RallyBaron  Samppasport

740 OM606

  • 1213 Vastauksia
  • 523387 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 3.0 24v diesel (Savut otettu!)
« Vastaus #345 : 16.12.2013, 23:30:15 »
Kiitos! Painosta en vielä osaa mitään sanoa. Kevennettyhä tätä on sieltä täältä, mutta onhan tässä raskas motori ja lisäpainona vielä kaaret ja iso turbo... ;D


itellä kokonais ei massa kasvanut verrattuna kaikilla mausteilla olevaan d24tdic versioon nähden. jäi jopa alle sen mitä otteessa luki.
mutta kyllä tuon painavan koneen huomaa esim jäärata ajossa.

taitaapi tässä autossa kuvien perusteella kone olla vielä muutaman sentin edempänä ja sentin korkeammalla...
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel (Savut otettu!)
« Vastaus #346 : 17.12.2013, 19:34:56 »
itellä kokonais ei massa kasvanut verrattuna kaikilla mausteilla olevaan d24tdic versioon nähden. jäi jopa alle sen mitä otteessa luki.
mutta kyllä tuon painavan koneen huomaa esim jäärata ajossa.

taitaapi tässä autossa kuvien perusteella kone olla vielä muutaman sentin edempänä ja sentin korkeammalla...

Juu niin taitaa olla, se muutama sentti ois teettäny niin paljo lisää töitä mm. Vaihelaatikon tunnelin suurentamisen, niinpä jätin tohon. Jaksaapahan sutia paremmin...   :P
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 3.0 24v diesel (Savut otettu!)
« Vastaus #347 : 17.12.2013, 21:36:08 »
Juu niin taitaa olla, se muutama sentti ois teettäny niin paljo lisää töitä mm. Vaihelaatikon tunnelin suurentamisen, niinpä jätin tohon. Jaksaapahan sutia paremmin...   :P

taitaa tuo 6 lovinen loota olla ulkomitoiltaan hieman suurempi kuin 5vaihteinen 265 sportti... en minäkään ole laatikon tunnelia muuttanut ainakaan vielä.

villi veikkaus että suttaa vaikka kone olis metrin taaempana...
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel (Savut otettu!)
« Vastaus #348 : 18.12.2013, 22:10:13 »
taitaa tuo 6 lovinen loota olla ulkomitoiltaan hieman suurempi kuin 5vaihteinen 265 sportti... en minäkään ole laatikon tunnelia muuttanut ainakaan vielä.

villi veikkaus että suttaa vaikka kone olis metrin taaempana...

Niin se varmaan on ku tilaa sen puolesta ei oo enään yhtään, ja jos sulla on kone alempana nii sehän taas tuo vielä lisää tilaa kytkinkopan ja tunnelin väliin...
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel (Savut otettu!)
« Vastaus #349 : 30.12.2013, 22:47:44 »
Nyt ekat penkitykset takana ja auto pysyi nipussa... :)

Volvoa ajettiin Nivalassa Procater:in juuri valmistuneessa penkissä, eli testattiin samalla sekä penkkiä että autoa...
Hienosti kesti rääkin ja toimi muuten hyvin, paitsi että kone ei kierrä ku 5700rpm ja huipputeho tuli 4800rpm... :o
No niitä kait saa ruuvattua lisää..
Penkki kalibroidaan ensiviikolla uudestaan, toisen penkin mukaan. Joten nämä minunkin lukemat saattaa vielä sen jälkeen muuttua.... Mutta tämmöset ne oli tänään:  455hp/4800rpm ja 730nm/4300rpm





Pikku video: http://www.youtube.com/watch?v=4ajlcqnqza0

Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: 740 3.0 24v diesel (penkissä käyty)
« Vastaus #350 : 30.12.2013, 22:58:25 »
Hienoja lukemia :)

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 3.0 24v diesel (penkissä käyty)
« Vastaus #351 : 30.12.2013, 23:01:16 »
O0  -H-
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Eikka

  • Original Eikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 3.0 24v diesel (penkissä käyty)
« Vastaus #352 : 30.12.2013, 23:12:40 »
Uskoni ei horju tämän projektin suhteen. Osaava on tekijä.
Täytyy seurata ehdottomasti jatkossakin.

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 740 3.0 24v diesel (penkissä käyty)
« Vastaus #353 : 30.12.2013, 23:13:22 »
Hyi s**tana, eiku nam s**tana. S*
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: 740 3.0 24v diesel (penkissä käyty)
« Vastaus #354 : 30.12.2013, 23:17:45 »
Minkälaisella paineella nuo lukemat mitattiin?
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel (penkissä käyty)
« Vastaus #355 : 30.12.2013, 23:25:05 »
Minkälaisella paineella nuo lukemat mitattiin?

3bar mutta 2,4 baarilla teho oli sama...
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 3.0 24v diesel (penkissä käyty)
« Vastaus #356 : 30.12.2013, 23:52:43 »
Ihan kivat paineet siellä kattilassa ainakin on  8)

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 3.0 24v diesel (Savut otettu!)
« Vastaus #357 : 30.12.2013, 23:56:55 »
Nyt ekat penkitykset takana ja auto pysyi nipussa... :)

Volvoa ajettiin Nivalassa Procater:in juuri valmistuneessa penkissä, eli testattiin samalla sekä penkkiä että autoa...
Hienosti kesti rääkin ja toimi muuten hyvin, paitsi että kone ei kierrä ku 5700rpm ja huipputeho tuli 4800rpm... :o
No niitä kait saa ruuvattua lisää..
Penkki kalibroidaan ensiviikolla uudestaan, toisen penkin mukaan. Joten nämä minunkin lukemat saattaa vielä sen jälkeen muuttua.... Mutta tämmöset ne oli tänään:  455hp/4800rpm ja 730nm/4300rpm

hienot lukemat siihen nähden mitä on huippukierrokset. soittoa herleville ja sitte lisää kierrosta koneeseen nii johan taas ollaan eri luvuilla.
tuossa sun pumpussa on näköjään säädin aika tarkalla koska huipputeho on vain 900rp/m alle maksimi kierrosten.
mulla säädin puuttuu peliin jo huomattavasti aiemmin. (liekkö koko säädin väljä pas#a)
1000rp/m lisää ja lukemat uusiksi. sitte on sopivat kierrokset koneessa ku säädin ei ala leikkaan liian aikaisin mutta siltiki kestää karjuttaa täysillä kierroksilla kilahtamatta. tässä sinun tapauksessa vois hätyytellä sinne 7000rp/m lähelle, huomioon ottaen jäykemmät venajouset paikallaan kun mulla vakiojousilla on sen 6500rp/m eikä ne siellä sakkaa.

huima ero on väännössä omaan rotteloon nähden. kyllä tuo pumppu on se millä vääntö tehdään
= 7mm elementti 128mottia vs 8mm elementti 170mottia(vai paljonko olikaan käytössä sulla?)
=7mm 610mn ja 8mm 730nm.

jotenki aavistelin että ois lähtenyt enemmä löylyä mutta toki voi penkin säädöissä olla hieromista ja vähä siellä sun täällä pikku säätöä nii vaihtuu se sataluku heti seuraavalle asteelle.
ei pitäs olla osista kiinni 500hv ylitys.

kaiken kaikkiaan -H- -H- -H-
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel (penkissä käyty)
« Vastaus #358 : 31.12.2013, 11:39:37 »
Juu eiköhän sieltä niitä vetäviä saada lisää ja se teho sinne 500:n päälle, vääntöä näyttää tosiaan olevan ihan mukavasti.. Syöttö pitäis olla nyt ~180mm2

Nyt kuitenkin auto takas tallille ja keväämmällä sitte taas jarruun uudestaan. Ennen ku konetta ruvetaan enempää kierrättään, niin meinasin sen vauhtipyörän päivittää teräksiseen.

Jatketaan taas ensivuonna... Hyvää uuttavuotta kaikille projektia seuranneille!!  :)
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: 740 3.0 24v diesel (penkissä käyty)
« Vastaus #359 : 31.12.2013, 13:24:14 »
Komeet on lukemat !  P>
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

 

Elekma  Autoracing