Autodiagnoosi  Carcom Oy

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15998 Vastauksia
  • 3806997 Lukukerrat

0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7380 : 09.02.2015, 16:25:28 »
Taitaa olla samat kanget kaikissa ???...tosin varmaksi en sano...

Poissa thonii

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 117
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7381 : 10.02.2015, 00:16:01 »
Onko ketään muu havainnut ensimmäisen sukupolven D5 koneisessa ja manuaalilla varustetuissa autoissa puutumista, elikkäs tässä tilanteessa 1. Vaihteella kiihdyttäessä ja siitä vaihtaessa 2. Vaihteelle sellaista muutaman sekunnin mittaista pätkää, jolloin auto kiihtyy erittäin huonosti ja sitten alkaa taas normaalisti kiihtymään. Jumittaako noi hyrrän siivet vai mikä siellä aiheuttaa tuon.

Kyseinen vaiva ei tule esille muutakuin näiden vaihteiden kanssa.
Kulkineena toimii -04 s60 d5

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7382 : 10.02.2015, 00:18:37 »
Joku täältäkin on varmasti askarrelut ysisatkuun jenkkimallin vilkkuja/parkkeja. Onko se nyt loppupeleissä aivan hirveä homma?

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4927
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7383 : 10.02.2015, 04:42:53 »
Onko ketään muu havainnut ensimmäisen sukupolven D5 koneisessa ja manuaalilla varustetuissa autoissa puutumista, elikkäs tässä tilanteessa 1. Vaihteella kiihdyttäessä ja siitä vaihtaessa 2. Vaihteelle sellaista muutaman sekunnin mittaista pätkää, jolloin auto kiihtyy erittäin huonosti ja sitten alkaa taas normaalisti kiihtymään. Jumittaako noi hyrrän siivet vai mikä siellä aiheuttaa tuon.

Kyseinen vaiva ei tule esille muutakuin näiden vaihteiden kanssa.

Mulla tekee oma V70 samaa. Tosin olen huomannu sen että jos vaihtaa pikkusen aikasemmin niin puutumista ei tule, eli jossain 4000-4500rpm paikkeilla. Jos pääsee punarajalle niin puutuminen tulee sitten.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7384 : 11.02.2015, 10:42:43 »
Kuvassa 960:n kutoskone + m90 laatikko. Tietääkö joku onko automaattilaatikossa samanlainen startin "kannake".




EDIT: Kuvassa ei ole kutoskone....mutta kuitenkin  ;D
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7385 : 11.02.2015, 11:08:34 »
240 b200f vuosimallia '89. Ei tahdo oikeen käynnistyä varsinkaan lämpimänä, bensaa saapi ja kipinääkin antaa mutta silti kastelee tulpat? Kuulemma puolan johdon kun irrottaa, iskee kipinää puolan runkoa pitkin, normaalia?
Jollain pajalla oli vanhat pierut epäilleet että suutin kusee, mutta onko kuinka todennäköstä? Isä epäili sitten sitä sytty-yksikköä, että lämmettyään ei toimisi.
Ei hirveesti oo intressejä tuota maailmanlopun vehjettä pikkuveljelle korjailla, mutta oishan se hyvä saada kuntoon niin ei tartteis muiden autoilla kurvailla ::)
Ainiin ja vikakoodeja ei anna.

Ja sitten case 2. Volvo 760 vm88. Kattoluukku ja kuskinpuolen takalasi on sanonut sopimuksen irti kaikessa hiljaisuudessaan. Seisonnan aikana, tässä 3-4kk aikana menneet mykäksi. Aikasemmin tuo kattoluukku temppuili, ei liikkunut mutta releet naksui. Nyt ei napsu nekään enää. Sulake ehjä ja muut ikkunat toimii kuitenkin.
Onko näissä jotain perinteistä vikapaikkaa? Aattelin kysellä ennenkuin jaksan tuon kattoluukun moottorin irroitella katosta.
Laitan kohta veivin tuohon kattoluukkuun kun tuntuu vähän väliä temppuavan :D

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7386 : 11.02.2015, 11:22:36 »
Olisko maadoitukset sähköjen ongelmana? Langon ex-765 oli halvaantuneilla sähköpenkeillä kun oli maadotus hapettunut
No kun halvalla sai.

s73

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7387 : 11.02.2015, 11:31:20 »
240 b200f vuosimallia '89. Ei tahdo oikeen käynnistyä varsinkaan lämpimänä, bensaa saapi ja kipinääkin antaa mutta silti kastelee tulpat? Kuulemma puolan johdon kun irrottaa, iskee kipinää puolan runkoa pitkin, normaalia?
Jollain pajalla oli vanhat pierut epäilleet että suutin kusee, mutta onko kuinka todennäköstä? Isä epäili sitten sitä sytty-yksikköä, että lämmettyään ei toimisi.
Ei hirveesti oo intressejä tuota maailmanlopun vehjettä pikkuveljelle korjailla, mutta oishan se hyvä saada kuntoon niin ei tartteis muiden autoilla kurvailla ::)
Ainiin ja vikakoodeja ei anna.

Ja sitten case 2. Volvo 760 vm88. Kattoluukku ja kuskinpuolen takalasi on sanonut sopimuksen irti kaikessa hiljaisuudessaan. Seisonnan aikana, tässä 3-4kk aikana menneet mykäksi. Aikasemmin tuo kattoluukku temppuili, ei liikkunut mutta releet naksui. Nyt ei napsu nekään enää. Sulake ehjä ja muut ikkunat toimii kuitenkin.
Onko näissä jotain perinteistä vikapaikkaa? Aattelin kysellä ennenkuin jaksan tuon kattoluukun moottorin irroitella katosta.
Laitan kohta veivin tuohon kattoluukkuun kun tuntuu vähän väliä temppuavan :D
bensspumpun rele, lämpöanturi?

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7388 : 11.02.2015, 12:43:45 »
bensspumpun rele, lämpöanturi?
Bensapumppu toimii ainakin äänen perusteella. Ja eikö lämpöanturi tai tuo b-pumpun rele anna jotain vikakoodia? Useempaan otteeseen luettu ja aina 1-1-1
Ja tosiaan polttoainetta tulee kun tulpatkin kastelee..

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7389 : 11.02.2015, 13:54:33 »
Kuvassa 960:n kutoskone + m90 laatikko. Tietääkö joku onko automaattilaatikossa samanlainen startin "kannake".




EDIT: Kuvassa ei ole kutoskone....mutta kuitenkin  ;D

Tuossa näkyy 960 automaatin turbiinikoppa edestäpäin. Näkyykö siitä tarvitsemasi?
Ei se ihan samanlainen ole ku M90:ssä.

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=914.msg902447;topicseen#msg902447

Poissa TuomasR

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7390 : 11.02.2015, 14:24:09 »
Ja sitten case 2. Volvo 760 vm88. Kattoluukku ja kuskinpuolen takalasi on sanonut sopimuksen irti kaikessa hiljaisuudessaan. Seisonnan aikana, tässä 3-4kk aikana menneet mykäksi. Aikasemmin tuo kattoluukku temppuili, ei liikkunut mutta releet naksui. Nyt ei napsu nekään enää. Sulake ehjä ja muut ikkunat toimii kuitenkin.
Onko näissä jotain perinteistä vikapaikkaa? Aattelin kysellä ennenkuin jaksan tuon kattoluukun moottorin irroitella katosta.
Laitan kohta veivin tuohon kattoluukkuun kun tuntuu vähän väliä temppuavan :D

Pistetääs tämmöinen ehdotus kans. Kytkimen sisuskalut oli hapettunut tuossa edellisessä 900:ssa, ettei kattoluukku enää toiminut. Kytkinten kontapinnat putsaili, niin sen jälkeen toimi moitteettomasti :)
Volvo 945 Classic '98 B230FT+AW71L, VW Passat 4Motion' 05 2,8 V6

Edelliset menopelit: Volvo 944 '95 B230FD+AW70L, Volvo 945 GL '93 D24TIC+ZF4HP22, Vw Golf III GTD '93, Opel Vectra A 1.8 GL '90, Seat Ibiza 1.5 GLX '90

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7391 : 11.02.2015, 14:27:41 »
Olisko maadoitukset sähköjen ongelmana? Langon ex-765 oli halvaantuneilla sähköpenkeillä kun oli maadotus hapettunut
Mitään hajua missäpäin on tuon takalasin moottorin maadoitus? Ei siis pelaa kuskin ovesta, eikä omasta katkaisijastakaan.
Kattoluukun moottorilla on ainakin yksi maadoituspiste siinä yhden kiinnityspultin tai mutterin alla, liekköhän jossain muuallakin?
Joutuuhan sen tuon kattolunkun moottorin sieltä purkamaan pois todennäköisesti, kun ei mahdu liitintäkään irroittelemaan että pystyis suoraa virtaa antamaan taikka mittailemaan tuleeko sinne piuhojen päähän mitään eloa..

Pistetääs tämmöinen ehdotus kans. Kytkimen sisuskalut oli hapettunut tuossa edellisessä 900:ssa, ettei kattoluukku enää toiminut. Kytkinten kontapinnat putsaili, niin sen jälkeen toimi moitteettomasti :)
Hyvä vinkki, täytyy tutkia tuo ennenkuin purkailee tuota moottoria. Tuon kytkimenhän pystyy poissulkemaan jos sinne kytkimeltä lähteviin piuhoihin antaa suoraan virtaa ja luukku toimii(?)

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7392 : 11.02.2015, 14:40:17 »
Onkos näissäkin ecun vieressä pinnit?

Virran ja maan syöttämällä saat selville toimiiko moottori
No kun halvalla sai.

s73

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7393 : 11.02.2015, 16:26:59 »
Bensapumppu toimii ainakin äänen perusteella. Ja eikö lämpöanturi tai tuo b-pumpun rele anna jotain vikakoodia? Useempaan otteeseen luettu ja aina 1-1-1
Ja tosiaan polttoainetta tulee kun tulpatkin kastelee..
  Hups, rele ja lämpöanturi eivät anna vikakoodia, mittaa lämpöanturi.
Kokeile lämpeääkö joku sytytyksen osa epätavallisen paljon.



Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7394 : 11.02.2015, 17:24:04 »
Mitään hajua missäpäin on tuon takalasin moottorin maadoitus? Ei siis pelaa kuskin ovesta, eikä omasta katkaisijastakaan.
Kattoluukun moottorilla on ainakin yksi maadoituspiste siinä yhden kiinnityspultin tai mutterin alla, liekköhän jossain muuallakin?
Joutuuhan sen tuon kattolunkun moottorin sieltä purkamaan pois todennäköisesti, kun ei mahdu liitintäkään irroittelemaan että pystyis suoraa virtaa antamaan taikka mittailemaan tuleeko sinne piuhojen päähän mitään eloa..
Hyvä vinkki, täytyy tutkia tuo ennenkuin purkailee tuota moottoria. Tuon kytkimenhän pystyy poissulkemaan jos sinne kytkimeltä lähteviin piuhoihin antaa suoraan virtaa ja luukku toimii(?)
Katkaisijat maadottaa ne. Katkasijat irti paneelista ja auki ja putsaten, molemmat napit tarvii olla kiinni että lasi toimii. Ja sitten alle +25 sitä kuskinoven paneelia ei kannata yrittää auki/osiksi, sirpaloituu.

B200F lähtenee käyntiin uusimalla puola, ja kenties myös tarkistamalla lämpöanturi. Lähteekö tulille jos kaataa korkillisen bensaa jostakin letkusta imusarjaan ja kaasua 5mm painettuna starttaa?
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

Proturbo  Autodiagnoosi