Autoracing  KL-varaosat

Team Recycle Racing Finland - Volvo Amazon 2D 1971 Käyttöentraus

  • 197 Vastauksia
  • 87905 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PeteZX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • Volvo 740GL 2.3 STW-1989 "Suomi-California-Suomi"
    • http://www.petezx.aijaa.com/
On kyllä komea Ama valmistumassa.  :)
Volvo 740GL 2.3 STW-1989 "Suomi-California-Suomi"
Volvo V70 2.4 Summum Business 2006
Datsun 280ZX-1982 "Museoitunut rauhanturvaaja"

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2120
    • Instagram kuvat
Joo ei tuo nyt mikään täydellinen ole. Pohjatyöt hosuin viikossa autoon ja sen kyllä näkee. Täytynee katella jos vetäis ens talvena auki muutaman kohdan ja kittaisi tarkemmin.

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2120
    • Instagram kuvat


Tossa väliaikatietoa. Itseasiassa on valmiimpikin jo, muttei kerenny ottaa kuvaa.

Mihin muuten se sähköjohto menee, joka tulee ohjausvaihteen läpi? Töötille?   Vasemman lokarin reunassa suojasukasta tulee ruskea töötilke ja kaksi mustaa. Toinen on pesurille ja toinen on kans arvoitus... Eikös pesuri maadoiteta omalla lyhkäsellä piuhalla esim. omaan telineeseensä?
« Viimeksi muokattu: 18.03.2014, 22:04:13 kirjoittanut mista »

Poissa Jukkaw

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 161
  • www.vrcf.fi
Töötille taitaa tulla, ainakin omaan johtoon olin siihen merkannut töötti. Olisko tuo toinen epäselvä johto siihen jarruputkien jakopalan anturille? vain arvaus.

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2120
    • Instagram kuvat
Töötille taitaa tulla, ainakin omaan johtoon olin siihen merkannut töötti. Olisko tuo toinen epäselvä johto siihen jarruputkien jakopalan anturille? vain arvaus.

Kiitos. Tööttiä hiukan veikkasinkin, kun kerran ohjausputkesta tulee.

Auton konehuoneessa on aina se ikävä puoli, että kaikki mitä moottorin jälkeen sinne asennetaan tekee konehuoneesta vain rumemman. Nytkin tuohon ylempään kuvaan verrattuna kun on lämppärin vesiletkut yms paikalla niin on jo paljon sotkuisempi konehuone. Täytynee ainakin alipaineletkut pyrkiä viemään jostain muualta kuin venttiilikopan päältä. Saisi yleisilmeen edes jokseenkin siistiksi.
« Viimeksi muokattu: 19.03.2014, 08:37:05 kirjoittanut mista »

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Amazonin lämppärin letkut on kyllä ûber rumat. Voikohan sen kennon kääntää siten, että letkut tulee kabiinin puolelta ja hana kanssa sisälle.

Alipaineen ja huohotuksen voisi vetää kovalla putkella venakopan kiertäen.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2120
    • Instagram kuvat
Straight live from talli.. Prkl kun menin asentamaan nuo ohjauksen varret napoihin väärinpäin. Näyttää symmetriseltä, mutta onkin kartiot tietysti siellä reijissä palloniveliä varten. prkl.. Ei muuta kun levyt taas irti edestä..

Poissa Jukkaw

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 161
  • www.vrcf.fi
Straight live from talli.. Prkl kun menin asentamaan nuo ohjauksen varret napoihin väärinpäin. Näyttää symmetriseltä, mutta onkin kartiot tietysti siellä reijissä palloniveliä varten. prkl.. Ei muuta kun levyt taas irti edestä..

Jeps! Sama homma oli mulla, kuin identtisesti meikäläisen suusta. Yleensäkin tullut jo siihen loppupäätelmään, että pakko nämä on kaikki kantapään kautta opetella.

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2120
    • Instagram kuvat
Jeps! Sama homma oli mulla, kuin identtisesti meikäläisen suusta. Yleensäkin tullut jo siihen loppupäätelmään, että pakko nämä on kaikki kantapään kautta opetella.

Juu ja mulla oli tuokin varsi väärinpäin, joka on ohjaussimpukan vastapuolella toisessa runkoaisassa. Se varsi oli siinä rungossa ylösalaisin.. Kartiot väärällä puolella :D

Huomasin, että oikea raidetangonpää on väärä. Mulla on kaksi vasemman päätä. Ei nekään olleet symmetriset.. Huoh. Täytynee tilailla yksi.

Poissa Amanssi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 561
  • www.vrcf.fi
Helppo samaistua noihin kommentteihin koskien konehuoneen letkuja. Itselläni sama pähkinä purtavana kevään aikana. Sen lohkon huohotuksen meinasin toteuttaa semmosella omalla, pienellä ilmansuodattimella.

Edit: kiitti Timo vinkistä, pitää keksiä jotain muuta.
« Viimeksi muokattu: 19.03.2014, 15:27:44 kirjoittanut Amanssi »

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Helppo samaistua noihin kommentteihin koskien konehuoneen letkuja. Itselläni sama pähkinä purtavana kevään aikana. Sen lohkon huohotuksen meinasin toteuttaa semmosella omalla, pienellä ilmansuodattimella.

Sorry OT, mutta älkää sitten laittako mitään Motonet / Biltema mallista huohotinsuodatinta. Kahdessa koneessa todettu huonosti toimivaksi -> on liian tiivis / kerää kosteutta.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2120
    • Instagram kuvat




Oikean puolen raidetangonpää tulee perjantaiksi. Koivuselta löytyi Lemförder.

To Do listaa itselle muistiin:

- Oven tiivisteet
- Ovien peilit
- Ovipahvit ja muut rensselit paikalle
- Vesiletkut
- Takajousien katkaisu
- Käsijarru säätö
- Etupuskuri kiinni
- Nokkapellin alle tiivisteet eteen ja taakse
- Takaluukun tiiviste
- Öljyt moottoriin, Ohjausvaihteeseen, Perään, Laatikkoon
- Polttimot kaikkiin valoihin
- Jarruputkien kiistysten tarkistus ja nesteet sisään
- Tukivarsien kiristykset, kun auto on maassa
- Pakoputki paikalleen
- Uudet etu-umpiot
« Viimeksi muokattu: 20.03.2014, 10:08:00 kirjoittanut mista »

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6346
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Hienoa työtä ja tehokkaalla aikataululla  :)

Pakko kuitenkin jostain päästä sanomaan, niin mun mielestä kallistuksenvakaaja on väärinpäin :(

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2120
    • Instagram kuvat
Hienoa työtä ja tehokkaalla aikataululla  :)

Pakko kuitenkin jostain päästä sanomaan, niin mun mielestä kallistuksenvakaaja on väärinpäin :(

No voi kerpele. Niin muuten onkin. Vaikka vielä tallissa katoin läppärillä miten se sinne menee :)

No mutta tän päivän saldo on:

Aamulla imurista kotona suulake rikki, raidetangonpäiden navassa olevat kiinnitysosat väärillä puolilla (ja kas kummaa kun olin kasannut jo levyt yms) oikea raidetanko osoittautuikin vasemman puolen tangoksi (mulla siis kaksi vasenta), apusimpukan nivel väärinpäin, töissä kaadoin kahvit pöydälle yms yms... eli vahvasti menee.  Alkaa näkymään viime viikon työt eli yövuoroa koko viikko ja maks 5h unta päivällä ja tämä viikko iltaa ja puolen yön jälkeen nukkumaan ja kuuden maissa herätys.. Alkaa olemaan veto pois, mutta talliin on päästävä.  :idiot2:

Kiitos Rami kuitenkin kun huomautit. Olis muuten voinu hiukan aiheuttaa ihmettelyä.
Katoin vielä tallissa tätä kuvaa: http://willys38.com/images/Ama-front-swaybar.jpg
« Viimeksi muokattu: 19.03.2014, 20:07:15 kirjoittanut mista »

Poissa Kivinjuh

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
No voi kerpele. Niin muuten onkin. Vaikka vielä tallissa katoin läppärillä miten se sinne menee :)

No mutta tän päivän saldo on:

Aamulla imurista kotona suulake rikki, raidetangonpäiden navassa olevat kiinnitysosat väärillä puolilla (ja kas kummaa kun olin kasannut jo levyt yms) oikea raidetanko osoittautuikin vasemman puolen tangoksi (mulla siis kaksi vasenta), apusimpukan nivel väärinpäin, töissä kaadoin kahvit pöydälle yms yms... eli vahvasti menee.  Alkaa näkymään viime viikon työt eli yövuoroa koko viikko ja maks 5h unta päivällä ja tämä viikko iltaa ja puolen yön jälkeen nukkumaan ja kuuden maissa herätys.. Alkaa olemaan veto pois, mutta talliin on päästävä.  :idiot2:

Kiitos Rami kuitenkin kun huomautit. Olis muuten voinu hiukan aiheuttaa ihmettelyä.
Katoin vielä tallissa tätä kuvaa: http://willys38.com/images/Ama-front-swaybar.jpg
Hieno amazoni siitä tuli! Kesäksi vaan kilpiin, niin saa kyläläiset ihmetellä. S*
Nyt XC70 D5 -06,+Esikoisen 850 sedan-95,kuopuksen 850 sedan-95 Joskus ollut 760GLE-86,960stw-95 V70-97,S80 T5-00, 242 R-sport-78, Amazon-70.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo