sieltä renkaanluota ne kaksi tööttiä löytyy vakionakin, hölmö paikka kyllä töötille suomen suolateillä.
Vika: joko kalvoon asti ruostuneet töötit tai liittimet hapettuneet.
Irtopiuhat taitaa olla lisävaloille,
kiitos selkeästä vastauksestasi Ari E. 740:ssäni on asennettuna sumuvalot puskurin alla valmiina, mutta niille lienee ollut joku muu piuha kun maskin takana on tosiaan irtopiuhojen päät reikäliittimillään.
ajattelin sitten johdottaa mahdollisen uuden töötin kyllä sinne maskin taakse vähän parempaan suojaan kurasuolavesiltä kun sellaisen saan hankittua.
sitten sellainen kyssäri, että tuntuuko kenenkään muun 740 volvossa varsinkin pikkuvaihteilla kevyehkösti kiihdytettäessä kaasupolkimessa sellaista läpsytystä? tuntuma on vähän samanlainen kuin vanhimman polven abs-jarruissa liukkaalla, poljin tykyttää kengänpohjaa vasten ihan selkeästi. ilmiö tuntuu elävän omaa elämäänsä, välillä tuntuu selkeämmin ja välillä sitä ei huomaa ollenkaan. vaihteilla 1. - 3. tuntuu. 4. vaihteella vain joskus hyvin heikosti. 5. vaihteella en ole tuntenut.
arvauksena itekseni pähkäillyt, että voisiko olla jonkunlainen ekonomi-toiminto, ilmoitus vähentää kaasunpainamista? epäilen arvaukseni oikeaan osumista kyllä. voiko kyse olla jostakin oudosta viasta, vai onko ihan tunnettu vikaoire vai onko joku kumma ominaisuus b230k kaasarivolvossa?
jos vielä oudommasta omituisuudesta kirjoittaisin, niin voisi olla, että ei moni uskoisi, mutta autossa on myös eräs kummallisuus, mutta siitä ehkä myöhemmin lisää, jos edes tuo kaasupolkimen tykytys olisi jollekin volvistille tuttu juttu, niin siitäkin olisin kiitollinen.
yst.t. k.i.