Carcom Oy  Elekma

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 16015 Vastauksia
  • 3994295 Lukukerrat

0 jäsentä ja 11 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Demi

  • Savisukeltaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1075
  • voi olla tai sit ei ole
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10875 : 18.12.2016, 22:38:24 »
Veneen tulppahan sinne kävi hienosti ja kiristämällä tarrasi kiinni hyvin. Eipä pitäisi vuotaa enää! Tosin eipä tulppa kovin syvälle mennyt kun oli hieman liian iso, joutui mattoveitsellä vähän vuolemaan  :D
jep en tuota muistanut ;)
kiitoos ja anteeks.

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1281
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10876 : 19.12.2016, 18:41:05 »
Hei tietäisikö kukaan faktaa tälläisestä asiasta: Onko 850/x70 mk1 sama ilmastointikompura kuin facelift 960 (95-98)

Itsellä 960 kompura leiponut syvästi jumiin ja varastossa olisi ehjä -97 V70 kompura  :)
NYKYÄÄN: -08 V50 T5 R-design at. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v -> ex.-06 Volvo V50 2.4

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2255
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10877 : 20.12.2016, 10:06:06 »
Ainakin T-5R kompura oli bolt-on asennus ysikuuskympän kompuran tilalle. Letkulähdöissä saattoi olla eroja, mutta nehän saa helposti vaihdeltua.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1181
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10878 : 20.12.2016, 10:13:03 »
Mitä vaatii M90 laatikon takastefan vaihto, onko ihan "ota vanha pois ja laita uusi tilalle" juttu vai pitääkö purkaa puoli laatikkoa?

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10136
  • Teiden tukko
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10879 : 20.12.2016, 10:31:01 »
Mitä vaatii M90 laatikon takastefan vaihto, onko ihan "ota vanha pois ja laita uusi tilalle" juttu vai pitääkö purkaa puoli laatikkoa?

Ei tarvitse purkaa kuin se kardaanin laippa edestä pois. :)


Edit: Mulla oli laatikko pöydällä kun samalla vaihtui vauhtipyörä kiinteäksi.
« Viimeksi muokattu: 20.12.2016, 10:32:40 kirjoittanut Turbo 242 »
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1281
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10880 : 20.12.2016, 11:44:11 »
Ainakin T-5R kompura oli bolt-on asennus ysikuuskympän kompuran tilalle. Letkulähdöissä saattoi olla eroja, mutta nehän saa helposti vaihdeltua.

Kyllä 850 kompura on sama kuin mk1 V70 ja jos 850 T-5R kompura meni 960 niin kyllä tuo -97 V70 kompuran pitäisi myöskin mennä aika bolt-on meinigillä, kiitos vielä kerran  :)

Ei muutakuin joku kerta vaan asenteleen  :)
NYKYÄÄN: -08 V50 T5 R-design at. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v -> ex.-06 Volvo V50 2.4

Poissa N1ks

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 249
  • Ajamalla sisään Työntämällä ulos
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10881 : 20.12.2016, 14:35:57 »
mikähän tuon seiskakympin äärivaloja/ parkkeja rupes riivaa yht äkkii kun ei pala mikään vaikka polttimot ehjät  ??? Välillä vähän kuskinpuoleinen vilahtaa kun kaukkarista painaa päälle mut muuten ei ja herjaa sivuvaloja ajotietokoneesta ja vikakoodiksi antoi Cem-8B01   ::)
F11 525da -11

Entiset:
Volvo V40 T4 -00 Ex                                                    Volvo S80 2,4D -02 @N.185hp / 450nm                     Volvo V70 D5 awd -07 

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10882 : 20.12.2016, 18:56:21 »
Mitä vaatii M90 laatikon takastefan vaihto, onko ihan "ota vanha pois ja laita uusi tilalle" juttu vai pitääkö purkaa puoli laatikkoa?


Jos on koko takapää öljyssä ni vaihda samalla siirtäjän stefakin ja puhdista huohotusreikä.

E: Stefa on muistaakseni sama kuin M45-M47:ssa.
http://m.motonet.fi/fi/tuote/273626?ajoneuvo=658&vuosimalli=1996
« Viimeksi muokattu: 20.12.2016, 19:04:06 kirjoittanut j_tapio »

Poissa Raggare

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10883 : 20.12.2016, 19:18:15 »
Heipä.

Viime päivinä on AW71L aiheuttanut hetkinen reaktioita.

Mikä määrittää milloin turbaani lukittuu?

Tuntuu nimittäin aika harvoin olevan tuo tilanne n. 100km/h matkavauhdissa, tai ainakin jos sen voi arvioida, että tuolloin kierrokset pyörii tasakaasulla siinä 2250rpm tienoilla ja muutoin n. 2500. Parisen kertaa kyllä on tuo 4. vaihdekkin tuntunut hyppivän pois ja sen jo huomaa.
'97 945 B230FK med AW71L

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10884 : 20.12.2016, 19:34:34 »
Heipä.

Viime päivinä on AW71L aiheuttanut hetkinen reaktioita.

Mikä määrittää milloin turbaani lukittuu?

Tuntuu nimittäin aika harvoin olevan tuo tilanne n. 100km/h matkavauhdissa, tai ainakin jos sen voi arvioida, että tuolloin kierrokset pyörii tasakaasulla siinä 2250rpm tienoilla ja muutoin n. 2500. Parisen kertaa kyllä on tuo 4. vaihdekkin tuntunut hyppivän pois ja sen jo huomaa.
Nelosvaihteen nopeus.
Minulla 3.73 perävälitys ja lukittuu 90km/h (kierrokset tuolloin noin 2300-2500rpm). Tuon alle ei lukitu.

Pidemmällä perävälityksellä nousee lukitusnopeus. Turbossa taitaa aika usein lukittua siellä 100km/h tuntumassa.

Millätavalla "nelonen hyppinyt pois"?

Poissa Raggare

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10885 : 20.12.2016, 19:57:31 »
Millätavalla "nelonen hyppinyt pois"?

Lähinnä siitä, että lyö pienempää sisään ja kierrokset hyppää. En tosin tiedä kuinka herkästi tuo kikkari toimii, mutta lähinnä nää huomiot on tullu tässä lähipäivinä, hirveesti ei oo vielä tullut tuolla vehkeellä ajeltua.
Muuten kyllä tuntuu ihan "napakasti" toimivan tuollaiseksi +300tkm ajetuksi.  :)
'97 945 B230FK med AW71L

Poissa Pate

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • Volvo Racing Club Finland
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10886 : 20.12.2016, 21:00:18 »
Nelosvaihteen nopeus.
Minulla 3.73 perävälitys ja lukittuu 90km/h (kierrokset tuolloin noin 2300-2500rpm). Tuon alle ei lukitu.

Pidemmällä perävälityksellä nousee lukitusnopeus. Turbossa taitaa aika usein lukittua siellä 100km/h tuntumassa.

Omassa b230fk+aw71l kombossa, 3.73 perävälityksellä, turbiini lukittuu mittarin näyttäessä 105-110km/h väliin.
« Viimeksi muokattu: 20.12.2016, 21:06:49 kirjoittanut Pate »
Volvo 945 -98 b230fk+aw71l
Varaosa 745 -90

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9574
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10887 : 20.12.2016, 21:23:16 »
Tuntuu nimittäin aika harvoin olevan tuo tilanne n. 100km/h matkavauhdissa, tai ainakin jos sen voi arvioida, että tuolloin kierrokset pyörii tasakaasulla siinä 2250rpm tienoilla ja muutoin n. 2500. Parisen kertaa kyllä on tuo 4. vaihdekkin tuntunut hyppivän pois ja sen jo huomaa.

Tarkista öljyn määrä ja olemus. Ainakin lukoton AW71 alkaa tipahtaa pienemmälle matkavauhdissa jos öljymäärä menee vähäiseksi.
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1181
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10888 : 20.12.2016, 21:26:52 »
Jos on koko takapää öljyssä ni vaihda samalla siirtäjän stefakin ja puhdista huohotusreikä.

E: Stefa on muistaakseni sama kuin M45-M47:ssa.
http://m.motonet.fi/fi/tuote/273626?ajoneuvo=658&vuosimalli=1996

Ei sentään, hikoilee vain vähäsen. Laatikko otetaan kuitenkin irti kytkinremontin takia niin samalla vaihtaa.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10889 : 20.12.2016, 22:12:08 »
Omassa b230fk+aw71l kombossa, 3.73 perävälityksellä, turbiini lukittuu mittarin näyttäessä 105-110km/h väliin.
Sitten laatikoissamme lienee eroa. Omani on vapari, laatikon kyljessä lukee 71L.

 

Elekma  Autoracing