Isännälle laitettiin Ruottista tollanen 145tkm ajettu V70 D3 -11 tomaatilla. Volvon huoltosopimus ollu uudesta asti, mutta kun sieltä Luleån Volvolta kyselin, niin sanoivat, että ei kuulu vaihteistoöljyn vaihto huolto-ohjelmaan muissa, kuin takseissa ja poliisiautoissa

. Noh vaihdatettiin siihen öljyt huuhtelemalla, ja melko kauan sai kuulemma huuhtoa ennen kuin alko tulemaan puhdasta öljyä ulos. Mulla on ollu se auto nyt pari viikkoa lainassa, ja huomasin sellaisen ominaisuuden, että kun kiihdyttää sievästi, niin laatikko hieman luistattaa 2 ja 3 vaihteella. Ja luistamisen loputtua tuntuu ikään kuin laatikko vaihtaisi isommalle, vaikka samalla vaihteella mennään. Eli vähän samoin jos manuaalilla luistatat kytkintä vaihdon jälkeen ja löysäät sen lopuksi. Ja tosiaan vain pienillä kierroksilla ja sievällä kaasulla tuota luistoa tapahtuu. Jos vaikka teet kickdownin, niin ei luista. Tai jos valitset manuaalisesti 2 tai 3 ja lyöt kaasun pohjaan, niin ei myöskään luista. Muuten laatikko pelaa mielestäni ihan ok. Onkohan tuo ominaisuus, vai pitäiskö huolestua?´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´