Samppasport  Futurez

Volvo 242 -84 Turbiiina projekti. (Korin laittoa)

  • 198 Vastauksia
  • 76993 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Volvo 242 -84 Turbiiina projekti. (Korin laittoa)
« Vastaus #165 : 27.04.2014, 10:35:17 »
Voi jehna, näyttää kyllä korinlaitto edelleen todella hienolta. Ja luulis kestävän aika monta vuotta.
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa HM__

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 -84 Turbiiina projekti. (Korin laittoa)
« Vastaus #166 : 27.04.2014, 10:45:08 »
Voi jehna, näyttää kyllä korinlaitto edelleen todella hienolta. Ja luulis kestävän aika monta vuotta.
Tattista vaan :hello: tuo ois tavoitteena kyllä että kestäis vähän kauemmin aikaan.

Poissa Tico

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 380
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 -84 Turbiiina projekti. (Korin laittoa)
« Vastaus #167 : 27.04.2014, 14:16:54 »
Kannattaa välillä kokeilla vaikka ovea paikalleen. Nyt kun olet pilkkonut auton kantavista rakenteista puolet pois, niin voi kori hieman muuttaa muotoaan, etenkin kun tuo näyttäisi vielä olevan pukeilla.
960 -95 D5252T+ AW30/43
960 -96 B6284T + 722.643

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 -84 Turbiiina projekti. (Korin laittoa)
« Vastaus #168 : 27.04.2014, 17:52:42 »
Eli vissiin riittävän ohutta jotta vetäytyy/levittyy tuonne koteloon jokapuolelle kun reijistä letkun kanssa suihkii?

Anteeksi nämä kolme tollon kysymystä. Monesti vain tullut murehdittua, että millä ihmeellä ne kotelot sisäpuolelta maalaisi kun ei sitä sinkkiallasta ole. :-\

Noihin "vakiopalkkeihan" on reiät sekä sisältä että ulkoa...joten kotelosuojan saa kyllä joka paikkaan kun vaan löytää paikat mistä suihkuttaa.
Jotkut pienet kondenssi-reiät varmaan kannattaa aina jättää, että pääsee kosteus pois.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa HM__

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 -84 Turbiiina projekti. (Korin laittoa)
« Vastaus #169 : 27.04.2014, 19:15:23 »
Kannattaa välillä kokeilla vaikka ovea paikalleen.Nyt kun olet pilkkonut auton kantavista rakenteista puolet pois, niin voi kori hieman muuttaa muotoaan, etenkin kun tuo näyttäisi vielä olevan pukeilla.
Sitä ovea on kokeiltu ihan tarpeeksi tässä rojektissa..... Hitsaamalla sen saa tuon korin kieroon jos haluaa vaa. Jos on vähäsenkään mitoitettu pukkien kohat ja katottu vatupassilla korin linjat,sekä hitsattavien osien mitat millilleen oikeat, niin ei se tuosta vetäse mihinkään tuota. Niinkuin ei vänkärin puolellakaan vetänyt milliäkään.
« Viimeksi muokattu: 27.04.2014, 23:22:02 kirjoittanut HM__ »

Poissa HM__

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 -84 Turbiiina projekti. (Korin laittoa)
« Vastaus #170 : 06.05.2014, 20:58:56 »
.
« Viimeksi muokattu: 12.01.2016, 08:53:04 kirjoittanut HM__ »

Poissa Husky.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 -84 Turbiiina projekti. (Korin laittoa)
« Vastaus #171 : 06.05.2014, 22:30:47 »
Ainakaan korin jäykkyydestä ei ole tingitty ;)
Pakko sanoa että todella hienoa jälkeä peltitöiden saralla. Kohta ei viitsi enää edes omista hitsauksista ottaa kuvaa :D

Poissa HM__

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 -84 Turbiiina projekti. (Korin laittoa)
« Vastaus #172 : 06.05.2014, 22:36:47 »
Ainakaan korin jäykkyydestä ei ole tingitty ;)
Pakko sanoa että todella hienoa jälkeä peltitöiden saralla. Kohta ei viitsi enää edes omista hitsauksista ottaa kuvaa :D

Tattista. Joo kyllähän tuo jäykkenee väkisellä,kun pellit on 1,5mm ja palkit vähän paksummastakin kuin alkuperäiset. Ei tarvi ainakaa vahvikehitsata pohjaa.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Volvo 242 -84 Turbiiina projekti. (Korin laittoa)
« Vastaus #173 : 07.05.2014, 10:38:21 »
Aina kun näkee näitä "leikataan koko pohja ja tehdään uusiksi", minä mykistyn ja mielessäni kumarran tekijälle. Tulee kerralla todellakin kunnollinen ja vissiin kestääkin oikein tehtynä pidempään kuin tekijänsä. Todella hienoa peltityötä.
Taitaa silti olla helpompi tehtä lattiat kerralla kokonaan uusiksi kuin alkaa hitsailemaan paikkoja sinne sun tänne?

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 -84 Turbiiina projekti. (Korin laittoa)
« Vastaus #174 : 07.05.2014, 13:28:25 »
Koskaan ei varmaan oo helppoo tehdä koko pohjaa uusiks. Tässä on ainakin tekijämies asialla selvästi. Suurin murhe itellä varmaan olis kattoo koko ajan ettei kori pääse muuttaan muotoaan. Maltti on valttia kun käsitellään suuria kappaleita  :)
V70 TDI

Poissa HM__

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 -84 Turbiiina projekti. (Korin laittoa)
« Vastaus #175 : 07.05.2014, 22:24:06 »
.
« Viimeksi muokattu: 12.01.2016, 08:53:26 kirjoittanut HM__ »

Poissa Husky.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 -84 Turbiiina projekti. (Korin laittoa)
« Vastaus #176 : 08.05.2014, 00:35:07 »
Onhan tuo pohjan teko uudelleen tottakai järkevämpi kuin paikkailla vanhaa. Kokonaan uuden pohjan kanssa pohja on sentään yhtä jäykkä joka paikasta. Paikat tahtoo usein olla jäykempiä kuin alkuperäinen pohja.

Poissa HM__

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 -84 Turbiiina projekti. (Korin laittoa)
« Vastaus #177 : 15.05.2014, 20:17:15 »
.
« Viimeksi muokattu: 12.01.2016, 08:31:54 kirjoittanut HM__ »

Poissa HM__

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 -84 Turbiiina projekti. (Korin laittoa)
« Vastaus #178 : 17.05.2014, 21:38:56 »
.

« Viimeksi muokattu: 12.01.2016, 08:31:35 kirjoittanut HM__ »

Poissa HM__

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 -84 Turbiiina projekti. (Korin laittoa)
« Vastaus #179 : 18.05.2014, 12:20:46 »
Heräs tässä semmoinen kysymys,että kun väki on laittanu zf:än laatikon b230 jatkeeksi,niin onko ollut tarvista siirtää vaihteisto kannatin palkkia mihinkää  suuntaan? Meneekö alkuperäisessä paikassa palkki, vai pitääkö siirtää eteen, tai taaksepäin?

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron