Futurez  Kulkukoira

Megasquirt moottorinohjauksena

  • 1960 Vastauksia
  • 749859 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa VolvoV40T4

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • http://tombbis.kuvat.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1935 : 09.04.2023, 03:25:38 »
940 ja microsquirt v3.
Ei saa kampiakselilta tietoa, volvon oma boschin anturi ja vakio 60-2 pottapyörä.
Maat on kunnossa yms johdotukset

Pitääkö olla "potikka"/resistori vr+ ja vr- johtojen välissä?

Paikalla Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1936 : 09.04.2023, 15:06:50 »
Onko mega vr-anturille muokattu?
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa VolvoV40T4

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • http://tombbis.kuvat.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1937 : 09.04.2023, 16:01:52 »
Onko mega vr-anturille muokattu?

Pitäisi sen olla. Ollut käytössä toisessa 740:ssä vakio vr-anturilla.
Uusi johtosarja protopartsilta nyt kiinni ja tässä vanhassa johtosarjassa oli säädettävä "potikka" vr+ ja vr- välisissä johdoissa.


Poissa VolvoMees25

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 127
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1938 : 16.04.2023, 20:00:56 »
Täällä seuraava ongelma: Ohjauksena Atecu v3 ja flektin ohjaus maadoittamalla sen kautta, eli flektille tulee +12v virtalukolta mutta maadoittaa x lämpötilassa, flekti ei kuitenkaan jaksa pyöriä silloin kun purkki maadoittaa flektin miinuksen. Maadoittaneena vastus johdon päästä akun miinusnapaan heittelee noin 15-25ohm väliä. Lämpötilan noustessa ja flektin lähtiessä päälle se pyörähtää muutaman kerran mutta siihen se jääkin, maadoittaessa esim napin kautta koriin ei tätä ongelmaa ole vaan flekti pyörii oikein iloisesti eli joku hämminki on purkin päässä, mutta mikähän lie? :-\
Volvo 240 8v turbo projekti, Volvo 740 16v GLT.

Poissa Notn4

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 178
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1939 : 16.04.2023, 20:57:52 »
Kai sulla on rele sille flektille?

Poissa VolvoMees25

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 127
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1940 : 20.04.2023, 16:13:55 »
Kai sulla on rele sille flektille?


No siinäpä se vika olikin ::) Nyt toimii halutulla tavalla ja voi napista halutessaan pakko-ohjata päälle :)
Volvo 240 8v turbo projekti, Volvo 740 16v GLT.

Poissa Notn4

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 178
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1941 : 20.04.2023, 19:54:03 »
Hyvä että sait pelittään.

Pisteet ateculle jos pysyi hengissä maadoittaessaan flektin täydet virrat läpitse, siinä ois helposti voinu karata taikasavut boksista  ::)

Ei varmaan se virtalukon pohjakaan kauheesti tykkää jos sen kautta kytkettynä suoraan kaikki härpäkkeet.

Poissa VolvoMees25

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 127
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1942 : 21.04.2023, 14:03:25 »
Hyvä että sait pelittään.

Pisteet ateculle jos pysyi hengissä maadoittaessaan flektin täydet virrat läpitse, siinä ois helposti voinu karata taikasavut boksista  ::)

Ei varmaan se virtalukon pohjakaan kauheesti tykkää jos sen kautta kytkettynä suoraan kaikki härpäkkeet.



Tätä itsekin rupesin jälkeen päin miettimään, mutta onneksi selvittiin ilman tuhoja sekä saatiin haluttu lopputulos ;D
Volvo 240 8v turbo projekti, Volvo 740 16v GLT.

Poissa Notn4

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 178
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1943 : 22.04.2023, 20:13:37 »
Kysymys tunerstudiosta ja megasta.

Tunerstudion test modessa, kun painaa nappulaa fuel pump on, kai sen pumpun on tarkoitus surista?

Mulla boksi kyllä primaa kun vääntää virrat päälle, mutta test modessa en saa pumppua inahtamaankaan.

Käytössä on 940 B230FK vakio releet, fuel pump output maadoittaa LH pinnejä 20&21.

Poissa Tuntsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 139
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1944 : 27.06.2023, 23:48:31 »
T5 imupuolen vvt:llä ja ms3x kyseessä.

Vvt toimii nätisti on/off curvella, mutta test modessa menee pwm 28-29% ääripäästä toiseen.

Käytössä nitrous 1 lähtö. Solenoidin johtojen välissä 1n4001 diodi. Purkissa ei vvt liittyviä modeja. Jossain manuaalissa puhuttiin hyppyjohdon asentamisesta ecuun, mutta ilmeisesti diodi pinnien välissä ajaa saman asian. :idiot2:
https://www.msextra.com/doc/pdf/html/MS3XV357_Hardware-1.4.pdf/MS3XV357_Hardware-1.4-221.html

Testattu vähän eri hertzeillä mm 99, ~200, ~300, mutta ei vaikutusta. Ilmeisesti vaikutus on lähinnä solenoidin ääntelyyn?

Toinen ongelma on vvt angle, joka on 0% dudyllä 167deg ja 100% dudyllä 27deg. Eikö 0% dudyllä lepotilassa pitäisi olla pienemmät asteet? Käytössä rn koneen neljällä hampaalla oleva triggeri, jossa kaksi leveää ja kaksi kapeaa hammasta.

Poissa Shikaka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 218
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1945 : 21.07.2023, 15:57:42 »
Helou pitkästä aikaa megasquirt aiheinen kysymys. Parikymmentä vuotta vanha ms1 v2.2 piirilevy alkaa rapistua folioineen ja olen nyt siirtymässä v3.0 piirilevyyn.

Protopartsilta tilasin piirilevyn ja tein tarvittavat muutokset, kuten hukkakipinän lähdöt ja cherryn anturille virrat. Onko tässä muuta kuin vanha prossu vaan uudelle piirilevylle ja kortti kiinni autoon?

Sen verran kokeilin, että mitään ei tapahdu autossa uudella levyllä. Johdotukset näyttäisi olevan samanlaisella kytkennöillä.

Yrittänyt googletella aihetta, mutta ei ole juurikaan juttua aiheesta onko ihan bolt on.

Olipas typerä vika. Polttoainepumppu oli jämähtänyt ja polttanut sulakkeen. Pumppu pyörimään ja auto heräsi henkiin uudella levyllä 8)
« Viimeksi muokattu: 23.07.2023, 14:22:58 kirjoittanut Shikaka »

Poissa VolvoMees25

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 127
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1946 : 21.09.2023, 18:20:33 »
Täällä nyt sellanen onglema atecun kanssa, elikkäs yksi suutin pelistä pois, vika johdossa tms. koska vika siirtyy siihen pyttyyn mihin johdon siirtää. Lähtee käymään kaikilla, 5min käynnin jälkeen tämä yksi tippuu pelistä pois, kun taas jäähtyy hetken niin lähtee käyntiin taas kaikilla ja sama toistuu. Purkin päässä suutin lähtö on ainakin ehjä ja johdotkin tehty uudestaan, mutta ei pelaa. Mitähän tässä enää keksisi :-[
Volvo 240 8v turbo projekti, Volvo 740 16v GLT.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1947 : 22.09.2023, 14:42:19 »
Suuttimen ohmiluku? Trankut rasvattu?
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa VolvoMees25

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 127
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1948 : 05.11.2023, 01:12:43 »
Suuttimet ok, kaikissa 13ohm vastus, ecu käynyt tarkastuksessa eikä sieltäkään oikeen vikaa löytynyt. Nyt on 1 ja 2 pytyn suuttimet a signaalin perässä ja 3 ja 4 pytyt b signaalin perässä. Nyt käy kaikilla, mutta käynti humppaa voimakkaasti, esim kun pitää kaasulla kierroksia 3000rpm niin käynti saattaa tipahtaa 1000rpm ja nousee jälleen 3000rpm. Anturit ja niiden johdotus tarkistettu eikä mitään vikaa löydy mistään. Alkaa olla mielenkiinto melko loppu tuohon :(
Volvo 240 8v turbo projekti, Volvo 740 16v GLT.

Poissa VolvoMees25

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 127
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1949 : 11.11.2023, 13:36:16 »
Kaasuläpän asentotunnistimen johdoista/kalibroinnista se näemmä johtui, tuli käytettyä kaikki anturien pistokkeet irti sekä kalibroitua kaikki uudelleen ja alkoi sen jälkeen toimimaan, samalla pisti silmään kun johtosarjan käytettynä ostin, on jokainen anturin/suuttimen johto otettu orkkis lh johtosarjasta ja juotettu uuteen kiinni. Tutkimisen jälkeen joka juotos on niin hapettunut kun olla ja voi. Tässä ollut jos jonkinmoista ongelmaa lähes koko ajan tuon johtosarjan kanssa, joten uusi johtosarja työn alla ja toivottavasti ei enää jatkossa tämän kanssa vastusta :D
Volvo 240 8v turbo projekti, Volvo 740 16v GLT.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron