Elekma  Autoracing

V70 D5 -04

  • 199 Vastauksia
  • 73105 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3529
Vs: V70 D5 -04
« Vastaus #15 : 11.01.2014, 16:37:31 »
N. 247600km jarruremontteerausta tehty, taakse jäi vaan letkut vaihtamatta. Hieman p2skamaisessa paikassa nuo putkille liitokset. Onneksi letkut oli siellä kuitenkin hyväkuntoisen näköiset. Ilmauskaan ei tainnut mennä aivan putkeen, vaikka ilmaa ei tullut enää niin silti poljin painuu ekalla painalluksella liian syvälle. Nesteet vaihtui ainakin koska puhdasta alkoi tulemaan, vanhat oli aikasta mustaa shaissea. En tiedä olisko sellainen imevä pumppu tuohon ilmaukseen järkevä, nyt mentiin perinteisellä tyylillä toinen ukko polkimella ja toinen nipan päässä?

Herkästi nuo kyllä ottaa koeajon perusteella, tosin takapään vanhoista paloista oli molemmat ulommat aivan juntturassa...

Laitetaan perinteiset todistusaineistot koska kuvat on kivoja.





Muutakin tuli vastaan, taakse jäi spacerit laittamatta takaisin koska toisesta meni irroittaessa yksi pinnapultti poikki. Mihinkähän momenttiin tuommoset pitäisi sitten laittaa, mulla oli ihan perinteiset 130nm? Jotenkin pehmoisen oloiset olivat silloin asentaessakin, 10.9 merkintä löytyy pinnapultin pohjasta, tuohan on se pultin kovuusluokka? Pitää käydä ensi viikolla Autotekissä jos sieltä saisi tuon pinnapultin.

Lisäksi huomattiin että kun auto oli lokakuun lopussa Samppasportissa kytkinremontissa jossa vaihdettiin mm. sisemmät raidetangonpäät, oli vasen nyt väljä. Eli joko osaa ei ole vaihdettu ollenkaan tai sitten on laitettu jotain totaalista paskaa jos ei kestä paria kuukautta enempää. Tämän lisäksi huomattiin että vasemman etupyörän napapultti puuttui kokonaan, ihmettelinkin remontin jälkeen että oliko vetarit noin helvetin väljät että kolina käy aina kun veto menee päälle tai pois. Onneksi kaverilla sattui olemaan uusi ylimääräinen, loppui kolina siihen. Täytyy maanantaina soitella vähän reklamaatiota  :(

Edittiä: Raidetangon sisempi nivel laitettu takuuseen kulmien säätöineen, ei ole valittamista Samppasportin takuukäytännöstä  :) Samalla teetin vielä jarrujen ilmauksen, olivat todenneet että oikean puolen takasatula hikoilee, prrrrkkle. Eli kahtellaan taas pikkuhiljaa uutta palikkaa.

« Viimeksi muokattu: 21.01.2014, 18:45:33 kirjoittanut remes »
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 -04
« Vastaus #16 : 11.01.2014, 17:03:08 »
Jätä se ilmausruuvi auki, ja mee juomaan pari ölkkyä, ja sitte ruuvi kiinni, noin minä olen ilmannu, on toiminu. :hello:
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3529
Vs: V70 D5 -04
« Vastaus #17 : 11.01.2014, 17:26:29 »
Jätä se ilmausruuvi auki, ja mee juomaan pari ölkkyä, ja sitte ruuvi kiinni, noin minä olen ilmannu, on toiminu. :hello:
Ok täytyy testata. Oon kyllä kuullut että noin voi tehdä mut en jotenkin luottanut että toimisi  :)
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3529
Vs: V70 D5 -04
« Vastaus #18 : 20.02.2014, 19:24:10 »
Tosiaan Samppasportilla laittoivat uuden sisemmän raidetangonpään ja kulmat säädettiin samalla, takuuosasto siis toimii  :) Samalla ilmasivat jarrut vielä kertaalleen.

Kiinan spacerien pinnapultit olivat todella pehmeetä kamaa, kaksi pulttia poikki... Uudet hain Keravalta RallyRacesta ja pätkin sopiviksi, istuu et49 vannekin siedettävästi takapäähän.

Vanteet vaihdettiin koska Maunulassa t-risteyksessä ukeemia heittäessä bussikuski motitti mut niin hyvin että oli yritettävä kanttarin yli. En vaan huomannut että oli mallia pysty ja varmaan 25-30cm korkea joten eihän tuo siitä noussut ja etuvanne sai kipeetä  >:( Ei kuitenkaan täristänyt ajossa joten pitää koputella reunaa pyöreämmäksi kunhan kelit lämpenee. Eteen laitettiin Propukset ja taakse Thorit. Tuli mieleen että heittäisi pellit Vannepajalle pieniin speksimuutoksiin, taakse voisi hyvin lisätä 1,5-2" ja eteenkin tuuman verran eikä olisi vielä edes älyttömän leveät mutta täyttäisi koteloa mukavammin.

Startti on temppuillut nyt muutaman kerran ja tänään jäi bänditreenit väliin kun ei taas sanonut mitään. Huomiseksi pakkopekkanen ja uutta starttia hakemaan, toivottavasti toimii vielä huomisen vasaraa kylkeen-periaatteella.

Tuon pikkutällin jälkeen tuntuu taas että vetelee enemmän urissa, joko pusla tai raidetangonpää saanut siipeensä tai muuten kulmat viturallaan. Pitää heilutella pyörää kunhan saa peliä nosturille. Olis myös semmonen fiilis että pitäisi saada kohti tonttia taas pitkästä aikaa, että josko sitä vanhaa miestä taas lapsettais ja säätelisi ennen kesää ja seuraavaa kulmien säätöä  ???

Ai niin, mittarissa tällä hetkellä karvan vajaa 252tkm.

Edittiä: Startti uusittu Boschilaisella. 260eur töineen tutun pajalla.
« Viimeksi muokattu: 21.02.2014, 13:29:29 kirjoittanut remes »
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3529
Vs: V70 D5 -04
« Vastaus #19 : 19.03.2014, 20:24:09 »
Jottae pientä. Etukelkan jäykistykseksi tilattiin kaverin kanssa tuollaiset uretaani täytepuslat ja Volvo OE läpyskät IPD:ltä:



Kaverin S60:iin laiteltiin tänään, tähän mun laitokseen viskataan perjantaina paikalleen. Josko vähän taas toisi lisää jämptiyttä käytökseen.

Samassa tilauksessa myös pakolliset Volvomiehen kyltit  :D




V40 T2 -17
Kuvat

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3529
Vs: V70 D5 -04
« Vastaus #20 : 05.04.2014, 20:25:36 »
Jep jep. Tuli evakuoitua vanhuksesta kesärinkulat kun ei ole varaa hankkia sellaisia vanteita/renkaita kuin tekisi mieli. Pykälän tuli liian härskin näköinen mutta ehkä silmä tottuu. Keulaa säädin ehkä 15mm alemmas ja se on aika kohillaan mutta takapää on sen verran työläämpi säätää että teen sen samalla kun vaihdan takaiskarien yläpäät.

Pitihän se Samsungin romulla par "kuvaa" napata kun jopa vaivauduin vähän huuhtasemaan. Eli fillarit on Brockit 8,5x17 et 13 ja 10x17 et n. 20.









Edit. Lisäsinpä vielä yhden kuvan duunin pihalta...
« Viimeksi muokattu: 11.04.2014, 16:20:29 kirjoittanut remes »
V40 T2 -17
Kuvat

donnari

  • Vieras
Vs: V70 D5 -04
« Vastaus #21 : 13.04.2014, 12:33:50 »
Minkä kokoset renkaat noilla vanteilla on?

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
Vs: V70 D5 -04
« Vastaus #22 : 13.04.2014, 18:32:04 »
Nehän sopii tohon koriin hyvin :) Vielä kun ruuvaat alustaa alemmas niin vaan paranee :)
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3529
Vs: V70 D5 -04
« Vastaus #23 : 13.04.2014, 21:21:59 »
Minkä kokoset renkaat noilla vanteilla on?
Kumit on 205/45 ja 235/40.

Nehän sopii tohon koriin hyvin :) Vielä kun ruuvaat alustaa alemmas niin vaan paranee :)
No nyt on jo silmä vähän tottunut, ensin vaikutti aivan liian härskiltä omaan makuun. Kunhan takaiskarien yläpäät saapuvat Jenkkilöistä niin takaa täytyy ottaa vähän alemmas.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3529
Vs: V70 D5 -04
« Vastaus #24 : 14.04.2014, 19:40:54 »
Jottae pientä. Etukelkan jäykistykseksi tilattiin kaverin kanssa tuollaiset uretaani täytepuslat ja Volvo OE läpyskät IPD:ltä:

Kaverin S60:iin laiteltiin tänään, tähän mun laitokseen viskataan perjantaina paikalleen. Josko vähän taas toisi lisää jämptiyttä käytökseen.
Vähän venähti taas vaihteeksi aikataulu mutta vihdoin saatiin viskattua nuo paikalleen. Ja kyllähän se taas tuntuis vähemmän lotjakkeelta koeajon perusteella, uskaltaa jopa suositella. Sinnehän nuo sujahti:


V40 T2 -17
Kuvat

Poissa -jadi-

  • Hors d'âge
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1680
Vs: V70 D5 -04
« Vastaus #25 : 15.04.2014, 19:37:36 »
...

...
Eikös tuo näkyvissä oleva jarrupala ole männän puolelle kuuluva, kun siinä on "tartunnat", mitkä menee männän sisään?
-"Kyllä sä oot sitte kultane, kun järjestät ns. tuntemattomille uskomattoman hyvän mielen."
- KIITOS!
-----
Слава Україні!    https://www.youtube.com/watch?v=izquEYtqXZo

Poissa PjS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 -04
« Vastaus #26 : 16.04.2014, 11:43:15 »
Vähän venähti taas vaihteeksi aikataulu mutta vihdoin saatiin viskattua nuo paikalleen. Ja kyllähän se taas tuntuis vähemmän lotjakkeelta koeajon perusteella, uskaltaa jopa suositella. Sinnehän nuo sujahti:



Lisääntyivätkö sinulla tärinät ja tutinat nämä asennettuasi? Itsellä menossa tärinän etsintä ja tuli hölmösti vaihdettua niin monta palikkaa kerralla, etten ole varma menikö näiden takia jo huonommaksi. D5 02- itsellä kyseessä.

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3529
Vs: V70 D5 -04
« Vastaus #27 : 16.04.2014, 17:52:00 »
Eikös tuo näkyvissä oleva jarrupala ole männän puolelle kuuluva, kun siinä on "tartunnat", mitkä menee männän sisään?
Mun muistaakseni just tuota ihmeteltiin kaverin kanssa asentaessa, nuo tartunnat on jokaisessa etupään palassa (?). No mut nyt jäi silti häiritsemään sen verran että pitää käyttää auki vaikka pääsiäisenä ja varmistaa ettei oo tullut tyrittyä mitään tuossa.

Lisääntyivätkö sinulla tärinät ja tutinat nämä asennettuasi? Itsellä menossa tärinän etsintä ja tuli hölmösti vaihdettua niin monta palikkaa kerralla, etten ole varma menikö näiden takia jo huonommaksi. D5 02- itsellä kyseessä.
Kyllä ne taas lisääntyi, kuten laatikon tukikalikan kanssa joka on myös uretaaniversio. Tyhjäkäynnillä/peruuttaessa täristää niin prkleesti, veto päällä menee kuin juna. Ainakin kaveri jonka s60:ssä on samanlaiset sanoi että tärinät vähenee hetken päästä, varmaan palikat pikkuhiljaa asettuvat paikoilleen.
Toisaalta mua ei enää kiinnosta mukavuus tämän kanssa, se raja on jo ylitetty näiden alustapalikoiden kanssa. Pääasia että olisi hyvä ajettava mutkaisella asvaltilla.
Seuraavaksi kiinnostaisi uretaanit myös taakse, isojen poikien vakaajat ja joku oikeasti pätevä rengas/vanne-yhdistelmä. Etujousitus pitää miettiä jossain vaiheessa uusiksi, nyt ei ole muuta kuin korkeussäätö ja tammikuussa asennetut SKF:n yläpäät pulputtaa taas. Taitaa ainoa toimiva olla pillowball? Eli ehkä BC Racing myös eteen...
« Viimeksi muokattu: 16.04.2014, 17:54:36 kirjoittanut remes »
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa PjS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 -04
« Vastaus #28 : 16.04.2014, 21:38:54 »
No, mutta hyvä tietää, että nuo saattavat aiheuttaa pientä tärinää. Omassa kulkineessa tuo tyhjäkäynnin tärinä muuttui hyvinkin erilaiseksi, kun vaihdettiin kaikki moottorin tuennat ja asennettiin nuo "jäykisteet".  Mutta niin muuttui kyllä ohjaustuntumakin, huomattavasti tunnokkaammaksi. Ongelmana on tärinä veto päällä, joten jätetään nuo IPD:t paikalleen ja haetaan vikaa muualta. Täällä haetaan vielä ominaisuuksia mukavuudesta tinkimättä. Komea auto sinulla ja hyvän värinenkin  ;)

Poissa -jadi-

  • Hors d'âge
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1680
Vs: V70 D5 -04
« Vastaus #29 : 16.04.2014, 21:55:06 »
Mun muistaakseni just tuota ihmeteltiin kaverin kanssa asentaessa, nuo tartunnat on jokaisessa etupään palassa (?). No mut nyt jäi silti häiritsemään sen verran että pitää käyttää auki vaikka pääsiäisenä ja varmistaa ettei oo tullut tyrittyä mitään tuossa.
...
Tuli vähän selvitettyä ja taitaa se jarrupalakone paukuttaa kaikkiin ne tartunnat, kun 286/305 millisissä levyissä näkyy olevan samanlaiset palat molemmin puolin, 320 millisissä erilaiset.
Tullee tehtaalle halvemmaksi laittaa kaikkiin paloihin tartunnat kuin puolet ilman.
-"Kyllä sä oot sitte kultane, kun järjestät ns. tuntemattomille uskomattoman hyvän mielen."
- KIITOS!
-----
Слава Україні!    https://www.youtube.com/watch?v=izquEYtqXZo

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy