Futurez  Kulkukoira

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15998 Vastauksia
  • 3793706 Lukukerrat

0 jäsentä ja 12 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa TapioR

  • Aamun virkuhko
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2455
  • S60 T6 AWD -11
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4830 : 08.12.2013, 13:40:31 »
Joo, pauketta tuntuu kuuluvan siitä kohtaa missä on se pitkä sarana, tai mikä lie tuo osa nimeltään. Sen juuressa korin puolella on pieni halkeama. Uskoakseni paukaus kuuluu siitä kun se halkeama liikuu avatessa ja sulkiessa ovea. Aattelin että joku päivä ruuvailen saranan korin puolelta irti ja tutkin että saisiko sen pellin siitä kohtaa vielä jotenkin korjattua.

Laittaisin kuvan, mutta ei tänne näköjään voi laittaa liitteitä :(

Harmi vaan, että mulla on vaan puikkohitsi, en taida sillä uskaltaa  koettaa halkeaman korjausta :)
Tuossa sinulle kuvienlisäämisohjeet.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=334.msg1635#msg1635
460 1.7 SE -92 ->S40 1.8 -96 ->S40 2.0T -03  ->S60 2.4 T5 -07 ->S60 3.0 T6 A AWD Summum -11 , Honda Goldwing 1500 -90 Kemi

s73

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4831 : 08.12.2013, 16:36:44 »
Joo, pauketta tuntuu kuuluvan siitä kohtaa missä on se pitkä sarana, tai mikä lie tuo osa nimeltään. Sen juuressa korin puolella on pieni halkeama. Uskoakseni paukaus kuuluu siitä kun se halkeama liikuu avatessa ja sulkiessa ovea. Aattelin että joku päivä ruuvailen saranan korin puolelta irti ja tutkin että saisiko sen pellin siitä kohtaa vielä jotenkin korjattua.

Laittaisin kuvan, mutta ei tänne näköjään voi laittaa liitteitä :(

Harmi vaan, että mulla on vaan puikkohitsi, en taida sillä uskaltaa  koettaa halkeaman korjausta :)
rasvaa alemmasta saranasta se taivutettu tappi myös korin puolelta ja liikuttele ovea. Aseöljy tai wd40 on auttanut vaivaan.  ??? ???

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4832 : 08.12.2013, 18:13:32 »
Käykö vm89 740:stä ratin keskiö vm91 740:iin? Polar autovarusteella näytti olevan kahta vaihtoehtoo, vm91<- ja vm89-vm91..
Sen verran tiedän, että jonkun vuosimallin 740 ratti ei käy 760 vm88, koska rattiakselit on eripaksuisia..
Eikö kellään ole minkäänlaista hajua?

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4833 : 08.12.2013, 20:11:45 »
Eikö kellään ole minkäänlaista hajua?
Kyllä 740:sen ja 940:sen normiratit muistaaksein menee ihan yksiin kaikki, 760 ja 960 sitten eri homma.

Tiä sit onko bägillisissä eroja, ei kai?
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1539
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4834 : 09.12.2013, 20:35:33 »
Asensin alkuperäinen lisäjarru valo tohon 944  nyt palaa poltin rikki valo kun painaa jarrua, eikö tuo vikavahti pitäis ymmärtää tommosta  ???

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6704
  • 1% Hybridi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4835 : 09.12.2013, 22:29:23 »
Asensin alkuperäinen lisäjarru valo tohon 944  nyt palaa poltin rikki valo kun painaa jarrua, eikö tuo vikavahti pitäis ymmärtää tommosta  ???

Jos ei ole alkuperäisenä ollut lisä jarruvaloa, niin se on ongelmana.

Itsellä oli 480:n kanssa sama ongelma. Ratkaisuksi hommasin sellaisen valovika-boxin, jossa on lisäjarruvalolle oma lähtö.
V70 -00 HYL-sy Poistunut pihasta   &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1539
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4836 : 09.12.2013, 22:38:56 »
Jos ei ole alkuperäisenä ollut lisä jarruvaloa, niin se on ongelmana.

Itsellä oli 480:n kanssa sama ongelma. Ratkaisuksi hommasin sellaisen valovika-boxin, jossa on lisäjarruvalolle oma lähtö.

jaa oisko tolla oma lähtö lisävalolle ,kävi mielessä että vois olla tuolla .Pitääpä koittaa vaihtaa ton ...

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4837 : 10.12.2013, 11:37:04 »
Tuohon 760 Volvoon pitäs vaihtaa tuulilasi, lasi ja liimat yms on hankittuna ja olen noita liimalaseja vaihtanutkin parit, joten sen puoleen ei probleemaa. Mutta, onko hyviä vinkkejä, työkaluja, ihan mitä vaan että millä ne tuulilasin ympäryslistat saa ehjänä irti? Ovat siis kromiset, eikä saa uutena vissiiinkään mistään enää. Siniseltä on loppu, kuten myös Skandixilta.. Ja niitä mustia muovisia en halua laittaa.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9520
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4838 : 10.12.2013, 13:54:47 »
760 lie samanlaiset tuulilasinlistat kuin 740?

Klipsuthan on listan suunnassa päistä auki eli tekniikka on siirtää listaa pitkittäin. Ylänurkissa on pienet nurkkapalat jotka on vain pujotettu ylä- ja sivulistan alle. Eli toista sivulistaa vähän alaspäin -> ylänurkka pois -> siitä se lähtee. Tai ainakin noin muistaakseni aikoinaan irrotin omasta tiilikeula-760:stä.

* * *

Oma kysymys, -94 960 sähköisesti ohjatulla automaatilla. Pystyykö PNP-käynnistykseneston jotenkin kohtuu kätevästi ohittamaan konehuoneen puolelta? Siellä on ilmeisesti huoltotöpseli johon tulee pinkki piuha, mutta mitä sillä voi tehdä? Hyppylanka startille? Tarttis hinausta varten saada käyntiin (kardaani irrotettu) jottei hinattavan kuski jäädy ja näkee ulos ja tehostimet toimis, mutta nythän se ei starttaa kun tulin irrottaneeksi PNP:n liittimen laatikon kyljestä. Jos huoltokikalla sais käyntiin niin ei tarvitsisi taas tunkata ylös ja ryömiä auton alle tuolla lumituiskussa...
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4839 : 10.12.2013, 15:24:37 »
Aiankin 40:eissä se pinkki on startille menevän johdon haara, eli siihen +12 ni pitäs startata.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: (Ei otsikkoa)
« Vastaus #4840 : 10.12.2013, 15:28:42 »
Eikös se ole juu startin heräte? Virtalukolta pnp:lle ja siitä startille mikäli on p tai n. Kiintolenkkiä startin virta- ja herätenapojen väliin kun on virrat päällä
No kun halvalla sai.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9520
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4841 : 10.12.2013, 16:06:14 »
Kattelin tuolta: http://www.volvowiringdiagrams.com/volvo/960%20Wiring%20Diagrams/TP3905202%20960%201994%20Wiring%20Diagrams.pdf (PDF:n sivu 26, dokumentin sivu 54)

Se huoltotöpsä näyttäs olevan "ennen" PNP-kytkintä eli kytkentä on startti<---PNP<---töpseli<---virtalukko. Tarjoilemalla töpsään jännitettä voi ehkä startata konehuoneesta mikäli PNP toimii... Tai jos haluaa ohittaa PNP:n niin tuosta huoltotöpsästä pitäs ilmeisesti tehdä kytkentä johonkin muualle PNP:n ja startin väliin?

Kiintolenkkiä startin virta- ja herätenapojen väliin kun on virrat päällä

Eihän tuolta 960 konehuoneesta yläkautta edes näe koko starttia  ???  PRV:lle olen tuota temppua käyttänyt kun PNP oikutteli, mutta siellä oli paljon paremmin tilaa....
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4842 : 10.12.2013, 16:57:27 »
Kattelin tuolta: http://www.volvowiringdiagrams.com/volvo/960%20Wiring%20Diagrams/TP3905202%20960%201994%20Wiring%20Diagrams.pdf (PDF:n sivu 26, dokumentin sivu 54)

Se huoltotöpsä näyttäs olevan "ennen" PNP-kytkintä eli kytkentä on startti<---PNP<---töpseli<---virtalukko. Tarjoilemalla töpsään jännitettä voi ehkä startata konehuoneesta mikäli PNP toimii... Tai jos haluaa ohittaa PNP:n niin tuosta huoltotöpsästä pitäs ilmeisesti tehdä kytkentä johonkin muualle PNP:n ja startin väliin?

Eihän tuolta 960 konehuoneesta yläkautta edes näe koko starttia  ???  PRV:lle olen tuota temppua käyttänyt kun PNP oikutteli, mutta siellä oli paljon paremmin tilaa....
jaaniinjuu. Tinakutonen. No kun poistat kuskin potkumuovin, siellä ihan kepin puoleisessa nurkassa pitäis näkyä liitin missä on tämä pnp-kytkin kiinni. Saattaa näkyä myöskin kun otat tuhkakupin jne. roippeet keskikonsolista irti.  Nopealla guuglettelulla ainakin tässä kuvassa näkyy hieman sitä pinkkiä piuhaa eikä liitin ole kyseisestä kohdasta kaukana. Siis tuo mikä on punaisen piuhan yläpuolella.

Siihen liittimeen auton puolelle hyppylanka niin pitäis käydä. Tarpeeks vaikeasti selitetty?
No kun halvalla sai.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9520
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4843 : 10.12.2013, 19:57:07 »
Tuo kuva taitaa olla seiskasta tai 940, ainakin 960 sulakkeet on muualla. Ökymallissa piuhat taitaa olla kokonaan kabiinin ulkopuolella. Ainakin PNP on laatikon kyljessä ja toisella puolella lootan kyljessä on sen liitin.

Nythän tuo suvesi pakkasen, ehkä mä käyn siellä alla tökkäämässä sen PNP:n takasin  :P
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4844 : 10.12.2013, 20:02:58 »
Tuo kuva taitaa olla seiskasta tai 940, ainakin 960 sulakkeet on muualla. Ökymallissa piuhat taitaa olla kokonaan kabiinin ulkopuolella. Ainakin PNP on laatikon kyljessä ja toisella puolella lootan kyljessä on sen liitin.

Nythän tuo suvesi pakkasen, ehkä mä käyn siellä alla tökkäämässä sen PNP:n takasin  :P
Joo sulakkeet on siellä kojelaudan sivussa, mutta muistelisin että olisin kuitenkin nähnyt sen liittimen siellä. Voipi olla että muistan sitten höpöjäkin :)
No kun halvalla sai.

 

Elekma  Autoracing