Carcom Oy  Elekma

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15998 Vastauksia
  • 3801182 Lukukerrat

0 jäsentä ja 6 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6645 : 30.09.2014, 00:41:24 »
Muuttamassa vapari-vinokonetta viinalle turbon suuttimilla. Onnistuuko tekemällä alkuperäisen johtosarjan rinnalle suuttimille uusi jossa vastukset on? Eli avaisin ecun liittimen ja oikeisiin piuhoihin tinaisin uudet suutinten liittimet joissa olisivmatkanvarrella vastukset.
No kun halvalla sai.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6646 : 30.09.2014, 01:10:59 »
Vanhat oranssit T5:sen puimurin (ainoa etuvetoinen kulkuneuvo) suuttimet niin ei tartte koskea mihinkään muuhun kun starttikarttoihin ja kylmäkäyntirikastuksiin mikäli vakiokoneen toiminta muuten on kohillaan omasta mielestä. Ite ajellu bensan vakiolastulla re85:lla toista tuhatta km pelkistään suuttimet vaihtamalla, aamusin ottaa pitkän pyörityksen että herää ja ekat pari min veto on aika ohutta, mutta +3 lähtee vielä täysin kunnialla käymään. Joo, ehottomasti tarvii lastun, mutta se on ns tulollaan/työn alla, mun prommerin softa aiheuttaa taas päänsärkyä ja jouduinkin turvautumaan tässä ulkopuoliseen apuun  ::)

Orggiksen muutos tarttee tehä plussapuolen väliin, eli suutinreleen ja suuttimien väliin vastukset.
« Viimeksi muokattu: 30.09.2014, 01:15:31 kirjoittanut TVS »
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Voresss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • Utan Volvon :(
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6647 : 30.09.2014, 01:12:07 »
Jos laakeri on väärinpäin???  On tiukka ja ääntää..
Laakerin oranssinen puoli ylöspäin ja harmaa alaspäin,niin on oikein.
kyllä laakeri on oikein päin. Meni ainakin omasta mielestäni ainoastaan tuollalailla järkevästi sinne ;D
EX: Volvo 945 2.3T -94
Shöwruum
Volvo Boost Squad
Nykyinen: Subaru Impreza WRX STI Type-RA

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6648 : 30.09.2014, 01:30:18 »
Vanhat oranssit T5:sen puimurin (ainoa etuvetoinen kulkuneuvo) suuttimet niin ei tartte koskea mihinkään muuhun kun starttikarttoihin ja kylmäkäyntirikastuksiin mikäli vakiokoneen toiminta muuten on kohillaan omasta mielestä. Ite ajellu bensan vakiolastulla re85:lla toista tuhatta km pelkistään suuttimet vaihtamalla, aamusin ottaa pitkän pyörityksen että herää ja ekat pari min veto on aika ohutta, mutta +3 lähtee vielä täysin kunnialla käymään. Joo, ehottomasti tarvii lastun, mutta se on ns tulollaan/työn alla, mun prommerin softa aiheuttaa taas päänsärkyä ja jouduinkin turvautumaan tässä ulkopuoliseen apuun  ::)

Orggiksen muutos tarttee tehä plussapuolen väliin, eli suutinreleen ja suuttimien väliin vastukset.
noita turbon suuttimia pari sarjaa hyllyssä ja vastukset ostettu niin niillä meinasin yrittää saada toimiin :) ja lastu on kans tulossa jossain kohtaa

Eli -91 245:ssä tulee pinniin yheksän?
No kun halvalla sai.

Poissa djabu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6649 : 30.09.2014, 08:59:31 »
Hammastanko tiputtaa, vaikkakin se on vaihdettu tasan 3v sitten. Tiputtaa hissukseen, että joutuu 1,5kk-2kk välein lisätä öljyä.
Volvo lupasi tulla vastaan 40% korjauskuluissa, mutta siltikin olisi hinta 970e. En maksa ainakaan vielä. Ajattelin että laitan bilteman ohjaustehostimen tiivistysainetta. Saattaa auttaa asiassa.

Kysymys kuuluukin, onko porukka tuota laittanut tuollaisia litkuja?

Ajatella että euron stefan takia pitäis tonni laittaa taas autoon. Tuohan on parasta bisnestä ever. "Vaihda euron osa ja myy tonnilla."
S-Max 2.2tdci 2012
ex. -12 Skoda suberb
ex. -11 Honda Accord Tourer
ex. -07 V70 2.4D

Poissa jvVolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 334
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6650 : 30.09.2014, 11:36:59 »
Ajatuksena hakea 200srj varaosavolvosta aw70 lodju. Mitä kaikkea siinä nyt on mitä pitää köljätä mukaan että on täysin kaikki romut manuaali-> tomaatti swappiin? Ainakin kickdown vaijeri, itte lodju, vetolevy, keppi ja sen vivut, polkimet. Entä onko jotain releitä?

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6651 : 30.09.2014, 11:53:01 »
Kardaani?
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa jvVolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 334
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6652 : 30.09.2014, 14:29:17 »
No juu sekin mutta kaikkia pikkunippeleitä? Juurikin releitä tai solenoideja tmv? Mitenkä muuten kun vanhemmissa absittomissa volvoissa on jarrupiirit tehty niin että etusatuloissa kaks pletkua per puoli, niin jos vaihtaa tehokkaammat jarrut eteen joissa vain yksi paikka jarrupletkulle per puoli niin onnaako piirien muuttaminen vakiolla pääsylinterillä? Entä leimasedän mielipide tälläisestä muuttamisesta?
« Viimeksi muokattu: 30.09.2014, 20:11:46 kirjoittanut jvVolvo »

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6653 : 30.09.2014, 20:41:46 »
Pystyykö V70 D5 2002 polttoaine mittaria tai sitä anturia kalibroimaan, että sais antamaan realistisempaa lukemaa. Tänään ei edes merkkivaloa sytyttänyt, kun auto sammu löpön puutteen takia.
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa djabu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6654 : 01.10.2014, 07:23:16 »
No nyt on litkut laitettu tehostimeen. Katsotaan auttaako MAG1 hammastankoa pitämään öljyjä sisällä.
S-Max 2.2tdci 2012
ex. -12 Skoda suberb
ex. -11 Honda Accord Tourer
ex. -07 V70 2.4D

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6655 : 01.10.2014, 07:35:44 »
Muuttamassa vapari-vinokonetta viinalle turbon suuttimilla. Onnistuuko tekemällä alkuperäisen johtosarjan rinnalle suuttimille uusi jossa vastukset on? Eli avaisin ecun liittimen ja oikeisiin piuhoihin tinaisin uudet suutinten liittimet joissa olisivmatkanvarrella vastukset.
?
No kun halvalla sai.

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4927
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6656 : 01.10.2014, 08:23:48 »
Pystyykö V70 D5 2002 polttoaine mittaria tai sitä anturia kalibroimaan, että sais antamaan realistisempaa lukemaa. Tänään ei edes merkkivaloa sytyttänyt, kun auto sammu löpön puutteen takia.

Kuinka paljon näytti mittari kun polttoaine loppu?
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6657 : 01.10.2014, 08:25:58 »
No nyt on litkut laitettu tehostimeen. Katsotaan auttaako MAG1 hammastankoa pitämään öljyjä sisällä.

Tutkitko mistä se vuotaa? Jos tanko on kerran vasta uusittu ni todennäköisempää et vuotaa jostain muualta. Esim. letkuista tai putkien liitoksista.
Paikka-aineet voi auttaa mutta jos sitä tulee reilusti niin ei ne ihmeitä tee.
Vanhankansan paikka-aineena käytettiin jarrunestettä ja olen itsekin kokeillut. Kyllä se toimii, jopa silloin kun varsinainen paikka-aine ei lopennut stefan vuotoa. Jarruneste pehmittää kumitiivisteitä. Noin desi, litran kokonaistilavuuteen.

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6658 : 01.10.2014, 09:16:13 »
Kuinka paljon näytti mittari kun polttoaine loppu?
Se oli pykälän verran punarajan yli, kuitenkin sen verran että vrt edelliseen ajokkiin niin siinä kohdassa jos mittarin viisari oli, sai ajella huoletta reilusti yli 200km. Tuossa taas vastaavassa kohtaa viisarilla tuntuu että tankki on jo tyhjä
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4927
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6659 : 01.10.2014, 09:28:05 »
Se oli pykälän verran punarajan yli, kuitenkin sen verran että vrt edelliseen ajokkiin niin siinä kohdassa jos mittarin viisari oli, sai ajella huoletta reilusti yli 200km. Tuossa taas vastaavassa kohtaa viisarilla tuntuu että tankki on jo tyhjä

Voihan se olla että taso anturit kanittaa. Tai sitten mittaristo käytetti levällään ja viisarit laitettu väärään asentoon.
Oletko seurannu sitä arviota paljon pääsee tankissa olevalla aineella?
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

 

Proturbo  Autodiagnoosi