenkkejä, eikä koskaan ole ollutkaan. Langolla on mutta nekään ei ole sillä toiminu ikinä :D Mutta koita kammeta se siirron nappi pois, ja suoraan 12v kuvassa näkyvään nastaan 3tai4, ja toiseen maa. Jos ei silläkään rupee pelittään, niin vaijeri/moottori paskana
Selvis, että johdot on vaan hapettunut  :2funny:

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1375 : 06.04.2012, 20:11:17 »
Mikähän on autosta hajonut, sillä iskarin yläpässä on sellaiset ilmassa leijuvat lautaset, joiden keskellä on pultti. Se lautanen on vänkärin puolella noin sentin ilmassa, vähän sivulla ja sieltä on työntynyt joku musta kumi ylöspäin. Seuraksena siis hirmunen kolina esim nimismiehenkiharoissa ja muissa epätaisissa kohdissa.

Mennäänkö uusilla jousilla ja yläpäänkumeilla, vai onko laakeri lauennu? Ohjaus ei kyllä tahmaa ollenkaan.

Auto -97 V70

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1376 : 06.04.2012, 20:13:38 »
Yläpää pettäny.

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1377 : 06.04.2012, 20:20:44 »
Yläpää pettäny.
Öö, laakeri vai kumi, vai molemmat  ::)

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1378 : 06.04.2012, 20:29:01 »
Öö, laakeri vai kumi, vai molemmat  ::)
Se kumi. Jos kerran ohjauksessa ei tunnu ihmeellisyyksiä niin laakeri mahdollisesti ok.

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1379 : 06.04.2012, 20:38:42 »
Se kumi. Jos kerran ohjauksessa ei tunnu ihmeellisyyksiä niin laakeri mahdollisesti ok.
Ok, pitää ostaa ne kumit muutenkin, mutta toi laakeri syö miestä, se ois 200€ vai olenko ymmärtänyt väärin?

Tosiaan ohjaus ei tahmaa, eikä muutenkaan rutise pyöritellessä, mutta arvaa jos on epätasanen kohta sattuu... kilikalikilikali :idiot2:

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron