Vaikuttanee sopivimmalta topicilta...
Eli siis tuli lankkuvolvon oston mukana toinen kone, josta jotain mahdollisesti rikki, kun peltoautokäytössä kuulemma ollut.
Tällä hetkellä tuossa pitkässä lankussa on kiinni b200k kone yhdellä solexilla.
"Peltoauton" ruiskukoneessa seisoo vaan imupuolella konetta lohkossa b200, mistään kirjaimesta kuten "e, f" yms ei havaintoakaan.
Bosch lukee ite ruiskussa sekä parissa "boxissa", ja imusarjassa stanssattuna numerot "1000552", "60" ja "4739"
Eli google toi tuloksiksi jotain juttua 2,3 litrasesta koneesta, kun laitoin "1000552 volvo" hakuun.
Mikähän kone toi siis on, kuitenkin 2 litrainen pitäis olla?
Tarkotus olis siis koittaa laittaa tuota ruiskua tuohon autossa olevaan "b200k" koneeseen, tai sitten myös kansikin(jos ehjä), vaikka molemmat näkyvät olevan 530 kansia.
Tai en ainakaan päässyt kunnolla katsomaan, että onko tuossa autossa kiinni olevassa "b200k" joitain antureita imusarjan alapuolella kannessa 3kpl, niin kuin tuossa irtonaisessa "kysymysmerkki koneessa"

Nämä ainakin pisti silmään mahdollisena eroavaisuutena, että tarvitsisi ehkä kansi vaihtaa myös.
Mahollisesti tuon irtonaisen koneen kunnostus kiinnostaa myös, jos siinä olisikin vahvempi alakerta joskus tulevaa virittelyä varten?
Ja juu ei olla kovin tietotaitosia näissä volvoasioissa. Työkalut pysyy käsissä kyllä, tietäis vaan että mikä on mikäkin osa, mikä sen tarkoitus, niin osataan siintä eteenpäin itsekkin.