Race.fi  Puotilan autokorjaamo

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15998 Vastauksia
  • 3800578 Lukukerrat

0 jäsentä ja 7 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7680 : 04.04.2015, 18:33:34 »
Yllätys et pyhinä pitää autoo rassata..

Mut olisko kellään mitään ideaa tai hyvää arvausta kun 740 isot jarrut on jumissa. Etulevyt vaihdettu ja uudet palat. Sain jakarilla ja knipex pihdeillä satulan käteeni ja männät pyörii mutta eivät painunee pohjaan ilman ilmausnipan aukasua. Ennen jarrujen ilmausta toinen mäntä tuli jäljessä eikä painunu sisään ilman nipan aukasuu.

Nyt tuo jäi silleen ettei kauheesti laahaa kun ennen aukasua ei käsin pyöriny jarrulaikasta.
Meneekö kevyesti männät sisään kun nipan aukasee? Jos, niin letkut turvonnu tukkoon.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

The moose

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7681 : 04.04.2015, 19:07:22 »
Meneekö kevyesti männät sisään kun nipan aukasee? Jos, niin letkut turvonnu tukkoon.

Kohtalaista voimaa joutu käyttään.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7682 : 04.04.2015, 20:57:43 »
Kohtalaista voimaa joutu käyttään.
Jos on "iso" ero voimantarpeessa nippa kiinni vs nippa auki, niin melko luultavasti letkut turvonnu tukkoon. Toki sillä hiton isolla männällä olevalla satulalla on ominaista, että se mäntä menee sisään tooooooosi hitaasti vaikka kaikki on kunnossa. Voimaa se ei silti kauheesti tartte, mutta aikaa se ottaa.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

The moose

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7683 : 04.04.2015, 21:07:39 »
Tuossa on kaks mäntäset satulat kahdella letkulla.

Levyjä ja paloja vaihtaessa tartti jo nippaa aukoo kun satulan toinen meni sormin painaen.

Onha nuo letkut jo ollu varmaanki 10 vuotta samat.


The moose

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7684 : 05.04.2015, 21:56:20 »
Tuossa on kaks mäntäset satulat kahdella letkulla.

Levyjä ja paloja vaihtaessa tartti jo nippaa aukoo kun satulan toinen meni sormin painaen.

Onha nuo letkut jo ollu varmaanki 10 vuotta samat.

Testailua tänään. Välillä jumittaa nii että alamäkeenkin jää seisoon. Jarrua antamalla saattaa lähteä liukumaan. Vaihde päällä liikkuu tyhjäkäynnillä ed main tilanteissa.

Kovassa jarrutuksessa juuri ennen lukkojarrutusta jarrupoljin pehmenee ja painuu syvempään kunnes taas tuntuu kovalle. Tyhjäkäynti ei muutu tuona hetkenä mihkään suuntaan.

Jarrunestettä on eikä parkkiruudussa ainakaan näkynyt jälkiä vuodosta. Eikä tehostin pidä erikoisempia ääniä kun petaalia polkee.

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7685 : 06.04.2015, 16:09:39 »
Onko B230FT ja B230ET koneessa sama ahtoletkut? Turbon ja ilmanputsarin välinen letku hakusessa ja ET koneen letkua tarjottiin.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7686 : 06.04.2015, 19:03:42 »
Ei taida olla, johtuen bybassin liitännästä ET koneisessa.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7687 : 06.04.2015, 21:45:24 »
Onko B230FT ja B230ET koneessa sama ahtoletkut? Turbon ja ilmanputsarin välinen letku hakusessa ja ET koneen letkua tarjottiin.
Jos ahtimena on garretti molemmissa niin on tietääkseni samat.

940 -95 tankkilaitteen irroitus, miten toi polttoaineen menoletku irtoaa? kaikki muut letkut ihan perus klemmareilla mut tossa on joku eri systeemi. Irtooko se muovikansi vaan vääntämällä vai onko kierteellä tankissa?
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7688 : 08.04.2015, 09:43:12 »
Mistä kohtaa D5 koneesta löytyy moniurahihnan kiristimen rullan löysyttämistä varten tarvittavat reijät, tartteis hihna vaihtaa. V70n 2002 kyseessä
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa Masa71

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7689 : 08.04.2015, 20:10:23 »
Mistä kohtaa D5 koneesta löytyy moniurahihnan kiristimen rullan löysyttämistä varten tarvittavat reijät, tartteis hihna vaihtaa. V70n 2002 kyseessä
MuTU muistikuva: oliko tossa mallissa paikka isolle (55 tai 60) torxiavaimelle siinä kiristimen varressa ja siitä löysätään.

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7690 : 08.04.2015, 20:50:14 »
MuTU muistikuva: oliko tossa mallissa paikka isolle (55 tai 60) torxiavaimelle siinä kiristimen varressa ja siitä löysätään.
Pitääpä huomenna vilkasta. Kiitos avusta. ;)
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Niko_S

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7691 : 09.04.2015, 00:15:16 »
940 -95 tankkilaitteen irroitus, miten toi polttoaineen menoletku irtoaa? kaikki muut letkut ihan perus klemmareilla mut tossa on joku eri systeemi. Irtooko se muovikansi vaan vääntämällä vai onko kierteellä tankissa?

Se letkun kansi (liitos) irtoaa vetämällä ylöspäin. Sisällä on ainakin yksi o-rengas. Se itse liitin on käytännössä kaksiosainen, eli siinä on alempana sellainen muovinen "lukitusholkki" (voi mennä herkästi halki).  Varovaisuutta noudattaen sitten.

Itse olen onnistunut yhden tuollaisen hajoittamaan (omasta 745:sta, jossa samanlainen tankkilaite). Oli haurastunut niin paljon se lukitusholkki ajan saatossa, että tuli mahdollisesti irroittaessa pieni murtuma (joka paljastui myöhemmin).
Auton kun laitoin bensapumpun vaihdoin jälkeen käyntiin, niin meni 10 sek. ja se paineletku ponnahti irti, ja syynä tässä oli juuri se, että se paineletkun lukitusholkki oli mennyt halki.

Uusia kun noita liittimiä ei enää Volvolta saa, niin jouduin tekemään siihen "patentin", että letku suoraan klemmarilla kiinni pumpun paineputkeen (paineputkea joutui lyhentämään 2 cm, jotta letku ei ollut rutussa)...  :buck2:
 

Jos tankkilaitteen tiivisterengas näyttää kovettuneen, niin tiskillä maksoi viime syksynä 13e.
Sen jouduin itse vaihtamaan, kun alkoi kovettunut tiiviste vuotamaan.

Mutta toivottavasti en liikaa pelotellut. Ihan näin esimerkkinä, että mitä kävi huonolla tuurilla.  ;)


Poissa jtoppi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7692 : 09.04.2015, 20:37:30 »
Persana, ampaisin avaimen (semmoinen linkkarimalli) takakannen eli patterikotelonkannen hukkaan, Sattuuko kenelläkään olemaan pelkkää kantta joutilaana, kirjeenähän se tulisi nopsasti. tietoja samaan kirjeeseen, niin voin maksaa kohtuullisen palkkion pyynnön mukaan.

juha

Poissa kipetys

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 87
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7693 : 10.04.2015, 12:30:42 »
Volvo v40 1998...
Taakse kun vaihoin uudet iskarit ja samalla nuo L-malliset kalistuksenvakaajan yhdystangot uusin niin kuinkas paljo tota yläpäätä pitää tiukata? (siis vakaajaa ja se missä nuo kumit ovat) Joku kun puhu että kierrettä pitäis jäädä näkyviin 2-5mm mutta onko näin?  Kun ei tullu katsottua vanhoista miten ne olivat  ???

Poissa napo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • b21et 240
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7694 : 10.04.2015, 16:19:26 »
b21et kun on käynnistymisongelmia niin mittasin halpismittarilla puristuspaineet
8,6bar, 9bar, 8,6bar ja 10bar.
kylmänä nämä siis. Ei muutosta vaikka laitoin öljyå vähän noihin heikompiin sylintereihin ja mittasin uudestaan.
mietteitä?

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo