RallyBaron  Samppasport

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15998 Vastauksia
  • 3797395 Lukukerrat

0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa havock

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 183
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1575 : 06.06.2012, 22:22:21 »
rikan  ja pultin pätkän hitsautin allekirjoituksen autoon, samalla tavalla oli reikä.  Mikä auto, niin joku osaa kertoa siitä hitsauksesta?

Allekirjoituksen kulkupeli kyseessä.
Vitutus voi aiheuttaa hitaan ja tuskallisen kuoleman

Volvo s40 1.8 -97  reilut 400tkm kelattu :)

s73

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1576 : 06.06.2012, 22:53:38 »
ainakin omassa on riittänyt kengän irrotus.  ota radion koodi ylös  jos se on alkuperäinen radio.

Poissa patera

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1577 : 07.06.2012, 04:20:55 »
Perkele! Liekö b200et:stä meni kannentiiviste, tyhjäkäynillä ollessaan savuttaa perkleesti ja kun vilkasin paisuntasäiliöön nii tuli kuplia tasasee tahtia.. Mut ajellessa ei näyttäis tulevan savuvanaa  :o Tiiviste on kyllä vasta 100km uusittu ja kannen kiristykset tehty ohjeiden mukaan

Savuttaa ??? Olisko kuiteski höyryä, joka ajossa ei näy ? Eli paisarin kuplat vahvisteena kansi-ongelmaan .....
Oot jo varmaan ongelman kyllä ratkonutkin tähänmennessä.
440 1991 museoon menossa
240 Lankku-paku

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1578 : 07.06.2012, 16:54:44 »
Mistäs voi johtua että ton allekirjotuksen seiskan polttoaine-tason anturin vastus kasvaa mittaristolta mitattuna äärettömäks? Virrat pois vastus näytti 233ohm, mikä on hyvinkin paikkansa pitävä.
No kun halvalla sai.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1579 : 07.06.2012, 17:40:08 »
Mistäs voi johtua että ton allekirjotuksen seiskan polttoaine-tason anturin vastus kasvaa mittaristolta mitattuna äärettömäks? Virrat pois vastus näytti 233ohm, mikä on hyvinkin paikkansa pitävä.
Mittariston juotokset.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1580 : 07.06.2012, 17:52:37 »
Mittariston juotokset.
Voiko vaikuttaa, vaikka oli sen anturin piuhat irti? Siis mittaristosta.
No kun halvalla sai.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1581 : 07.06.2012, 21:16:54 »
Siis mittasit anturin vastusta, ja virrat päälle laittamalla vastus muuttui? Jos johto irti mittaristosta (ei sillon ole missään kiinni) ja vastus muuttuu niin jossain on mätää..
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1582 : 07.06.2012, 21:18:24 »
Ja omaa kysymystä pukkaa. 940 M90 lootasta, mikähän on kun ilmeisesti laatikko vinkasee pahaenteisesti kun moottorijarruttaa kolmosella siten että kierrokset pomppaa sinne ~3000rpm tai yli moottorijarrulla. Vinkaus kuuluu silloin kun kytkintä nostaa ja vaihde on siis jo pesässä.. Eikä kuulu muilla vaihteilla  ???
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1583 : 07.06.2012, 21:21:20 »
Siis mittasit anturin vastusta, ja virrat päälle laittamalla vastus muuttui? Jos johto irti mittaristosta (ei sillon ole missään kiinni) ja vastus muuttuu niin jossain on mätää..
Tuolla olevan Fig. 10 mukaan otin liittimet B ja C mittaristosta irti, ja mittasin.
No kun halvalla sai.

Poissa kartanon isäntä

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1584 : 08.06.2012, 01:33:45 »
sieltä renkaanluota ne kaksi tööttiä löytyy vakionakin, hölmö paikka kyllä töötille suomen suolateillä.
Vika: joko kalvoon asti ruostuneet töötit tai liittimet hapettuneet.
Irtopiuhat taitaa olla lisävaloille,

kiitos selkeästä vastauksestasi Ari E. 740:ssäni on asennettuna sumuvalot puskurin alla valmiina, mutta niille lienee ollut joku muu piuha kun maskin takana on tosiaan irtopiuhojen päät reikäliittimillään.

ajattelin sitten johdottaa mahdollisen uuden töötin kyllä sinne maskin taakse vähän parempaan suojaan kurasuolavesiltä kun sellaisen saan hankittua.

sitten sellainen kyssäri, että tuntuuko kenenkään muun 740 volvossa varsinkin pikkuvaihteilla kevyehkösti kiihdytettäessä kaasupolkimessa sellaista läpsytystä? tuntuma on vähän samanlainen kuin vanhimman polven abs-jarruissa liukkaalla, poljin tykyttää kengänpohjaa vasten ihan selkeästi. ilmiö tuntuu elävän omaa elämäänsä, välillä tuntuu selkeämmin ja välillä sitä ei huomaa ollenkaan. vaihteilla 1. - 3. tuntuu. 4. vaihteella vain joskus hyvin heikosti. 5. vaihteella en ole tuntenut.

arvauksena itekseni pähkäillyt, että voisiko olla jonkunlainen ekonomi-toiminto, ilmoitus vähentää kaasunpainamista? epäilen arvaukseni oikeaan osumista kyllä. voiko kyse olla jostakin oudosta viasta, vai onko ihan tunnettu vikaoire vai onko joku kumma ominaisuus b230k kaasarivolvossa?

jos vielä oudommasta omituisuudesta kirjoittaisin, niin voisi olla, että ei moni uskoisi, mutta autossa on myös eräs kummallisuus, mutta siitä ehkä myöhemmin lisää, jos edes tuo kaasupolkimen tykytys olisi jollekin volvistille tuttu juttu, niin siitäkin olisin kiitollinen.

yst.t. k.i.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1585 : 08.06.2012, 22:38:07 »
360 B200K + M47 perävälitys mikähän noissa on? Tais olla -86 tai 87
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1586 : 11.06.2012, 15:29:19 »
miten seiskakantissa lähtee sivupeili irti siitä alumiinikolmiosta? Maalausta varten siis
« Viimeksi muokattu: 11.06.2012, 15:34:56 kirjoittanut Kaziganth »
No kun halvalla sai.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1587 : 11.06.2012, 16:07:30 »
miten seiskakantissa lähtee sivupeili irti siitä alumiinikolmiosta? Maalausta varten siis
Tietääkseni ei mitenkään  :( Sieltä alaalta kun otat sen muovikappaleen irti niin näet että se sarana on niitattu kiinni.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1588 : 11.06.2012, 21:06:13 »
Mikähän voisi aiheuttaa B230FK koneessa tavallista yhden tai pari pyörähdystä pidemmän startin? Voiko ajonesto tehdä moista? Tiedän että LH vaatii sen pari kierrosta että sytyttää mutta uusin tulokas pyörittää turhan pitkään..
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 628
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1589 : 11.06.2012, 22:05:44 »
Jotenkin tuntuu että omakin FK vaatii sen pari puristusta "normaalia" pidemmän startin.
Tosin vaatinut sitä jo -07 vuodesta lähtien.
Oletko huomannut että vaatisi silloin pidemmän startin kun b-pumppu ei tee ns. esipyörähdystä.
Sitähän se ei aina tee.

 

Proturbo  Autodiagnoosi