Autodiagnoosi  Carcom Oy

V70 D5 -04

  • 199 Vastauksia
  • 73213 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3529
Vs: V70 D5 -04
« Vastaus #45 : 26.11.2014, 20:25:30 »
Laitetaan isselle muistiin jos ei muuten.

Nykimisefekti/vikakoodi ei ole uusiutunut, toisaalta eipä ole tullut annettua kenkääkään talvipyörillä kovin kummoisesti. Jakopää ja sisemmät raidetangon nivelet on  vaihdatettu pari viikkoa sitten n.277300 lukemassa, nivelet ei kuulemma olleet väljät mutta teetätin kuitenkin kun olin Biliasta alkuperäiset hakenut tarvikkeiden tilalle. Kuulemma hammastangossa oikealla puolella pieni väljyys josta vetely johtuu. Taisi olla niin että sitä sai kerran kiristettyä?

Noi fl-umpiot mallia tarvike eivät olleet ihan sitä mitä odotin. Valokuvio on liian kapea, joskin siedettävän tarkka. Taidan kitkuttaa alkuperäiset takaisin tulille ja lykätä vaan pitkiin vanhan kunnon 55w xenonsetin kiinni. Alkuperäisten xenonumpioiden hankkiminen on ainoastaan perstaskusta kiinni  :-[ Josko vaikka ensi talveksi.

Misukan 2 talvea ajetuissa kitkoissa on ehkä 4mm pintaa, hain Espoosta joltain jantterilta Nokian Rsi kitkat koossa 215/45-17. Pintaa yli 8mm mutta paistettu loppuvuodesta 07, jotta saa nähdä miten pitävät  ::) Ainakin myyjän puheiden mukaan viime talveksi hakenut jostain rengasliikkeestä, toivottavasti on säilytetty asian mukaisesti.

Joitain viikkoja sitten ostin Tuusulasta karvan yli saturaisella sarjan Thoreja, yksi niistä on saanut sisäkanttiin pienen osuman, voisi mennä takavanteena mutta mulla on nyt noi pari kpl jo ennestään joten yksi jääköön varalle. Ihan asiallinen hinta kun tuntuu täysi sarja olevan monesti 400eur ja päällä jotkut Kiinan riekaleet, siisti sarja paljastui kun maltoin hinkata ja vahata. 3 kerrosta hinkutin Colliniten 915:sta, kaksi viimeistä kertaa kuivahteli yli puoli vrk:ta. Pirun liukas pinta ainakin, luulis olevan helppo pitää puhtaana. Jos sais ensi viikolla teetettyä rakkulat noiden päälle.



Ensi viikolla täytyy myös käydä Keravalta RallyRacesta hakemassa 16mm spacerit ja pitkät pultit eteen niin sais nahkat kääntymään, nyt ottaa sisälle kiinni aika pahasti. Ehkä pitäis myös säätää keulaa pykälän ylös näin "talveksi" mutta kahtoo nyt. Mittarissa tällä päivityksellä n.278200km.
« Viimeksi muokattu: 07.12.2014, 14:57:47 kirjoittanut remes »
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3529
Vs: V70 D5 -04
« Vastaus #46 : 07.12.2014, 15:31:30 »
Muutamaa saturaista vaille 280000km mittarissa. Perjantaina pidin löysän päivän röissä ja käytin Autotekissä "uudet" renkaat "uusille" vanteille. Samalla hain RallyRacesta 16mm spacerit + pidemmät pultit. Spacerien reijät porasin 14mm pultille koska ovat 200-srj. tarkoitettu.

Tänään aamusella laittelin paikalleen ja jopa pesasin hetki sitten kun pakkasista ei täällä päin ole pelkoa.




Hauska että alkuperäiset vanteet näyttävät ns. normaaleilta vasta kun välissä on parikymmentä milliä tavaraa. Ihmettelen että miten esim. Capellat mahtuvat kääntymään edes alkuperäisellä sporttialustalla (ja niillä härskin kokoisilla ensiasennus renkailla) kun itsellä ottaa kiinni Thoritkin isoimmilla rajoittimilla ja 205/50 renkaalla. Mutta nyt kääntyy taas siedettävästi Nokialaisilla eikä ota mihinkään kiinni, offset edessä siis 33 ja takana 29, ajettavuuskin vaikuttaisi olevan asiallinen. Ja tietysti koko laitos hieman siistimmän oloinen kun ei ole sekasarjaa alla. Joten eiköhän näillä ainakin tämä talvi jurnuteta...




Ai niin, taas vaihteeksi muisto Elielin parkkihallista:


« Viimeksi muokattu: 07.12.2014, 15:37:23 kirjoittanut remes »
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Juhizz

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2532
    • VolvoRyhmä@Facebook
Vs: V70 D5 -04
« Vastaus #47 : 07.12.2014, 18:10:34 »
Täytyy varmaan harkita ensi kesäksi spacereita Sentinelien kaveriksi, kun saa näköjään vakiovanteet näyttäämään ihan erilaisilta "luukulla" :)
VolvoRyhmä@Facebook

V70 D3 Ocean Race -12 & 144 B18A -67

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3529
Vs: V70 D5 -04
« Vastaus #48 : 08.12.2014, 17:11:19 »
Kyllähän se hieman ryhdikkäämmän ilmeen antaa kun ei fillari ui senttitolkulla kaaren sisällä. Tosiaan mua ei kiinnostakaan laittaa näille stancemiesten asetuksille, kunhan pyörät mahtuvat kääntymään ja näyttävät edes jotenkin sopusuhtaisilta. Madalletussa kuitenkin vaan korostuu tuo iso offsettilukema.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3529
Vs: V70 D5 -04
« Vastaus #49 : 22.12.2014, 14:36:25 »
Originaali umpiot viritin aamusta takaisin kiinni kun tarvike-fl:t eivät vastanneet toiveita. H7-polttimot hain Motonetistä mallia Osram NightBraker Unlimited, kuulemma pitäisi olla pätevät. Pitkiin lykkäsin taas HB3 55W xenonit, pitää tsekata säädöt vielä.

Ardic vaatis taas huoltoa. Jäähdytysnestettä saa lisäillä ja käynnistyessä näyttää jo oikeasti pahalta:




Tämä taisi olla se lämmönvaihtimen puhkeaminen? Voeha kura näitä laitteita.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4207
Vs: V70 D5 -04
« Vastaus #50 : 22.12.2014, 22:28:31 »
Ihan aavistuksen höyryää  :2funny:

Onko FL-umpiot myynnissä?

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4926
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: V70 D5 -04
« Vastaus #51 : 22.12.2014, 22:51:12 »
Juu pohja palanu puhki :-\
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3529
Vs: V70 D5 -04
« Vastaus #52 : 23.12.2014, 06:55:30 »
Juu prkl viime päivinä mennyt noin pahaksi. Kestäis nyt pyhien yli, pakko sit viedä pajalle. Samalla saavat ohjelmoida automaattikäynnistyksen pois käytöstä.

Mä nyt katon noiden fl:ien kanssa vielä mitä teen, pärjäähän niillä kesällä hyvin ja ovat ulkonäöltään helvetisti tyylikkäämmät kuin alkuperäiset.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Duke

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2189
  • Näillä mennään
Vs: V70 D5 -04
« Vastaus #53 : 23.12.2014, 08:12:09 »
ite vaihdoin ton ardicin pohja vuosi sitten. enää ei puhki mee, sen verran paksua uusi pohja.
Lada 1200 L-86: Kesä auto
Volvo v70 D5-05 :käyttis
Volvo v70 D4-14:käyttis
Ford Escort Xr3i - 87:kesä auto

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4926
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: V70 D5 -04
« Vastaus #54 : 23.12.2014, 09:57:36 »
ite vaihdoin ton ardicin pohja vuosi sitten. enää ei puhki mee, sen verran paksua uusi pohja.

Lyhensikkö paloputkea samalla?
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

Poissa jartuo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 -04
« Vastaus #55 : 23.12.2014, 12:01:34 »
Lyhensikkö paloputkea samalla?

Auttaako paloputken lyhentäminen pohjan palamiseen? Paljonko sitä on turvallista lyhentää`?
Onko lyhentämisestä muuta etua?
Onko paloputki osa nro:16?
Volvo V70 D5 Aut. -03

Poissa Maikki_S

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 111
  • Audi
    • Pohjolan Kurapyöräilijät. Endurofoorumi, jossa ei kyykyistä puhuta!
Vs: V70 D5 -04
« Vastaus #56 : 23.12.2014, 12:06:15 »
Lainattu Majorin viestistä: "Jos lämmitin on kiehautellut jäähdytysnestettä, tarkista ettei pohja ole pullahtanut alas,
sen pitää olla kupera palotilaan päin. Jos on pullahtanut alas, neste ei kierrä tarpeeksi nopeasti, ja kiehuttaa sen takia.
Väännä se pohja takaisin ylös letkuliitännän kautta. Lisäksi kannattaa kiehutusongelmien välttämäseksi lyhentää lämmittimen sisällä olevaa putkea
n. 5 mm jotta lämmittimen pohja ei kuumu niin paljon."


http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=491.0

Itselleni tein aikoinaan saman tempun, eikä lämmitysteho tipahtanut kovinkaan merkittävästi.
Ex: 2017 xc90 T8; 2005 V70 D5

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6617
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: V70 D5 -04
« Vastaus #57 : 23.12.2014, 12:34:18 »
Yleensä lämmönvaihtimen pohja pullistuu lisää ylös päin. Ehkä jotain harvoja tapauksia saattaa olla, että se painuu alas, mutta joka tapauksessa siinä vaiheessa pohja on jo niin haperoa, että ei sitä kannata alkaa oikaisemaan, sillä seurauksena on todennäköisesti pohjan hajoaminen.

Pitää muistaa myös se, että nämä lämmittimet alkavat suurin osa olla noin 400tkm ajetuista autoista, joten käyttötunteja on takana tosi paljon. Eivät nämä mielestäni niin huonoja laitteita ole mitä haukutaan. Yhtälailla oikean Webaston käyttöikä pyörii siinä 5-10v välissä, jonka jälkeen niitä ei kannata edes korjata, vaan pitää ostaa suosiolla uusi.

Myös tuosta paloputken lyhentämisestä esitän eriävän mielipiteen, koska kyllä insinööri tämän Ardicinkin on suunnitellut ja sen putken pituuden tarkkaan miettinyt. Jos se lämmönvaihtimen pohja on sökö, niin silloin se saattaa auttaa, mutta ehjään lämmittimeen kannattaa laittaa ehjä paloputki.

Parasta näissä lämmittimissä on ajotietokoneessa oleva ajastin, eli vielä yksi hyvä syy lisää pitää Ardic-lippu korkealla :)

Poissa Duke

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2189
  • Näillä mennään
Vs: V70 D5 -04
« Vastaus #58 : 23.12.2014, 13:18:03 »
Lyhensikkö paloputkea samalla?
En lyhentäny ja hyvin toimii. ainoa juttu nyt että puhallin moottori alkaa olemaan tiensä päässä.
Toimii mutta pahaa meteliä pitää kylmänä. pohja meni selväksi kun mittarissa oli 580tkm, et hyvin kyllä kesti.
Articia en kyllä halua vaihtaa on kyllä hyvä laite. Kaveri vaihto webaston tilalle ja oli sitä mieltä että ei lämpee yhtään niin hyvin enää.
« Viimeksi muokattu: 23.12.2014, 13:19:55 kirjoittanut Duke »
Lada 1200 L-86: Kesä auto
Volvo v70 D5-05 :käyttis
Volvo v70 D4-14:käyttis
Ford Escort Xr3i - 87:kesä auto

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 -04
« Vastaus #59 : 23.12.2014, 13:59:09 »
....ja kulmamieheltä saa rosterisia pohjakuppeja, sopuhintaan. :hello:
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

 

KL-varaosat  Race.fi