Proturbo  Autodiagnoosi

850, S/V70 <-00 ja C70 <-05 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 891 Vastauksia
  • 321959 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa -make-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Okei, no eikai tuo sitte liian lyhyt oo ku 30cm päästä päähän.

Poissa Jppa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
kertokaapa joku viisaammista täällä et paljoko noista lesjöforsin vakiojousista takaa pitäs katkaista et sais auton perää tippuun n.2cm ?? Vaihoin semmoset alle tuossa n.kk sitte ja nyt auto sit kulkee kokoajan perä pikkasen pystyssä. Ne on just motonetistä ostetut semmoset jotka passaa kaikkiin S70/V70/C70 sarjalaisiin.
S60 2,3 T5 vm.2000
ex: C70 2,3 t5 vm.1998
ex: S60 2,4 vm. 2001

Poissa Spaprika

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
kertokaapa joku viisaammista täällä et paljoko noista lesjöforsin vakiojousista takaa pitäs katkaista et sais auton perää tippuun n.2cm ?? Vaihoin semmoset alle tuossa n.kk sitte ja nyt auto sit kulkee kokoajan perä pikkasen pystyssä. Ne on just motonetistä ostetut semmoset jotka passaa kaikkiin S70/V70/C70 sarjalaisiin.

Onko perä korkeammalla kuin vakiojousilla?
Veikkaan että pienissä katkaisuissa riittää se että mittaa halutun määrän jousesta, mikä otetaan pois, ja siitä katsotaan montako kierrosta se tekee.

Showroom
Nykyiset: C70 T5 Italia '99 & V70 TDI '98 | Ex: S60 '01 & 240 GLE '90 & 850 T5 '94
"Hyvin suunniteltu on puoliksi teht..." paskat, se on kokonaan tekemättä.

Poissa Jppa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Mä en tiiä sitä mikä tulis olla tuon C70n korkeus vakiojousilla. Ei edes sinisellä osattu mulle kertoa sitä ja vakio jousien korkeutta sillon ku olin kk sitte vaihtamassa niitä. Tällä hetkellä se on eessä molemmin puolin n.340 ja takana 350. Tuossa oli paikollaan edellisen omistajan toimesta jotku halppis madallusjouset takana ja todenäkösesesti vakiot eessä. Sillon auto kulki nii nokka pystyssä et huh huh...
S60 2,3 T5 vm.2000
ex: C70 2,3 t5 vm.1998
ex: S60 2,4 vm. 2001

Poissa Jppa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Tuohon vielä lisä tarkennusta. Just kävin mittaamassa nii etäisyys keskinavasta lokasuojan kaareen edessä sekä takana on molemmissa n.365mm. Silti auto näyttää olevan vähä perä pystyssä.
S60 2,3 T5 vm.2000
ex: C70 2,3 t5 vm.1998
ex: S60 2,4 vm. 2001

turkoosi

  • Vieras
Kaks kyssäriä noista motonetin jousista; toimiiko farkun jouset sedanissa vai tuleeko ihan hirveen kova alusta, kuitenkin motonet myy eri sarjaa farkkuun ja sedaniin eli varmaan erona vaan jäykkyys? Ja toimiiko vakioiskarit vielä hyvin tuon -40mm sarjan kanssa?

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Kovuudesta en tiedä mutta vakioilla menee. X70 et saa hyväksyttyä farkun jousilla, eri numerot.

turkoosi

  • Vieras
Kovuudesta en tiedä mutta vakioilla menee. X70 et saa hyväksyttyä farkun jousilla, eri numerot.
Jouset on kuitenkin samat s70 vs v70 niinkun fyysisiltä mitoiltaan sitä jäykkyyttä lukuunottamatta? taitaa olla tämä minun auto vähän harmaalla alueella kun käyttöönotto -97 ja vissiin TÜV paperit tarvii jos on "1.1.1996 ja sen jälkeen tyyppihyväksytyt uudet henkilöautomallit ja 1.1.1998 ja sen jälkeen käyttöön otetut henkilöautot" mutta jos tarvii todistuksia niin nehän saadaan muokattua käypäisiksi ::) olis farkun jouset näköjään tuossa kohtuu lähellä myynnissä niin sillä vaan kyselen.

Poissa Yrsin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 149
  • Ei niinkään voimaa, mutta savua!
http://m.motonet.fi/fi/tuote/676232?ajoneuvo=656&vuosimalli=2000

Tuo on nyt vähä epäselvä että tuleeko tossa iskaritki mukaan? Onko nää nyt sit iha hirveet hyppykepit vai kehtaisiko nuo jopa alle laittaa? On tuo vakioalusta itelläni nimittäin aika loppu ja keinuu puolelta toiselle  >:(
Nykyinen: 945, B200F+M47 -91
Exät: V70, D5252T -97. V70, D5252T -99. 855, B5254S -96. 944, B230FK+M46+G80 -96. 944, D24TIC+ZF4HP22 -96. 744, B200F+M47 -91. 245 D24+M47 -86. 855 T5, 2.3 A -95. V70 Mk1, 2.0T A -00.

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4645
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
http://m.motonet.fi/fi/tuote/676232?ajoneuvo=656&vuosimalli=2000

Tuo on nyt vähä epäselvä että tuleeko tossa iskaritki mukaan? Onko nää nyt sit iha hirveet hyppykepit vai kehtaisiko nuo jopa alle laittaa? On tuo vakioalusta itelläni nimittäin aika loppu ja keinuu puolelta toiselle  >:(

Pelkät jouset tulee.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa Attealeksi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
  • www.vrcf.fi
Ostin tuossa jokunen aika sitte ta-technixin alistasarjan. Muuten pelaa oikein hyvin ja mukava ajaa vanhaan alustaan verrattuna mutta perä leijailee liian korkealla.. Onko muilla ollut samaa vikaa ja miten korjattu? Ja sit sellanen ku org alustassa oli tasapaksut takapään jouset ja uuissa on toinen.pää paksu ka toinen ohut. miten päin se kuuluisi sinne laittaa kun ohjeita ei ollut eikä netistä löytynyt jeesiä.. Hyvin ne sielä on ainaskin tähän asti pysynyt mutta säätö on vain aikka hanurista kun tulee siellä alhaalla oleva kuppi vastaan.

Poissa Kenonit

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 986
  • Tornio
    • Flickr
Säätölevyt alas ja jousi leveämpi puoli ylöspäin. Ja tolla takajousella et saa sitä millään alas ellet näytä makitaa tms. ja jos oikeesti haluat perseen alas niin se on myös liian löysä. Lisäksi ta:n iskari on tasan yhtä pitkä kuin orggis, eli jos näytät tarpeeksi rälläkkää niin jousi ei pysy enää paikallaan. Niin ja ne kierteet on sit aina täynnä paskaa ja jumissa
Nykyiset: Bmw E39 ///M5 -00, V70 D4 -15
Entiset: S60 D4 AWD -17, V50 1.6d -09S80 D5 -05, 855 t-5r -95, S80 D5 -05, 3x Bmw ///M5 sekä kasa volvon ja vagin romuja...

Poissa Attealeksi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
  • www.vrcf.fi
Säätölevyt alas ja jousi leveämpi puoli ylöspäin. Ja tolla takajousella et saa sitä millään alas ellet näytä makitaa tms. ja jos oikeesti haluat perseen alas niin se on myös liian löysä. Lisäksi ta:n iskari on tasan yhtä pitkä kuin orggis, eli jos näytät tarpeeksi rälläkkää niin jousi ei pysy enää paikallaan. Niin ja ne kierteet on sit aina täynnä paskaa ja jumissa

ok. ajattelin että onnistuisko jos ostaa jäykemmät jouset taakke ja vetää pari kierrosta pois? Ja juurikin näin asennettu. tuntuu vain niin hullulta tuo säätö..

Poissa Kenonit

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 986
  • Tornio
    • Flickr
Onnistuuhan se, mutta samalla tarviit myös lyhyemmät iskarit tai jouset ei pysy paikallaan. Tohon jousien valintaan vielä että mulla on 3,75 kierrosta laikatut kuormajouset, ja jäykemmät tarvis olla, pompottaa aika epämukavasti
Nykyiset: Bmw E39 ///M5 -00, V70 D4 -15
Entiset: S60 D4 AWD -17, V50 1.6d -09S80 D5 -05, 855 t-5r -95, S80 D5 -05, 3x Bmw ///M5 sekä kasa volvon ja vagin romuja...

Poissa Attealeksi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
  • www.vrcf.fi
ok. täytyy siis se ottaa armeijan jälkeen työn alle

 

Autoracing  KL-varaosat