Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 16021 Vastauksia
  • 4071727 Lukukerrat

0 jäsentä ja 19 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3624
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5925 : 04.05.2014, 11:59:54 »
Mites tuommoinen vm. 2000 mk2 V70 2.4T automaatti, irtoaakos se alapallonivel ihan perustyökaluilla (hylsysarja, lenkkiavainsarja, leka, pihdit)? Ei tarvitse irroittaa mitään muuta autosta kuin itse alapallonivel sen vaihtamiseksi?

Jouduin ilmeisesti nyt naapurin autoa korjaamaan kun hieman auttavaa kättä tarjosin... :facepalm:
kyllä se aika tiukassa on. alatukivartta joutuu vääntämään ihan voimalla. Jäis multa ainaki maan rajassa tekemättä..
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5926 : 04.05.2014, 12:19:54 »
kyllä se aika tiukassa on. alatukivartta joutuu vääntämään ihan voimalla. Jäis multa ainaki maan rajassa tekemättä..
Mutta lämmin talli, korkeat pukit, pari lekaa ja hyvä hylsysatsi kuitenkin pitäisi riittää?

Joo, oli se kaverin 745:kin aika *elvetin tiukassa. Yksi "lyöntihaarukka" meni irroitettaessa entiseksi. Lähti lopulta melko moukaroidun näköisenä irti...

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3624
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5927 : 04.05.2014, 13:16:08 »
Mutta lämmin talli, korkeat pukit, pari lekaa ja hyvä hylsysatsi kuitenkin pitäisi riittää?

Joo, oli se kaverin 745:kin aika *elvetin tiukassa. Yksi "lyöntihaarukka" meni irroitettaessa entiseksi. Lähti lopulta melko moukaroidun näköisenä irti...
jos mahut kunnolla vääntään alatukivartta niin onnistuu. :) jonkun verran sai lämpöä antaa että sai vaihettua.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5928 : 04.05.2014, 13:39:39 »
jos mahut kunnolla vääntään alatukivartta niin onnistuu. :) jonkun verran sai lämpöä antaa että sai vaihettua.
Joo, lämpöä ei ole kuin kuumailmapuhallin, mutta metrin putki ja tosiaan korkeat pukit luulisi riittävän.

Ollut aina tapana nostaa reilusti kun alkaa alustan osia vaihtamaan. Tullut liian usein tehtyä pihalla 20cm korkeudessa.

Paikalla Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4543
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5929 : 04.05.2014, 21:06:38 »
Mutta lämmin talli, korkeat pukit, pari lekaa ja hyvä hylsysatsi kuitenkin pitäisi riittää?
Irtoaa, mutta uutta ei välttämätta saa paikalle ilman prässiä. Ei ainakaan onnistunut s80 mk1 halpa-tarvike alapallolla.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5930 : 04.05.2014, 21:20:04 »
Irtoaa, mutta uutta ei välttämätta saa paikalle ilman prässiä. Ei ainakaan onnistunut s80 mk1 halpa-tarvike alapallolla.
Miten se on kiinni? Onko sinnepäinkään kuten esim. 940:ssä että on pulteilla kiinni, vai onko jotenkin prässätty tukivarteen?

Jos on prässätty, saa mennä ihan ite ihan muualle vaihtamaan. Auto siis edelleen mk2 V70

Paikalla Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4543
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5931 : 04.05.2014, 21:25:32 »
Samaan tyliin kuin ysissä oli ainakin tossa s80, kuvittelisin että v70n on samannäköinen. Kartiopultti härpäke tukivarressa, lähtee melko helposti, mutta se musta osa joka tulee tolppaan kiinni ei mennyt paikalleen pelkästään pultteja kiristämällä, laippa vääntyi.

Voi toki olla että joku laadukkaampi osa sopii paremmin.

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6721
  • 1% Hybridi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5932 : 04.05.2014, 23:26:38 »
Kuinkas nuo apulaite / hammashihnat kestää asentamatta säilytystä ?  Yleensä nokkahihnoilla on se tietty vuosimäärä tai kilometrimäärä, jonka jälkeen vaihtoon.
Aattelin muuttaa käteiseksi nuo remelit, mutta ei kiinnosta kyllä jälkivastuu, jos menevät poikki hetimiten.
V70 -00 HYL-sy Poistunut pihasta   &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3624
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5933 : 06.05.2014, 18:04:03 »
Nyt kaipais ideoita. V70mk2 2.5tdi nostaa ahtopaineet reippaasti ~0,9bar jonka jälkeen meno loppuu ku seinään ja tulee vikakoodi ecm 000B eli ilmanmassamittarilta. 3 eri mittarilla kokeiltu mutta vika jatkuu edelleen. Mikähän tuota vaivaa?
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

s73

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5934 : 07.05.2014, 18:17:18 »
Saako eteen iskarin suojakumiin sitä muovista kiinnikettä mistään?
ostamani panhardin toinen kiinntyspultti on hyvin lyhyt,  onko väärä pultti vai minkälainen rakenne siellä on?  ??? ???

Poissa Jenze

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5935 : 09.05.2014, 13:06:15 »
Kysymys geartronicin toiminnasta:
kärry on v70 d5 205hv 6v geartronic '11. ~200tkm
(eka volvo, eka automaatti, juuri ostettu...)

Onko oikeaa käytöstä kun ajelee esim 80kmh ja painaa/nostaa hieman kaasupoljinta niin koneen kierrokset nousee/laskee noin 200k/min?
Nopeusmittari ei käytännössä värähdäkään.

Onko laatikossa tosiaan jotain luistoa noin paljon? vai onko häikkää?
Öljyt vaihdettu melkein ajallaan, nyt varattu aika seuraavaan vaihtoon.
Audi A6 Allroad
ex v70 D5 205hv '11 geartronic

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5936 : 09.05.2014, 20:47:47 »
Kysymys geartronicin toiminnasta:
kärry on v70 d5 205hv 6v geartronic '11. ~200tkm
(eka volvo, eka automaatti, juuri ostettu...)

Onko oikeaa käytöstä kun ajelee esim 80kmh ja painaa/nostaa hieman kaasupoljinta niin koneen kierrokset nousee/laskee noin 200k/min?
Nopeusmittari ei käytännössä värähdäkään.

Onko laatikossa tosiaan jotain luistoa noin paljon? vai onko häikkää?
Öljyt vaihdettu melkein ajallaan, nyt varattu aika seuraavaan vaihtoon.
Turbiinilukko avautuu/kytkeytyy?
No kun halvalla sai.

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3624
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5937 : 09.05.2014, 20:51:28 »
Nyt kaipais ideoita. V70mk2 2.5tdi nostaa ahtopaineet reippaasti ~0,9bar jonka jälkeen meno loppuu ku seinään ja tulee vikakoodi ecm 000B eli ilmanmassamittarilta. 3 eri mittarilla kokeiltu mutta vika jatkuu edelleen. Mikähän tuota vaivaa?
vastaan itelleni. Ilmanputsari ihan tukossa ;D
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa duster

  • Tarrabongari #1
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 350
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5938 : 09.05.2014, 21:51:32 »
Turbiinilukko avautuu/kytkeytyy?
En todellakaan tiedä kyseisen laatikon toiminnasta mitään, mutta noin niinkun vanhempien automaattivaihteisten kanssa paljon harrastaneena sanoisin että turbiinilukkohan se noin toimii.
V70 2.0T -98

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5939 : 12.05.2014, 14:15:44 »
Osaaks joku heittää että onko x70:eissa esiintynyt muita metallihohtovihreitä kun 421 / Dark Olive green??
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

 

Carcom Oy  Elekma