Race.fi  Puotilan autokorjaamo

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15998 Vastauksia
  • 3809423 Lukukerrat

0 jäsentä ja 9 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa raul

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 271
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3930 : 19.08.2013, 00:58:16 »
Eli sulla tuntuis olevan toinen piiri pimeenä? Koitas takajarrut tuleeko sinne molempiin nestettä.. ;)

Niin, tavallaan... mutta niinkun jo kirjoitin, niin muuten sai ilmat pois eli myös nestettä aivan normaalisti kulkee kaikissa muissa neljässä ruuvissa muttei siis ylimmissä. Myös takana.


Lainaus käyttäjältä: Zebe
Kokeiles muuten että painat jarrun niin pohjaan kun se menee moottorin ollessa sammutettuna, käynnistät moottorin niin että poljin yhä pohjassa, jos tehostin toimii, niin polkimen pitäisi mennä syvemmälle, ei kuitenkaan lattiaan asti..

Kyllä sanoisin että tehostinkin toimii, se voi silti falskata? Ja noinhan tuo juuri tekee, kun poljin on tehostamatta jäykkä, tehostaessa sitten häviää kaikki ja polkimesta tulee lerppu. Ja pohjaan asti menee. Vain nopeasti pumpatessa jäykistyy mutta sitä mukaa myös häipyy (alkaa kuulostaa kaksimieliseltä).


Lainaus käyttäjältä: Zebe
Huomaako koneen käynnissä mitään erikoista kun painat jarrua? Itsellä 740 b200f:ssä kun tehostimen kalvo oli rikki niin auto lähes sammui jarruttaessa. Uusi tehostin paikalle niin johan autto.

Itseasiassa tais kerran jopa sammua... Ei muuten mitään seilailua. Saas nähdä jos huomenna raavin toisesta autosta tehostimen tuohon niin alkaako piirit pelittämään kuten kuuluu. Niin ja tosiaan se putkihomma varmuuden vuoksi. On savottaa taas....  >:( Kiitos vinkeistä  :pomo:
« Viimeksi muokattu: 19.08.2013, 01:03:24 kirjoittanut raul »

Poissa Däddy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 527
  • Kerrostalopihakorjaaja
Re: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3931 : 19.08.2013, 06:06:37 »
Potilas: 850 T5 2.3 '96.
Alkoi jurraamaan yli 80 km/h nopeuksissa oikealta edestä. Jurraaminen loppuu kun kääntää oikealle. Mikä lie on huoltoa vaille, laakerit vai vetonivel.

Sytty myös muutama päivä tuon vian ilmestymisen jälkeen se "lambdavalo". Piru kun ei ehdi tutkimaan tarkemmin, pikaisesti ehdin katsomaan että kaikki imuletkut on silmämääräisesti katsottuna kiinni. Vikakoodeja ei ole, kun se ostamani lukija ei pelitä vaikka just sen mallin piti sopia tähän autoon :-

Slerbahuuli

  • Vieras
Potilas: 850 T5 2.3 '96.
Alkoi jurraamaan yli 80 km/h nopeuksissa oikealta edestä. Jurraaminen loppuu kun kääntää oikealle. Mikä lie on huoltoa vaille, laakerit vai vetonivel.

Jos se on semmoista "huumaavaa jurraamista" (JJUURRRRJJUURRRRJJUUURRR tai JJUURRJJUURRJJUURR...), niin pyörän laakeri. Vetonivel ei yleensä äännä suoraan ajaessa, vaan pikemminkin ryömiessä ja vetävät pyörät käännettynä ääriasentoon. Tällöin rikkinäisestä nivelestä kuuluu "NAPS NAPS NAPS NAPSNAPSNAPSNAPS...".

Pyörän laakeria vaihtamaan.

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Jos se on semmoista "huumaavaa jurraamista" (JJUURRRRJJUURRRRJJUUURRR tai JJUURRJJUURRJJUURR...), niin pyörän laakeri. Vetonivel ei yleensä äännä suoraan ajaessa, vaan pikemminkin ryömiessä ja vetävät pyörät käännettynä ääriasentoon. Tällöin rikkinäisestä nivelestä kuuluu "NAPS NAPS NAPS NAPSNAPSNAPSNAPS...".

Pyörän laakeria vaihtamaan.
Vielä lisäyksenä kun kaarrat vasemmalle niin jurraaminen kovenee jos oikealta laakeri sökö.
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa Däddy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 527
  • Kerrostalopihakorjaaja
Jos se on semmoista "huumaavaa jurraamista" (JJUURRRRJJUURRRRJJUUURRR tai JJUURRJJUURRJJUURR...), niin pyörän laakeri. Vetonivel ei yleensä äännä suoraan ajaessa, vaan pikemminkin ryömiessä ja vetävät pyörät käännettynä ääriasentoon. Tällöin rikkinäisestä nivelestä kuuluu "NAPS NAPS NAPS NAPSNAPSNAPSNAPS...".

Pyörän laakeria vaihtamaan.
Joo, just tuommoista huumaavaa jurraamista, mihin korva tottuu pidemmällä matkalla. Laakeri siis.

Menee ensi viikkoon ennenkuin voi tehdä asialle yhtymään mitään ja töihin pitäisi ajaa joka päivä (n 10km/pvä), kait tuo laakeri tuon kestää?

Slerbahuuli

  • Vieras
Joo, just tuommoista huumaavaa jurraamista, mihin korva tottuu pidemmällä matkalla. Laakeri siis.

Menee ensi viikkoon ennenkuin voi tehdä asialle yhtymään mitään ja töihin pitäisi ajaa joka päivä (n 10km/pvä), kait tuo laakeri tuon kestää?

Itsellä tai yhdelläkään tutulla ei ole koskaan laakeri leikannut kiinni, mutta täällä foorumilla tapauksia on kuulemma useampikin.

Minä sanon että kestää vaikka ensi kuuhun (tietysti millainen on työmatka?), mutta minä en sitten ole mitenkään korvausvelvollinen jos ei kestä. :D

Poissa Däddy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 527
  • Kerrostalopihakorjaaja
Itsellä tai yhdelläkään tutulla ei ole koskaan laakeri leikannut kiinni, mutta täällä foorumilla tapauksia on kuulemma useampikin.

Minä sanon että kestää vaikka ensi kuuhun (tietysti millainen on työmatka?), mutta minä en sitten ole mitenkään korvausvelvollinen jos ei kestä. :D
Toisaalta helppo valinta mulla: autoa on käytettävä kun vaihtoehtojakaan ei oikein ole - eli riskin päälle on pelattava.
 
Tai voishan sitä vaikka fillaroida noi työmatkat (n 10 km/pvä), tai vaikka kontata, mutta kun tavallaan tarviin sitä autoa töissä. Se on vähän semmonen taukopaikka ja toimisto mulle keskellä ei mitään.

Jos riski realisoituu, niin valitan Euroopan Ihmisoikeuskomissiolle!

Eis vaan, kiitos tiedosta. Helpottaa kummasti kun ei tarvi tossa kadunvarressa arvailla vikaa!

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2646
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3937 : 19.08.2013, 19:19:25 »
Tarkista vielä että kaikki renkaat on kunnolla kiinni.. aikonaan etulaakerin vaihto muuttui takarenkaan kiristykseksi..

Poissa Däddy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 527
  • Kerrostalopihakorjaaja
Tarkista vielä että kaikki renkaat on kunnolla kiinni.. aikonaan etulaakerin vaihto muuttui takarenkaan kiristykseksi..
Hyvä pointti!

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3939 : 19.08.2013, 21:38:39 »
Jostain mystisestä syystä jakopäänvaihtoa seuraavana aamuna tuli vikakoodit P0036 ja P0136.
Eli viittaa kakkos-lambdaan?

Olisko vaan sattunut tuleen vaihtoikä just samalla hetkellä täyteen?

Ajelin nimittäin jakopään vaihdon jälkeen n. 50km ilman ongelmia. Aamulla kun äiti lähti, nii oli kuulemma valo syttynyt heti.

Ei taida paljo kannattaa muutaku vaihtaa lambda suosiolla uuteen....onkos tuo kakkoslambda samallainen nelikarvanen, kun ykkönenkin  ???

Auto siis -00 S70 T5
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Mattson

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3940 : 19.08.2013, 22:59:02 »
Voiko rikkinäinen renkaanlaakeri syödä kumista kuvion? Toinen takanakki melkeen sliksi.

Poissa alssu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3941 : 20.08.2013, 00:12:32 »
Mitä öljyä voi laittaa volvo 960 1991 automaattiaskiin? Dexron 3?

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3942 : 20.08.2013, 00:27:29 »
Voiko rikkinäinen renkaanlaakeri syödä kumista kuvion? Toinen takanakki melkeen sliksi.

En kyllä ole renkaassa laakereita nähnyt... ???

Mutta yleensä jos pyöränlaakeri on niin loppu, että "jarruttaisi" pyörää jo niin paljon että kuluu muita nopeammin, ei se kauaa kestäisi ja pitäisi aivan varmasti riittävää meteliä. Enkä ole koskaan nähnyt niin väljää laakeria, että kuluisi rengas kantiltaan sileäksi nopeammin kuin muut renkaat.

Alustassa jossain väljää?

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3622
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3943 : 20.08.2013, 06:07:56 »
kokeiles kui se takanapa kuumenee. Resu laakeri lämmittää navan ja vanteenki monesti tosi kuumaks. Ajon jälkee tökkää sormi siihen vanteeseen tai napaan, elä kuitenkaa sormia polta..
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa Mattson

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3944 : 20.08.2013, 08:07:09 »
En kyllä ole renkaassa laakereita nähnyt... ???

Mutta yleensä jos pyöränlaakeri on niin loppu, että "jarruttaisi" pyörää jo niin paljon että kuluu muita nopeammin, ei se kauaa kestäisi ja pitäisi aivan varmasti riittävää meteliä. Enkä ole koskaan nähnyt niin väljää laakeria, että kuluisi rengas kantiltaan sileäksi nopeammin kuin muut renkaat.

Alustassa jossain väljää?

Nussuti ;)

Tuota vähän itekkin mietin, laakeri on väljä kun taajamanopeudessa naputtaa, en vaan saa paikallistettua kumpi kun ei navat lämpeä. Ihmetyttää vaan kun lyhyen ajan sisällä kadonnu toisesta takakumista kuvio ja toisella puolella vielä jokunen milli ja siis kulunut koko kumin leveydeltä. Tarvinnee ajella mp:llä nyt niin pitkään kun on keliä ja ens kuussa vetää samalla suuntauksella uusiks ainakin yläpäänlaakerit eteen, raidetangon sisäpää, ettiä kumpi laakeri ja vaihtaa se sekä kaikki kumit.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron