0
jpajula ja 11 Vierasta katselee tätä aihetta.
Seitensatasen etupää on alkanut klopajamaan...
Tänään käytin vasemman etufillarin irti ja tsekkasin jarrun, roikuin tukivarsissa enkä edelleenkään löytänyt mitään erityisen väljää. Vakaajan pystytangon ylemmät kumit oli jo aika rapeassa kunnossa, mutta ei sekään nyt ihan holonaan päässyt kolkattamaan.No, jospa leimasetä huomenna osaisi paikallistaa vian.
Raitisilmasuodattimen virtaussuunta!? V70 mk2 Olen vaihdellut aina raitisilmasuodattimen ja katsonut mallin edelliseltä kertaa kummin perin sen olen laittanut.Nyt en tajunnut katsoa ja iski tenkkapoo, että miten perin virtaussuunta menee? Jos istun apuskin penkillä ja katson jalkotilaan, niin miten perin laitan uuden suodattimen?
Iskunvaimennin? Varresta tukeva ote ja reuhtomaan. Yksi Bilsteinin iskari meni väljäksi varrestaan vaikkei ajanut litkuja ulos. Konit meni tilalle.
Eipä löytänyt katsastajakaan mitään muuta kuin väljän rt-pään, vaikka kolinasta erikseen mainitsin.Taidan napata tolpat tutkittaviksi, jahka tässä enimmät kiireet hellittää.
Kuis vesipumppu, eihän vaan oo muovisiivet ?
Ei ole lämppärin hanaa vuotamassa, öljyjäähyn letkut ja kannen vesiletkut vanhaa eikä päällepäin näytä vuotavan. Paisarin korkin alta märkä ajon jälkeen jos siis pinta on laskenut alle minimin. Nurkkapyörityksessä ei hävitä nesteitä juur yhtään. Ihan vähän kuitenkin.
Kokeiltiin äsken.Ajosta oli jätetty jäähtymään, pinta noussu paisarissa vähän. Mitä oikeen en ymmärrä. Korkki 1.5 bar yläletkussa vesi ja liikkuu paisarissa kun pumppaa. Syylärin ylänurkan letku paisuntaan on auki ja letku on uusittu hiljattain. Kuumaks ajettuna paisunta lähes tyhjä. Mitä en ymmärrä. Korkkia kun raottaa pinta nousee minimiin. Koppiin tuli oikeeta kuumaa kun ajettiin. Pitäs melkee video ottaa.
Erikoinen ongelma kaverin 940 ft ssä. Motari nopeuksissa alkaa sylkeen jäähytin nestettä ilmeisesti paisarin korkista ulos. Runkopalkki kastuu. Paisari on uus, korkki on uus, kansipahvi on uus. Vesipumppu pyörittää vettä ja kabiiniin tulee kuumaa. Paisarin pinta laskee ajossa ihan alas siihen täyttöletkun nippaan asti ja kun korkin avaa pinta nousee ehkä minimiin. Ja jos pinnan pitää siinä minimissä auto pelaa ja sillä voi ajella kuukaustolkulla. Kunnes pistää nestettä lisää. Paisarissa ei korkki auki pulputa ainoistaan näkee turbolta virtaavan veden virtauksen joka turbolta pikkuletkua pitkin tulee.
Mulla on 240 ollut noin jo vuosia. en nyt sen tarkemmin ole sitä analysoinut, mutta ihan vähän häviää nestettä, kaikki mikä täytetään yli alaraja merkin häipyy välittömästi, mutta alarajasta säiliön pohjaan vajentuminen kestää pitkään. Olen vaan pitänyt sitä säiliön pohjaa alarajana ja ajanut niin että seon yleensä siinä minimitason paikkeilla, eikä tuo nyt ole vielä tähän mennessä siitä hermostunut.