940 -95 tankkilaitteen irroitus, miten toi polttoaineen menoletku irtoaa? kaikki muut letkut ihan perus klemmareilla mut tossa on joku eri systeemi. Irtooko se muovikansi vaan vääntämällä vai onko kierteellä tankissa?
Se letkun kansi (liitos) irtoaa vetämällä ylöspäin. Sisällä on ainakin yksi o-rengas. Se itse liitin on käytännössä kaksiosainen, eli siinä on alempana sellainen muovinen "lukitusholkki" (voi mennä herkästi halki). Varovaisuutta noudattaen sitten.
Itse olen onnistunut yhden tuollaisen hajoittamaan (omasta 745:sta, jossa samanlainen tankkilaite). Oli haurastunut niin paljon se lukitusholkki ajan saatossa, että tuli mahdollisesti irroittaessa pieni murtuma (joka paljastui myöhemmin).
Auton kun laitoin bensapumpun vaihdoin jälkeen käyntiin, niin meni 10 sek. ja se paineletku ponnahti irti, ja syynä tässä oli juuri se, että se paineletkun lukitusholkki oli mennyt halki.
Uusia kun noita liittimiä ei enää Volvolta saa, niin jouduin tekemään siihen "patentin", että letku suoraan klemmarilla kiinni pumpun paineputkeen (paineputkea joutui lyhentämään 2 cm, jotta letku ei ollut rutussa)...
Jos tankkilaitteen tiivisterengas näyttää kovettuneen, niin
tiskillä maksoi viime syksynä 13e.
Sen jouduin itse vaihtamaan, kun alkoi kovettunut tiiviste vuotamaan.
Mutta toivottavasti en liikaa pelotellut. Ihan näin esimerkkinä, että mitä kävi huonolla tuurilla.