Carcom Oy  Elekma

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15996 Vastauksia
  • 3786375 Lukukerrat

0 jäsentä ja 6 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa BiG_J

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8220 : 07.07.2015, 21:41:49 »
Mitä koneita on lohko virranjakajalla? B200f on vissiin kaikki kansijakajalla? Pitäs saada 2 litranen ruiskuvehje mutta lohkojakajalla kun kansijakajalle ei ole tilaa.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8221 : 07.07.2015, 21:44:33 »
Mitä koneita on lohko virranjakajalla? B200f on vissiin kaikki kansijakajalla? Pitäs saada 2 litranen ruiskuvehje mutta lohkojakajalla kun kansijakajalle ei ole tilaa.
kaikki 240:n. Eli 240 on lohkojakajalla ja 740/940 kansijakajalla
No kun halvalla sai.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8222 : 07.07.2015, 22:05:50 »
Semmonen täydennys kazin vastaukseen että B19/23 koneet seiskan korissa on ollu aina pystyjakajalla, ja B230A kone myös seiskassa pystyjakajalla.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1126
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8223 : 08.07.2015, 16:50:27 »
Pystyykö vm 2011 V50:ssä kytkemään Eberin päälle manuaalisesti kesäkelillä? Kaikki suosittelee kuukauden välein käyttöä, jotta pysyy toimintakunnossa, mutta eipä tuo viime yönäkään manuaalisella käynnistyksellä käynnistynyt. Lämpötila oli auton mittarin mukaan +11 eli eikö anna noin lämpimässä käynnistää sitä? Moottori oli myös kylmä. Kun ajotietokoneesta laitta lämmittimen suorakäynnistyksen on-asentoon niin vähän aikaa palaa keltainen i-merkki ja sitten menee offille. Ei kuitenkaan mitään infoa tule miksei käynnisty. Olisi hyvä tietää toimintakunto, että tarviiko myyjäliikkeeseen reklamoida.
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa Modifier

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 841
  • XC90 T8 TwinEngine
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8224 : 08.07.2015, 17:00:41 »
Olikohan se +5 vai +7 max lämpö missä se tuossa omassa V70:ssä käynnistyy ja olettaisin V50:ssä olevan sama.

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1126
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8225 : 08.07.2015, 17:23:41 »
Olikohan se +5 vai +7 max lämpö missä se tuossa omassa V70:ssä käynnistyy ja olettaisin V50:ssä olevan sama.
Eli kesällä ei kotikonstein saa tehtyä tuota suositeltua käyttöä? Jollain testerillä varmaan saisi pakotettua käyntiin tai lämpöanturia huijaamalla :D
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa Modifier

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 841
  • XC90 T8 TwinEngine
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8226 : 08.07.2015, 17:26:04 »
Eli kesällä ei kotikonstein saa tehtyä tuota suositeltua käyttöä? Jollain testerillä varmaan saisi pakotettua käyntiin tai lämpöanturia huijaamalla :D

Ei saa. Joo testerillä varmaan onnistuisi huollossa.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8227 : 08.07.2015, 19:05:12 »
Kumpi syö renkaan ulkoreunaa lankussa, auraus vai haritus?
No kun halvalla sai.

Paikalla HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1773
  • It's Hip To Be Square
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8228 : 08.07.2015, 19:17:39 »
Kumpi syö renkaan ulkoreunaa lankussa, auraus vai haritus?
Eiköhän lie auraus. Haritus söisi kaiken järjen mukaan sisäsyrjää ja takapotkussa vain korostuu, kun veto ei pyri suoristamaan etusia.

Jaaniin meinasitko että reippaalla casterilla ois vaikutusta asiaan?
« Viimeksi muokattu: 08.07.2015, 19:34:46 kirjoittanut HammerDown »
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1914
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8229 : 09.07.2015, 10:50:21 »
Kyllähän se auraus normaalisti syö sen ulkosyrjän, mutta ahkera kurvailija voi saada ulkosyrjän kulumaan vaikka kulmat olisivatkin muuten kunnossa. Aikanaan Volvo-takseissa oli melko yleistä että etusten ulkosyrjät meni, kun tekivät paljon tiukkoja U-käännöksiä yms.

Paikalla HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1773
  • It's Hip To Be Square
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8230 : 09.07.2015, 12:49:04 »
Kyllähän se aika kylelleen linkussa menee. :)
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

The moose

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8231 : 09.07.2015, 17:04:39 »
Kyllähän se auraus normaalisti syö sen ulkosyrjän, mutta ahkera kurvailija voi saada ulkosyrjän kulumaan vaikka kulmat olisivatkin muuten kunnossa. Aikanaan Volvo-takseissa oli melko yleistä että etusten ulkosyrjät meni, kun tekivät paljon tiukkoja U-käännöksiä yms.

700 ja 900 sarjalaisis pyöristyy molemmat renkaan reunat. Paljon ajettu rengas ts kulutuspintaa 2 mm voi kulua iha kaljuksi reunasta reunapyöristyksen vuoksi. Sitä vasten on ohje joka vähentää renkaan kulumista. Löytyy täältäkin jostain ja volvo greenbookista. Mut lyhyesti siirretään ylälautasen keulanpuolen kiinnityspulttia auton keskilinjaa kohti 21 mm.

Poissa Bansku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8232 : 09.07.2015, 19:28:07 »
Terve.
Onko tuollaisella -87 vuosimallin volvosta peräisin olleesta täydellisestä tekniikka + laatikkopaketilla minkäälaista arvoa?
Ajokilometrit muistaakseni jossain +300tkm, 2.3l kaasari ja laatikko kovalla vitosella, eilissä päivänä 740 volvo katsastettu tuolla tekniikalla ja savutesti hyväksytysti meni lävitse, ihan just nyt en muista oliko se b230e, a vai k.
Tässä kuhan auton saan pihaan niin tekniikka nousee kopasta pois koska itselle täysin ylimääräine kun moottori vaihtuu ihan johonkin muuhun kuin volvon tekeleeseen, tarkoitus tehdä talvipulkka budjetilla jossa taloudellisuus ja voima on isossa osassa.

Poissa Wolvis

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2664
  • Iänenpainevammaane volovoimmeene
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8233 : 09.07.2015, 19:38:48 »
Eiköhän lie auraus. Haritus söisi kaiken järjen mukaan sisäsyrjää ja takapotkussa vain korostuu, kun veto ei pyri suoristamaan etusia.

Jaaniin meinasitko että reippaalla casterilla ois vaikutusta asiaan?
Auraus ainakin omasta teki renkaan kyljestä kaljun.
Pihakoristeena Lolvo V70 2.5T '97 -myyty-
Pommina Volvo V70 2.5 automaatti '99 -myyty-
Mazda 3 1.6 Touring Business '10
Toyota Avensis 1.8 Valvematic Linea Sol '12

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8234 : 10.07.2015, 06:56:48 »
Terve.
Onko tuollaisella -87 vuosimallin volvosta peräisin olleesta täydellisestä tekniikka + laatikkopaketilla minkäälaista arvoa?
Ajokilometrit muistaakseni jossain +300tkm, 2.3l kaasari ja laatikko kovalla vitosella, eilissä päivänä 740 volvo katsastettu tuolla tekniikalla ja savutesti hyväksytysti meni lävitse, ihan just nyt en muista oliko se b230e, a vai k.
Tässä kuhan auton saan pihaan niin tekniikka nousee kopasta pois koska itselle täysin ylimääräine kun moottori vaihtuu ihan johonkin muuhun kuin volvon tekeleeseen, tarkoitus tehdä talvipulkka budjetilla jossa taloudellisuus ja voima on isossa osassa.
0-200e kunnosta riippuen

laita markkinapaikalle ja myy halukkaalle pois, kyllä noille aina tarvetta on.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

 

Proturbo  Autodiagnoosi