Autoracing  KL-varaosat

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15998 Vastauksia
  • 3795042 Lukukerrat

0 jäsentä ja 11 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6150 : 02.07.2014, 20:53:06 »
Mikähän moottori kyseessä?

Käyntiäänestä kyllä kuulee jos on yksi sylinteri poissa pelistä (ainakin vielä nelos/vitos/kutoskoneissa). Isäukolla alkoi öljyt haisemaan bensalle, kun pakoventtiili paloi (seos ei syttynyt, vaan sylinteri kävi kylmänä ja bensa huuhteli sylinteriä).

Puristuspaine/ohivuotomittaus ja jo selviää.
hei, vähän hätäiseen kirjottelin. B230 moottori, ja joo pyörii kolmella ja savuttaa melkosesti, kipinä tulee neloseenkin vaikka kylmä on,  ei vaikutusta kun repäisee tulpan johdon irti. Vähä aikaan sitten vaihdettu pystyweberi ja tuntuis että alkanut siitä. Eikait imuvuoto voi tehä tätä? Kaveri kävi just mittaamassa puristus paineet ja kaikki oli 11.
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa Santtu244

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6151 : 02.07.2014, 21:11:13 »
Onko kuvissa oleva kansi nyt pienillä vai isoilla vesikanavilla..?  ???



- Volvo 240 käyttis
- Volvo 244 museoauto

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6152 : 02.07.2014, 21:13:39 »

Siinä on isolla kanavalla  käynyt hassusti
No kun halvalla sai.

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3822
  • 195hv/406Nm
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6153 : 02.07.2014, 21:39:00 »
Heitetääs pieni kyssäri ilmoille....
Onko 740 etupalkissa eroja Bensa 4 ja d24 välillä? Mites moottorin korvakot? samat palkissa ja koneen+kumin välissä eri  ???
Eikö kukaan tiedä :o ???

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6154 : 02.07.2014, 21:42:50 »
Eikö kukaan tiedä :o ???

Jotain pientä eroa niissä, mutten muista enää mitä. Ei kuitenkaan mitään ylitsepääsemätöntä. Oisko ollu joku moottorijalkojen pinnapulttihomma tms.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6155 : 03.07.2014, 12:38:18 »
hei, vähän hätäiseen kirjottelin. B230 moottori, ja joo pyörii kolmella ja savuttaa melkosesti, kipinä tulee neloseenkin vaikka kylmä on,  ei vaikutusta kun repäisee tulpan johdon irti. Vähä aikaan sitten vaihdettu pystyweberi ja tuntuis että alkanut siitä. Eikait imuvuoto voi tehä tätä? Kaveri kävi just mittaamassa puristus paineet ja kaikki oli 11.
Imuvuoto voi hyvinkin äkkiä polttaa venttiilin piloille.
Mutta jos on puristukset kerran ok, niin ongelma on jossain muualla. Vaihda tulppa, vanha saattaa antaa kipinän "vapaana" muttei puristuspaineen alaisena.

Onko kuvissa oleva kansi nyt pienillä vai isoilla vesikanavilla..?  ???

Pienillä näyttää olevan.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6156 : 03.07.2014, 20:51:00 »
-97 S70 B5254T-moottorilla....eikös tuo nyt oletettavasti ole sitten vanhemmalla jakopäällä? Automaattikiristimellä ja 148hampaisella hihnalla?

Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4926
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6157 : 03.07.2014, 21:48:15 »
Miten ois viisain kytkeä päiväajovalot autoon.

Tarkoitus olis että 0-asennossa ja parkkiasennossa ne palais ja sammuis ku laittaa ajovalot päälle.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5838
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6158 : 03.07.2014, 22:59:31 »
Irroittava rele jonka heräte ajovalojen piuhalta.

Poissa Mattson

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6159 : 04.07.2014, 09:56:20 »
^ juuri näin. Eli hommaat 5-piikkisen vaihtoreleen ja käytät siitä tarvittavat pinnit. Joskus ettiny kissojen ja koirien kanssa irroittavaa relettä kunnes keksin että noita saa joka paikasta. Virransyöttöähän et tietty voi ottaa suoraan akulta koska muuten ne palaa AINA kun ajovalot ei pala mutta parkkien sulakkeessa löytynee tarvittavasti varaa jos niistä varastaa.

Edit: ai mut eihän se käykään, tarvis saada heräte virtalukolta jolla ohjaa toista relettä joka kytkee akkujännitteen DRL:iin. Voi sen tehdä toisinkin mutta mä tekisin noin.
« Viimeksi muokattu: 04.07.2014, 10:03:17 kirjoittanut Mattson »

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4926
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6160 : 04.07.2014, 11:08:50 »
Juu pitääpä hommata tuollanen rele.

Sen herätteen saa kyllä helposti. Muistaakseni konehuoneessakin on piuhoja johon tulee virtalukon kautta heräte.

Mutta kuvia ja infoa tulee kun saan kytkennät tehtyä :)
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

The moose

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6161 : 04.07.2014, 19:07:56 »
mahtaako saada 940 pyyhkijärelettä sellasta joka ei yhdestä viiksen vedosta pyyhi lasia 4 kertaa. yksikin pyhkäsy riittäis.

740 rele käykö suoraan siinä on yhden pyyhkäisyn tekniikka...

The moose

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6162 : 05.07.2014, 16:52:18 »
mahtaako saada 940 pyyhkijärelettä sellasta joka ei yhdestä viiksen vedosta pyyhi lasia 4 kertaa. yksikin pyhkäsy riittäis.

740 rele käykö suoraan siinä on yhden pyyhkäisyn tekniikka...

740 releen laitoin ja hyvin pyyhkii, releen kanta samanlainen mut numero eri.

Poissa ojala

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • Väkivalta lopettaa vittuilun. ainakin pohjanmaalla
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6163 : 05.07.2014, 18:33:19 »
v50 -04 ja etupää jyryyttää järjettömästi. (ei kuule kunnolla mitä kartturi puhuu, tosin aina se ei edes haittaa...)

- Koitettu talvirenkaita, ei vaikutusta joten tasapainotus poissa vaihtoehdoista.
- Vaihde silmässä ja kytkin pohjassa, ei vaikutusta
- vaihde vapaalle, kytkin ylhäällä ei vaikutusta
- kaasuttelu esim. liikennevaloissa, ei muuten vaikutusta mutta ihan kuin pientä epätasaisuutta käynnissä. mututuntumalla röpötystä.  Ei mitään muuta normaalista poikkeavaa havaintoa.
- Kytkimesstä kuuluu pientä napsetta, loppuu kun kytkinpoljin pohjaan = painelaakeri lopussa? ei vetokoukkua joten ei vedetty kuormia.
- yhden kerran huomattu ettei kytkin irroittanut kunnolla, rivakka lähtö..

Muuttuu nopeuden mukaan, Pahin 60-90km/h alueella.  Ajettu noin 250tkm ja etupäästä on kuulemma pyöränlaakerit vaihdettu kertaalleen. Rengasta heiluttaessa ei välystä.. tullut yht.äkkiä. kabiinissa heläjää kaikki ja polkimissa tuntuu tärinää niin että jalkapohjia kihelmöi jos pidempään ajaa.. ratissa ei juuri tärinää. kohta hajooo pää  >:(

ediiittii: taitaapi olla etupyörän laakeri joka jurnuuttaa. paljonkohan mahtaa carcomilla kustantaa, varmaan parin vkon jono. tuolla olis pitäny ajaa viikon päästä helsinkiin mutta mahtaako kestää  ???
« Viimeksi muokattu: 05.07.2014, 20:40:52 kirjoittanut ojala »
2* V40, 2* S60, 1* 240, 1*460. 1*V50. 2*242. Matka jatkuu mazdalla. Valitettavasti.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6164 : 06.07.2014, 00:22:36 »
Heitetääs pieni kyssäri ilmoille....
Onko 740 etupalkissa eroja Bensa 4 ja d24 välillä? Mites moottorin korvakot? samat palkissa ja koneen+kumin välissä eri  ???
Etupalkki itessään on sama d24/8v/16v/prv, mutta niissä on kiinnikkeitä tarpeen mukaan lisäilty. 16v palkki on tehty "peruspalkista" hitsaamalla siihen toinen koneenkorva kiinteästi, mutta sen pois laikkomalla löytää paikan 8v koneenkorvalle pultinreikiä myöten. Pervossa on taas hitsattu sovitepalat erilaisille koneenkorville, joiden lisäksi palkin takana on läystäkkeet "iskareille" jotka ilmeisesti rauhoittavat koneen tutinoita. Tinakutosen kanssa saattaa sitten olla jo jotakin oikeaakin eroa, mutta nuo vanhanliiton koneet on kaikki samaan peruspalkkiin tehty lisäämällä joihinkin lisäjuttuja.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron