RallyBaron  Samppasport

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15998 Vastauksia
  • 3802122 Lukukerrat

0 jäsentä ja 12 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7665 : 02.04.2015, 09:31:08 »
Jos kumminkin ensin koittaisit ilmata sen... Tapahtuu pyörittämällä rattia laidasta laitaan hitaasti. Jos on paljon ilmaa niin olen aloittanut renkaat ilmassa, soralla pyörittely parempi kuin asvaltilla.

Ainakin vanhemmiten ovat herkkiä haukkaamaan ilmaa, itse olen saanut aina katsastuksen jälkeen tehdä tuon.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa von Berg

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 130
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7666 : 02.04.2015, 09:45:21 »
Tuli just viikko takaperi kokeiltua tuota ilmaamista, mutta ei ainakaan kovin kauaksi aikaa siitä kostunut. Täytyypä kikkailla uudemman kerran, kunhan saa vuodon loppumaan.
945 Turbo Classic -98 | V90 D4 Polestar R-Design -18 | Yamaha XV535 -89
(Ex: S60 D5 -12, S60 T5 -03, C70 T5 -99, 240 GL -87)

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5839
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7667 : 02.04.2015, 10:27:03 »
Juu. Ja juurikin väärä et tekee tuollaista.
Jep. Jos on iso et, ohjaustuntuma on huonompi mutta ohjaus kevyempi ja pienellä et:llä päinvastoin.


Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2474
  • Kantti on kaunista.
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7668 : 02.04.2015, 10:56:18 »
Näinköhän Motonet tuotenro 23-6070 käy tuohon mun farkkuun? Bendixin jarrut siinä on, ainankin näin miulle kerrottiin aikanaan täällä kuvan perusteella. Mutta tuo ei sisällä liukujen kumeja, vaan ne ois korjaussarjassa, muttei tuolla ole muuta kuin taakse korjaussarja, vai käykö se eteenkin? :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 02.04.2015, 11:00:45 kirjoittanut Teemu- »

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7669 : 02.04.2015, 14:12:14 »
Liukutappien kumit pitää ostaa erikseen, löytyy muutamaa riviä ylempää numerolla 23-6384 tai 23-5394 jos haluaa uudet liukupultitkin.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2474
  • Kantti on kaunista.
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7670 : 02.04.2015, 14:31:26 »
Ahaa, no johan selkis. Mut käyks tuo setti sit eteenkin? Mulla ois semmonen mutu, ettei kävis? ???

E: Jaa, yks ainut sarja noita liukuja + pultteja verkkokaupassa ja Lappeenrannassa ei yhtään :facepalm:
« Viimeksi muokattu: 02.04.2015, 15:09:55 kirjoittanut Teemu- »

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2255
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7671 : 02.04.2015, 15:04:18 »
Muistaako täällä joku, että mistä Audin moottorista on männänrenkaita lykätty tinakoneisiin?

Olin ostanu epähuomiossa 1.2 / 1.5 / 2.5 mm renkaat ja tarvisin 1.2 / 1.75 / 3.0 . Varaosaliikkeet myyvät ei-oota noiden "oikeiden" kohdalta  *tumppuun->
poraus 81mm
Saitko jo vastauksen tähän? Goetse 08-109400-10

Niko_S

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7672 : 02.04.2015, 18:53:50 »
Miten sä tällasen muistit  ::) ::)
Sieltä se 2012 yv:stä löyty...

Eli o-rengas pakosarjan puolelle on 32/38x3. Lokin reikä 39mm.

Kiitos ja kumarrus!  P>

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1775
  • It's Hip To Be Square
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7673 : 02.04.2015, 19:05:37 »
Ei se nyt niin voi olla, että kehitys olisi mennyt taaksepäin.
Sitä kutsutaan etuvedoksi... ;)
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

The moose

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7674 : 04.04.2015, 14:14:33 »
Yllätys et pyhinä pitää autoo rassata..

Mut olisko kellään mitään ideaa tai hyvää arvausta kun 740 isot jarrut on jumissa. Etulevyt vaihdettu ja uudet palat. Sain jakarilla ja knipex pihdeillä satulan käteeni ja männät pyörii mutta eivät painunee pohjaan ilman ilmausnipan aukasua. Ennen jarrujen ilmausta toinen mäntä tuli jäljessä eikä painunu sisään ilman nipan aukasuu.

Nyt tuo jäi silleen ettei kauheesti laahaa kun ennen aukasua ei käsin pyöriny jarrulaikasta.

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2474
  • Kantti on kaunista.
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7675 : 04.04.2015, 15:04:05 »
Yllätys et pyhinä pitää autoo rassata..

Mut olisko kellään mitään ideaa tai hyvää arvausta kun 740 isot jarrut on jumissa. Etulevyt vaihdettu ja uudet palat. Sain jakarilla ja knipex pihdeillä satulan käteeni ja männät pyörii mutta eivät painunee pohjaan ilman ilmausnipan aukasua. Ennen jarrujen ilmausta toinen mäntä tuli jäljessä eikä painunu sisään ilman nipan aukasuu.

Nyt tuo jäi silleen ettei kauheesti laahaa kun ennen aukasua ei käsin pyöriny jarrulaikasta.
Mulla ois omassa bendixissä samanlainen operaatio edessä, on nimittäin melko jumissa nyt taas se etupyörä. Aattelin tilata Motonetin kautta uudet liukutapit+kumit+pultit, sit korjaussarjan satulaan näillä näkymin. Mullakin itseasiassa kulki männät eri tahtiin ennenkuin vähän herkisteltiin niitä, mutta siitä nyt ei näköjään ollu oikeen apua.. :-\

Poissa Mr.eikka

  • Hinnastomies
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 611
  • Aina säheltämässä sitä sun tätä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7676 : 04.04.2015, 15:08:25 »
Kuinkas 740:stä lähtee kojetaulu irti? Vanhanmallinen kyseessä. Ilmasuuttimet on irti( kaikki paitsi tuulilasin suuttimet) ja reunoista pultit irti
Tässä piti olla linkki autoni projekti topickiin, mutta vuosina 2015-2018 tapahtuneet ilkivalta tapaukset autoani kohtaan aiheuttivat sen, että autostani ei tule enään saataville uusia rakentelu postauksia eikä mitään muutakaan. Rakentelu jatkuu silti, mutta tapahtuneista asioista tulee tietämään ainoastaan harvat ja valitut.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7677 : 04.04.2015, 15:08:42 »
Jos ei ole mahdollisuutta tappeja vaihtaa ja tapit on huonokuntoiset, niin porakoneeseen tappi kiinni ja hiomapaperilla/viilalla hioo pinnan niin puhtaaksi kuin suinkin voi.

Lieväati väljä tappi ajaa asiansa oikein hyvin, omassa autossa molemmat etusatulat saaneet moisen operaation.

s73

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7678 : 04.04.2015, 15:50:36 »
Yllätys et pyhinä pitää autoo rassata..

Mut olisko kellään mitään ideaa tai hyvää arvausta kun 740 isot jarrut on jumissa. Etulevyt vaihdettu ja uudet palat. Sain jakarilla ja knipex pihdeillä satulan käteeni ja männät pyörii mutta eivät painunee pohjaan ilman ilmausnipan aukasua. Ennen jarrujen ilmausta toinen mäntä tuli jäljessä eikä painunu sisään ilman nipan aukasuu.

Nyt tuo jäi silleen ettei kauheesti laahaa kun ennen aukasua ei käsin pyöriny jarrulaikasta.

Herkistelyn tarpeessa, uudet tiivisteet, mäntien puhdistus ja rasvaus.

The moose

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7679 : 04.04.2015, 18:12:35 »
Pitäis ny ihan ensinnä päästä työkalujen luo ja osat pitäis saada kaupasta.

Jakoavaimella ja knipexeillä taisteltu. Ajaas kävin pikkupätkän ni edelleen vähän lämpiää.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo