Iltoja taas. Aikasempi tyhjäkäynti ongelma ratkesi kun säädin kaasuläppää sen verran auki että on tyhjäkäynnillä noin 700 rpm, ja sitten säädin kaasuläpänkytkimen naksahtamaan heti kun kaasuläppä aukeaa. käytin myös 12v tyhjäkäyntiventtiilissä ja puhdistin vielä sisältä paremmin. nyt kylmäkäynnistyksessä ja yli 20 asteen lämpötilassa alle sekunnin käy vähän yli 1000 rpm:ssä ja sitten laskeutuu sinne n. 800 rpm:n, eli vaikuttaisi toimivan

mutta pari lisä kyssäriä tuli tossa mieleen..
1. Kulutus. Tankkasin ennen mökille lähtöä ensimmäiseen naksahdukseen asti. Tankkiin taisi mennä 60l bensaa ja ei ollut neula vielä punaisella alueella, eli 75l tankki. Lähdin sitten rullailemaan mökkiä kohti. Matkalla en revitellyt ja ajo oli pelkkää matka-ajoa 80-100km/h nopeutta. Takaisin kun pääsin niin about puoli tankkia meni ja trippimittariin kertyi lähes 300km. Nopealla matikalla sain 12,5l/100km kulutuksen matka-ajolle

joo tiedän, ei ole tarkka mittaustapa, mutta oon huomannut että kuluttaa aika paljon bensiiniä. Kaupungissa varsinkin.. IMM puhdistin sille tarkotetulla aineella ennen matkaa ja myös IMM liittimen kontaktkliinerillä. Se liitin oli aika hapettunut. Mittailin äsken sitten imm jännitteen tyhjäkäynnillä 3 pinnistä ja maan väliltä niin vaihteli 2.380-2.410v väliltä (maan ja imm 1 pinnin välillä oli 0.0 ohm). Onko vielä normaalin rajoissa vai mistä tuo suuri kulutus oikein johtuu.. sytkäosat on kaikki uusia orkkiksia vastaavat, paitsi virranjakajan kansi oottaa vielä vaihtoa.. jotku vikingin lastut siellä on ja 0.7 ahtoja jos motonetin mittariin voi luottaa.
2. Mittariston vikavalot/varoitusvalot. Oli mittaristo aikasemmin viikon verran tallin pöydällä ja siinä ajassa ehdin hukata melkein puolet niistä valoista

en tiiä mihi ne hävis. olivat pöydällä irti mittaristosta siis. Polttimot on siis t5 polttimoja. Motonet näyttää myyvän pelkkiä polttimoita mutta ei niitä kantoja. saako noita kantoja tai molempia sitten mistä uusia? ja saako noita polttimoita muuten irti kannoistaan vai ovatko samaa pakettia? aika tiukassa ovat jos pitäs irti lähteä..
3. Turbon vaihtoa suunnitellu ja muutoskatsastaa se. Jos haen penkistä 200hv lapun niin sittenhän pitää todistaa että alusta/jarrut jne vastaa mallisarjan tehokkainta? mutta eikö FK-koneessa oo samat jarrut/alusta mitä FT-koneessa, eli vastaisi jo mallisarjan tehokkainta?
kiitoksia taas etukäteen ja nimimerkin mukainen yhdistelmä kyseessä siis..
