Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

940 Classic. *MII, myself and I* MYYTY!

  • 182 Vastauksia
  • 63721 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4650
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: 940 Classic. *MII, myself and I*
« Vastaus #90 : 19.03.2014, 21:06:34 »
Ei mulla ainakaan V70:ssä perä laskenu vaikka laitto madallusjouset. Siis paikallaan oli nivot.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: 940 Classic. *MII, myself and I*
« Vastaus #91 : 19.03.2014, 22:35:52 »
Mutta voikos nuo toimivat nivot vähän päästä porsia kun laitetaan madallusjouset? Meinaan että ne on elämänsä toimineet tuossa korkeudessa ja sitten kun
laitetaan madallusjouset niin ei iskarin tiivisteet enään kestä uudessa korkeudessa. Itsellä kävi näin kun laitto madallusjouset, tosin perusmalliset iskarit olivat.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 940 Classic. *MII, myself and I*
« Vastaus #92 : 19.03.2014, 22:40:58 »
Mutta voikos nuo toimivat nivot vähän päästä porsia kun laitetaan madallusjouset? Meinaan että ne on elämänsä toimineet tuossa korkeudessa ja sitten kun
laitetaan madallusjouset niin ei iskarin tiivisteet enään kestä uudessa korkeudessa. Itsellä kävi näin kun laitto madallusjouset, tosin perusmalliset iskarit olivat.
Siis tässähän se on yksi ongelma. Mieluimmin myisin jollekkin edullisesti kaks toimivaa.
Mutta jos käy noin kuin Henri sano, niin ei vastaavaa hyötyä.

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4650
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: 940 Classic. *MII, myself and I*
« Vastaus #93 : 19.03.2014, 23:19:16 »
Tietty saattaa olla jonkin verran mallikohtasia eroja.

Mutta jos alkaiski madaltuun niin ei kestä kauaa. Kuten aikasemmin jo sanottiin.

Vakio iskarin pitäis kestää alle 40mm madalluksella ihan moitteetta. Mulla ainaki kesti sen reilu pari vuotta ennenku ku laitoin sen bc:n alustan.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 940 Classic. *MII, myself and I*
« Vastaus #94 : 20.03.2014, 00:01:06 »
Nivohan pitää sen yläällä niin paljon kun pystyy, eli ainoa saavutettava hyöty on suurempi rasitus nivolle ja heikentyvä kuormankantavuus. Kiinnityspisteen madallus tai iskarin vaihto ainoat toimivatvaihtoehdot nivollisen madallukseen siis.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 940 Classic. *MII, myself and I*
« Vastaus #95 : 20.03.2014, 00:11:05 »
Nivohan pitää sen yläällä niin paljon kun pystyy, eli ainoa saavutettava hyöty on suurempi rasitus nivolle ja heikentyvä kuormankantavuus. Kiinnityspisteen madallus tai iskarin vaihto ainoat toimivatvaihtoehdot nivollisen madallukseen siis.
Kiitos! -H- Tässä tyhjentävä vastaus. Eli iskari kauppaan mars mars.
Nooh, eihän se oo harrastus eikä mikään jos ei kaikki rahat siihen mene.  :D

Webasto kun on jo saanut häätö komennon niin tänään varmistui entisestään. Kiertovesipumppu vuotaa. Se on nyt varmaan to do listalla ekana.
Seuraavaks vois aatella etupään kans pelaamista kun saa vaan osia tontille. Jarrulevyt, palat ja oikean puoleinen jarrukilpi. Palat on todennäkösesti jo olemassa, alkuperäiset. Kun ne vaan löydetään paikallisen dealerin varastosta.  ::) Hinta on sitten oikeinkin kohillaan.  :P Mitkähän levyt sitä eteen laittas? Taakse varmaankin kelpaa tarvike levytkin, jotkut paremmat sellaset.

Poissa Aukki

  • Master (evp)
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1780
Vs: 940 Classic. *MII, myself and I*
« Vastaus #96 : 20.03.2014, 06:41:02 »
Heitin pa:na eteen tarvikelevyt, ihan on pärjäilly.
Jarrukilven kanssa oli aika säätöä. Motonetin tarjoama osa ei passaa ihan suosiolla, ainakaan abs:älliseen.

Meidän kaarasta on ne Nivot jo edellinen ymmärtänyt karsia, tosin nyt on jousien vaihtoaika lähestymässä, kuten muistat. (alkaa jo laahaamaa)  :D
Aikuisten mopoautoilua jo vuodesta 2022

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 940 Classic. *MII, myself and I*
« Vastaus #97 : 20.03.2014, 10:57:24 »
Heitin pa:na eteen tarvikelevyt, ihan on pärjäilly.
Jarrukilven kanssa oli aika säätöä. Motonetin tarjoama osa ei passaa ihan suosiolla, ainakaan abs:älliseen.

Meidän kaarasta on ne Nivot jo edellinen ymmärtänyt karsia, tosin nyt on jousien vaihtoaika lähestymässä, kuten muistat. (alkaa jo laahaamaa)  :D
Voi olla että tarvikkeet laitan minäkin. On joistain hyviä kokemuksia.
Jarrukilveks aattelin kokeilla Bilteman versioo, on sen verran halpa.

Kllä Aukki, mä tiedän että on mun ehdotuksesta edellinen vaihtanu nivot pois. Sun etu kuten taannoin sanoit. Aika väsyttää, sun pitäs se tietää jo.  ;)

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 940 Classic. *MII, myself and I*
« Vastaus #98 : 22.03.2014, 23:19:18 »
Auton "rakentelu" alkoi. Webastolla heitettiin kuikkaa. Eihän tuollasella mitään sporttiautossa tee.  V:>
Siellä se oli.

Letkuja piisaa.

Ei oo ihme ettei toiminu, tuollaisia patentteja piisas. Ja jesseteippiäkin oli paikoin käytetty. Liittimet jäi käteen yms.

Mutta kyllä se sieltä ylös nousi.

Ja siinä poissa.


Homma jäi yhestä vuotavasta letkusta kiinni että olis tullu valmiiks. Huomenna koitetaan vaihtaa letku.
Jos jollain on kuvaa miten letkut pitäis olla lämppärinhanan ja tulipellin välillä, saa laittaa mallia.
« Viimeksi muokattu: 08.03.2015, 18:45:14 kirjoittanut pomo »

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4650
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: 940 Classic. *MII, myself and I*
« Vastaus #99 : 23.03.2014, 01:09:11 »
Mielenkiintonen paikka weballe ???

Siis weba jää pois ja laitat normi letkutuksella? Jos -94:ssa on sama letkut niin voin laittaa huomenna kuvia.

Josd webasto jää tallin hyllylle niin laita yv:tä :hello:
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 940 Classic. *MII, myself and I*
« Vastaus #100 : 23.03.2014, 09:30:13 »
Mielenkiintonen paikka weballe ???

Siis weba jää pois ja laitat normi letkutuksella? Jos -94:ssa on sama letkut niin voin laittaa huomenna kuvia.

Josd webasto jää tallin hyllylle niin laita yv:tä :hello:
No niin on.  :P

Eikoöhän se samanlainen ole.

Voi olla että meni jo.  :pomo:

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 940 Classic. *MII, myself and I*
« Vastaus #101 : 23.03.2014, 14:44:37 »
Noonnih! Alkohan se pitään(toivottavasti). Toinenkin vuotokohta eliminoitu. Jäähdyttimen puoleinen ylävesiletkun liitos, kiristys riitti. Se onkin kyllä menossa vaihtoon jossakin vaiheessa.
Ja paisarilta jäähdyttimelle lähtevässä letkussa on pieni reikä.  :idiot2:

Tuo on ihmeellinen asia kun vuotaa jarrunestettä pääsylkyn alla olevasta jakotukista, ylimmästä liitoksesta.  ???

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: 940 Classic. *MII, myself and I*
« Vastaus #102 : 23.03.2014, 15:53:24 »
Olis ollu luppoaikaa niin olisinki topannu, piti mennä viemään osia paikalliselle pajalle jokkismiehille. Täytyy poiketa sitte kun satun taas täälläpäin pyöriin  :hello:
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 940 Classic. *MII, myself and I*
« Vastaus #103 : 25.03.2014, 17:21:54 »
Eka käsinpesu. On se himmee.  :idiot2: Ja korkee.  :D



Nokkapellin etureuna vaatii huomioo.

Samoin kuin takaluukku.

Ja siinä ei ole kaikki . . .  ::)

Mutta jos se olis pikkasen erilainen viikonlopun jälkeen?  V:>

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: 940 Classic. *MII, myself and I*
« Vastaus #104 : 25.03.2014, 17:30:06 »
Meinasitko listoja käsitellä? Tuo takakontin kilven yläpuolinen musta muovi vetästä korivärillä ja lakkaa päälle.
Hyvä siitä tulee kun saat sen laiteltua.
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

 

Elekma  Autoracing