Autoracing  KL-varaosat

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15996 Vastauksia
  • 3789769 Lukukerrat

0 jäsentä ja 11 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1920 : 27.08.2012, 16:22:19 »
Mistä M46 ylivaihteen o-renkaat kun Auto-Ilves myy eioota?
No kun halvalla sai.

hevonen

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1921 : 27.08.2012, 16:33:05 »
Mistä M46 ylivaihteen o-renkaat kun Auto-Ilves myy eioota?
Meet niitten mäntien ja renkaitten kanssa johkin paikalliseen  hydrauliikkapuljuun.
Männät ja renkaat mukaan! Saa mitattua paksuuden ja leveyden.
Löytyy eikä maksa paljoo.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1922 : 27.08.2012, 16:33:41 »
Meet niitten mäntien ja renkaitten kanssa johkin paikalliseen  hydrauliikkapuljuun.
Männät ja renkaat mukaan! Saa mitattua paksuuden ja leveyden.
Löytyy eikä maksa paljoo.
Kolmessa suurimmassa kävin, niissä sama homma  :-\ siis juurikin männän ja tiivisteen kanssa
No kun halvalla sai.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1923 : 27.08.2012, 17:35:44 »
Onkos tuollainen volvon 2-napaisella liittimellä oleva kärjetön jakaja kanssa Hall anturilla kuten 3 napanenkin ?

edit: tarkemmin tuo on B19ET moottorista, jakajan numeroinnin perusteella (loppuosa: 3 027)

edit2: selvis että taitaa olla induktiivisella anturilla oleva TSZ-2 kärjetön sytytys, mistä tuo jakaja on...
« Viimeksi muokattu: 28.08.2012, 15:53:51 kirjoittanut Kovalchuck33 »

hevonen

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1924 : 27.08.2012, 21:25:03 »
Kolmessa suurimmassa kävin, niissä sama homma  :-\ siis juurikin männän ja tiivisteen kanssa
No ihme homma...
Itelle löysin paikallisesta puljusta joka korjaa metsäkoneita, firman nimi metalli ja putki :)...
Jätkä kopas männän kouraan ja haki varastosta sopivat.

Niillä nyt on kyllä melkein mitä vaan, vääränkätisistä pulteista lähtien. Jos ei löydy niin tehdään se.

Poissa t0mpp4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1925 : 27.08.2012, 21:54:21 »
Mitenkäs noi jakopäät menee, projektina b230fb ja säädettävää nokkapyörää pitäis tilata. Meneekö tohon kulmikas- vai pyöreähampainen nokkapyörä? Ja onko tollasesta KL racingin 24mm leveästä jakohihnasta mitään hyötyä?

http://shop.klracing.se/sv/artiklar/motor-delar/justerbara-kamdrev/volvo/kamrem-volvo-8v-extra-bred-24mm.html tuo on siis hihna.

Ja samalta sivulta askel taakseppäin löytyy noi nokkapyörät. Vaihtoehtoina Kantkugg ja Runtkugg.
Volvo 242 -84

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1926 : 27.08.2012, 21:58:32 »
Ota jakopään yläsuojamuovi irti ja kato onko nokkapyörässä
pyöriät vai kanttikkaat hampit. Joku vuosimallirajakin näissä kyllä oli.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa t0mpp4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1927 : 27.08.2012, 22:04:22 »
Suhteellisen kantikkailta näyttivät, mutta ajattelin varmistaa. Kun ei oo koskaan vertaillut ominsilmin niin vaikea veikata mikä sitten on kantikas ja mikä pyöreä. Ellei pyöreässä sitten oikeasti ole ihan puolipallon muotoiset noi  ;)
Volvo 242 -84

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4645
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1928 : 27.08.2012, 22:06:47 »
eikös se ollut niin että 92 etiäpäin uudempi hihna ?
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1929 : 27.08.2012, 22:07:08 »
Suhteellisen kantikkailta näyttivät, mutta ajattelin varmistaa. Kun ei oo koskaan vertaillut ominsilmin niin vaikea veikata mikä sitten on kantikas ja mikä pyöreä. Ellei pyöreässä sitten oikeasti ole ihan puolipallon muotoiset noi  ;)


Sanoisin että se pyöreä on kyllä liki puolipallo...selkeä ero jokatapauksessa.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa t0mpp4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1930 : 27.08.2012, 22:35:39 »

Sanoisin että se pyöreä on kyllä liki puolipallo...selkeä ero jokatapauksessa.

Kyllä toi sitten taitaa olla kantikasta mallia. Onko noissa niin eroa sitten hihnoissakin?
Volvo 242 -84

Poissa comanche

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1931 : 28.08.2012, 00:58:50 »
Kävi vähän hassusti volvon tunkin kanssa



On siis mutkalla alta ja sivulta. Mitähän tällasen suoristus maksaisi ihan ammattilaisella? Maalaus onnistuisi itseltä.

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2074
  • -Team Karvavako Racing-
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1932 : 28.08.2012, 02:33:35 »
Jos olisi vehkeet niin tuon oikominen onnistuisi vartissa, eikä maksaisi kun ehkä parin saunakaljan verran, koska Volvo..  Ammatikseni en tosin tee näitä hommia, mutta koulutus löytyy moisiin korihommiin ::)

Jos johonkin korinkorjaus puljuun viet niin tuommoiselle hommalle laitetaan valitettavasti hinnaksi 80-200 euroa  :o
144
145
945
855

Poissa patera

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1933 : 28.08.2012, 02:40:41 »
Jos olisi vehkeet niin tuon oikominen onnistuisi vartissa, eikä maksaisi kun ehkä parin saunakaljan verran, koska Volvo..  Ammatikseni en tosin tee näitä hommia, mutta koulutus löytyy moisiin korihommiin ::)

Jos johonkin korinkorjaus puljuun viet niin tuommoiselle hommalle laitetaan valitettavasti hinnaksi 80-200 euroa  :o

Nojoo, ei nyt kumminkaan ihan varttissa, jos se oikastaan kunnolla, eikä kitillä, mut oikeessa oot siinä, et tollasilla kolhujen oikaisuhinnoilla niitä vakuutusmaksuja nostetaan joka vuosi.
Ja siks tääl kehitysalueella saa tehä paaaaaaaljon just vakuutusyhtiöille, kun ei niiden pk-seudun merkkiliikkeiden tuntivelotuksia tarvii pulittaa.
Kaikkien etu  :)
440 1991 museoon menossa
240 Lankku-paku

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1934 : 28.08.2012, 15:01:28 »
ota rengas pois ja koita oikoa erinäisillä rengasraudoilla ym. tuolta helman päätyreiästä  ;)
samalla kerralla sitten kotelosuojaus  tottakai  :)

 

KL-varaosat  Race.fi