No jos vielä muistelen menneitä niin ex 240 B230F -91.
Oli semmoinen ominaisuus että kun ajoi +100km/h jonkin aikaa (esim yli 5min) ja kun pysähtyi niin tyhj.kierrokset jäi joka kerta n.1300-1500 tuntumaan.
Ja niin kuin muutkin ovat todenneet niin kiekat eivät tasottunu ennen kuin käytti virrat pois. Eli siis käynti oli vielä tunnin päästä yhtä korkea jos ei autoa sammuttanu.
Mutta jos nopeus vaan "käväsi" +100 niin ongelmaa ei ilmennyt.
Suuri kierrosluku ei tuntunut tähän ongelmaan vaikuttavan, eli vaikka pienillä vaihteilla ajoi +3000rpm pidemmän aikaa niin tyhjäkäynti toimi oikein.
Ja vielä semmoisen havainnoin tein että jos ajoi +140km/h muutaman min. Niin tämän jälkeen kierrokset olivat varmaan 2000rpm tuntumassa. Kiekkamittaria ei siis autossa ollut.
Eli suuri nopeus sai LH:n tyhjäkäynninen sekoamaan!
Tämä kyllä antoi vikakoodeja, laihasta tai rikkaasta seoksesta ja rpm puuttumisesta käynnistäessä.
Mutta kyllä onglemaa ilmeni ilman että oli koodeja päällä/muistissa.