Proturbo  Autodiagnoosi

850, S/V70 <-00 ja C70 <-05 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 891 Vastauksia
  • 321959 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Kenonit

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 986
  • Tornio
    • Flickr
Lisätään vielä että mulla on farkku, niin toi pompotus on pahempaa. Sedanissa saattas noi kuormajouset olla ihan hyvätkin oikeen pitusilla iskareilla
Nykyiset: Bmw E39 ///M5 -00, V70 D4 -15
Entiset: S60 D4 AWD -17, V50 1.6d -09S80 D5 -05, 855 t-5r -95, S80 D5 -05, 3x Bmw ///M5 sekä kasa volvon ja vagin romuja...

Poissa Jere865

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • EAT-SLEEP-VOLVO
Miten on, käykö C70:een V/S70:n alustasarjat?

Poissa kölee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Olisiko kellään kuvia/kokemuksia volvo s70 jossa jom:n säädettävä alustasarja :D että saako matalaksi vai jääkö keula tai perä liian ylös.

Poissa vaneju2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 138
Taitaa olla tuo sama jomin satsi joka käy V70/S70/850. Niin ainakin kasipätkässä jää perä liian ylös. Edessä on varaa tiputtaa vaikka millä mitalla.

Poissa Kenonit

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 986
  • Tornio
    • Flickr
Takapää matalimmassa asennossa vastaa lähinnä hieman lässähtäneitä vaikiojousia. Lisäksi iskarit on yhtä pitkät kun orkkikset :facepalm:
Nykyiset: Bmw E39 ///M5 -00, V70 D4 -15
Entiset: S60 D4 AWD -17, V50 1.6d -09S80 D5 -05, 855 t-5r -95, S80 D5 -05, 3x Bmw ///M5 sekä kasa volvon ja vagin romuja...

Poissa Teeviis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 199
J-Spec coilover S/V70/850
« Vastaus #770 : 05.08.2015, 22:40:56 »
Onko jollain kokemusta kyseisestä alustasta? Taitaa olla halvin mitä löytyy ja lupaavat säätövaraa jopa 80mm.       http://shop.j-spec.se/sv/artiklar/j-specse-coilovers-volvo-850-_-c70-_-s70-_-v70.html
« Viimeksi muokattu: 05.08.2015, 22:42:28 kirjoittanut Teeviis »
Exät: STW 850 2.5 20V, 240 -87 B200K+M47, 240 -87 B200K+M45, 240 D24tic
V70 -00 2.4 "Bassovolvo II"
Nykyiset: V70 2.4D -10, V70 2.5TDI -98

Poissa Kenonit

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 986
  • Tornio
    • Flickr
Noi luvatut säätövarat ei pidä oikeestaan ikinä paikkaansa, aina niissä on enmpi varaa. Muuten veikkaan et toi on samaa paskaa ainaki etupään osalta mitä ta-tekhnix, jom ymym. Lisäksi toi ei tuu oikeestaan edes halvemmaksi kun esim jom, sen saa suomestakin 299+ rahdit. ;) Takapään säädöt tosin näyttäisi paremmilta, kun ilmeisesti säätölautaset on yläpuolella, eikä alapuolella niinkuin esim jom. Keräävät kaiken paskan heti kierteen väliin :facepalm:
Nykyiset: Bmw E39 ///M5 -00, V70 D4 -15
Entiset: S60 D4 AWD -17, V50 1.6d -09S80 D5 -05, 855 t-5r -95, S80 D5 -05, 3x Bmw ///M5 sekä kasa volvon ja vagin romuja...

Poissa Teeviis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 199
Mitenkös matalaksi sitten saa näillä halvemmilla technix jom yms? Oisko jollain heittää kuvaa? Harvoin näkee ihan tontissa olevia v/s70  :) eniten kiinnostas sitten tuo technix vaikka siitä en paljon hyvää olekaan kuullut
Exät: STW 850 2.5 20V, 240 -87 B200K+M47, 240 -87 B200K+M45, 240 D24tic
V70 -00 2.4 "Bassovolvo II"
Nykyiset: V70 2.4D -10, V70 2.5TDI -98

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Mulla oli ta technix sarjalla 850 farkussa etupalkista about 5cm maahan 195/45/16 rengastuksella ja takapäästä laikattu sarjan mukana tulleita jousia melkee 2 kierrosta et sai pyörän kaaren tasaan. Ja omakohtanen kokemus oli et kyllä vihoviimenen halpis alusta minkä autooni ostan  ;D (Paitsi jos on vaan tarkotus saada vehkeet länää)
Viime vuonna tänne kommentoinki et ta technix on hyvä jos vaihtaa jouset ja iskarit.
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa Kenonit

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 986
  • Tornio
    • Flickr
205/40/17 renkailla sain etupalkista 3cm maahan kun otti apujouset, pohjaanlyöntikumit ja orggis jousilautaset pois. Taakse tuli vastaavasti 3,75 kierrosta laikatut kuormajouset. Taakse tarvii tosin lyhyemmät iskarit koska noi jom/ta-shaiba on tasan yhtä pitkät ku vakiot :facepalm: 850 farkusta tämäkin stoori
Nykyiset: Bmw E39 ///M5 -00, V70 D4 -15
Entiset: S60 D4 AWD -17, V50 1.6d -09S80 D5 -05, 855 t-5r -95, S80 D5 -05, 3x Bmw ///M5 sekä kasa volvon ja vagin romuja...

Poissa Beagle

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 740
  • XC70 D4 2014, S60 D5 -09, Polar 730BK matk.vaunu
Kuoleutuuko nuo kuormajouset v70.ssa miten nopeasti? Tunnustaa että tuo perä ois laskeutunut ja varsinkin vaunu perässä tuntuu että perä maata viistää? Iskarit on uudet billsteinit ja kuormajouset  on muutaman vuoden ikäiset.
"Eihän tässä hommassa mene kuin viis minuuttia..."

Poissa josh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
  • www.vrcf.fi
Mitä eroa on 850/S70/V70 limo/kombi jousilla? Sopiiko farkun jouset sedaniin?
Eli itsellä 850 T5R sedan ja etsin Eibachin madallusjousia.
Farkkuihin sopivaa löytyy joka paikasta, mutta sedanin Eibach-sarjalla huomattavasti heikompi saatavuus ja hinta on kaksinkertainen..

Poissa Kenonit

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 986
  • Tornio
    • Flickr
Pitäisi niitten sopia sinne, jouset taitaapi olla vaan hieman jäykemmät.
Nykyiset: Bmw E39 ///M5 -00, V70 D4 -15
Entiset: S60 D4 AWD -17, V50 1.6d -09S80 D5 -05, 855 t-5r -95, S80 D5 -05, 3x Bmw ///M5 sekä kasa volvon ja vagin romuja...

Poissa josh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
  • www.vrcf.fi
Pitäisi niitten sopia sinne, jouset taitaapi olla vaan hieman jäykemmät.

Eli 100% varmaa ei ole?
Voiko tämän tiedon joku vahvistaa että sopii?

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Ei niissä muuta eroo ole kuin tuo jäykkyys.

 

Proturbo  Autodiagnoosi