Futurez  Kulkukoira

Customen styling 360

  • 426 Vastauksia
  • 143029 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: Customen styling 360 [Voimansiirtopuolen remppaa]
« Vastaus #255 : 02.01.2013, 15:08:45 »
Mukava kuulla :) Minkälaista prokkista sulla on?

Kävin tiedustelemassa miten hiekkapuhallus onnistuisi, niin tuntuhan se onnistuvan. Keskiviikkona veis rojut puhallettavaksi.

Sitten oliskin seuraavaksi aika rueta rapsutteleen peräpään pintaruostekohista irtonainen tavara ja tervaus ja seuraavan päivänä massaus.
Samalla käsitellä peräpään palkit kotelosuojalla.

Tässä takajarru sylinterit purkasin. Hyväthän nuo on kun on aina pelannu täysin. Tosin tiivistesarja pitäs alkaa saada jostain uusi koska pölysuoja-
kumeissa oli alkavia halkeamia ja painetiivisteiden kyljissä näky jo pieniä hiusmurtumia. Ruostetta ei ole sylintereissä eikä männissä. Jotain epä-
määrästä kökköä tuolla sylinterissä oli, mistä lie sinne menny. Ja pinttymiä sylinterien seinissä, että eiköhän nuo pikku hoonin pyöräytyksellä selviä.

Kattella nyt sitten että saako mistään edes tiivistesarjaa että pitääkö hommata koko sylinterit vai saako niitäkään mistään.
E:http://www.fixusnet.fi/~fhdTx0000001/?Y999=PIF&Y104=70418&Y216=43353&Y219=4473&Y223=
Eihän nuo koko sylkyt näköjään mitään maksas, eriasia sitten että mitä se laatu sitten onkaan..

Jos joku tietää niin mahtaako missään muissa merkeissä olla samanlaisia sylintereitä, niin tietäs vähä miltä merkeiltä vois tiivisteitä kysellä.

Motonetistä löytyy tiivisteet 23-6548
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Customen styling 360 [Voimansiirtopuolen remppaa]
« Vastaus #256 : 02.01.2013, 20:22:12 »
Autoon tuli just yks puuhapaketti joka sisälsi kaikki jarruletkut, laadukkaan alapallonivelen ja uudet takajarrusylinterit. Sylinterit oli 14e kpl joten se on
varmin pistää uuet.

Tänään vein takapään osat hiekkapuhallukseen. Sovittiin että jos viimestään ens viikonlopulle sais ne takasin niin olis hyvä. Tuntu onnistuvan. Ennen
kuin nuo saa takasin niin pitää tänä viikonloppuna rapsutella peräpään pintaruoste-alueilta ylimääränen irto tavara ja tervaus+massaus. Sitten asenteleen
maalatut taka-akseli, lehtijouset ja jarruosat. Sitten pitäs vielä eteen jarruletkut vaihtaa, uudet nesteet ja ilmaus, sitten oliskin voimansiirtopuolen niputus.

Sitten vielä lopuksi pakoputkiston teko ja sitten päästään siirtyyn sisustuksen pariin.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Customen styling 360 [Voimansiirtopuolen remppaa]
« Vastaus #257 : 05.01.2013, 22:56:35 »
Puuhaa alko piisaamaan kun osat saikin jo takasin hiekkapuhalluksesta. Laittelin pohjamaaliksi CRC:n zink primeriä sprayna jotta imeytys huokosiin paremmin,
Pintamaalina käytetään tuota traktorirunkomaalia jolla on muutkin osat maalattu.

Taka-akselista että jarrujen taustalevyistä jäikin yllättävän paljon metallia jälelle vaikka olivatkin aika pahasti hapantuneet. Muissa osissa olikin ihan kevyt ruoste.
No nuo tankin suojapeltit puhallutin samalla, kohtuu hyvänä nekin pysyneet vaikka parissa kohtaa on pitsiä jotka joutuu pajottaan kuntoon. Eipä näitäkään mistään
parempia saa.







Korin suojaus on edennyt melkeen puoliväliin.

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: Customen styling 360 [Voimansiirtopuolen remppaa]
« Vastaus #258 : 10.01.2013, 22:06:28 »
katoin tosta sun aloitusviestin linkeistä noita kuvia niin sielä oli kirkkaat etuvilkkusen lasit.
saako niitä jostakin??
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Customen styling 360 [Voimansiirtopuolen remppaa]
« Vastaus #259 : 10.01.2013, 22:18:20 »
katoin tosta sun aloitusviestin linkeistä noita kuvia niin sielä oli kirkkaat etuvilkkusen lasit.
saako niitä jostakin??
Ei niitä taija saada. Ei muistaakseni ole olemassakaan semmosia tehastekosina. Muistelen että joku paino niitä ihan ite, oli muotin tehny orkkislasista.

Hirveän pitkää  tarinaa kirjotin tähän äsken kunnes netti meni nurin. Kopsasin tekstit mutta se ei kopsannu niitä sit kuitenkaan. Eli nyt vaan kuvia sitten:

Peräpään suojaus suoritettu:


Tuo terva + massa päälle tervan jämähdettyä tuntus toimivan tosi hyvin. Tuntu olevan lujassa ja ihmeen sitkeästi kiinni :)

Maalattuja alustan osasia:



Tankin lämpöpellit on vielä pelastettavissa pikku pajotuksella:



Vielä tehtävää:

-Korjaa lämpöpellit
-Uudet tankin pannat rosterista
-Puhalla bensapumpun pidike ja maalaa
-Taka-akselin päätyjen tulppaus, hengitysreikien poraus, kotelosuojaus ja maalaus.
-Keppitelineen puslamietiskelyä
-Kardaanin laakerit uusia ja kardaaniputki maalata.
-Kasaus.
-Pakoputkisto
-Sisusta ja hifi ->
« Viimeksi muokattu: 16.11.2015, 22:03:51 kirjoittanut Customer »

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Customen styling 360 [Voimansiirtopuolen remppaa]
« Vastaus #260 : 12.01.2013, 23:56:13 »
Akselin sisäpuoli jäi puhaltamatta vaikka sanoin että suulta vois enimmät puhaltaa. Oli unohettu tekijälle sanoa eikä hoksatessa enään ruettu vehkeitä
laitteleen valmiiksi.

No piti sitte itse ne poistaa. Aattelin eka vingulla ajella pois mutta kun alkuun pääsi niin tuntu että ei näin. Sitten jostain hoksasin että loppuun ajetut
rälläkän laikat hyötykäyttöön ja vingun nokkaan. Piti eka ajella laikat sopivan kokoseksi rälläkällä.

Onneksi työpaikalla on imuri, ruostepölyä suorastaan tulvi kun pisti vingun pyöriin.

Homman valmistuttua tulppasin akselin.


Sitten tein vielä tommoset kätsyt.

Näistä pääsee suorittaan kotelosuojauksen. Myös kun akseli on autossa paikallaan niin yläropusta voi akselin kaadella täyteen ja alaropusta laskea
ylimääräset pois jatkossa. Niin ja alaroppuun voi kiertää tunkin tallan kun ei tätä maalauksen jälkeen noin vaan tunkkaillakkaan.

Huomena maalaamaan akselia ja autoon saa alkaa kasaan lehtijouset uusilla pulteilla :pomo:

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Customen styling 360 [Voimansiirto / alusta remppaa]
« Vastaus #261 : 13.01.2013, 19:03:19 »
Lehtijouset löysi paikkansa ja taka-akseli alko maalautuun.



Täytynee tässä vaiheessa kun akseli maalautuu niin välissä hiekkapuhaltaa madalluspalikat ja takanavat. Ja sitten tieten vois tankin pannat uusia
ennen kuin alkaa akselia pistään paikalleen.

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: Customen styling 360 [Voimansiirto / alusta remppaa]
« Vastaus #262 : 14.01.2013, 12:17:10 »
millä oot nuo puskurit maalannu kun kuulemma maali ei niissä pysyis? ???
niin ja miten nuo etupuskurit ja etulokarit lähtee irti kun pitäis lokarit vaihtaa? :-\
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Customen styling 360 [Voimansiirto / alusta remppaa]
« Vastaus #263 : 14.01.2013, 16:47:32 »
Puskurit on maalautettu ammattilaisella. Hyvin pysyny neljättä vuotta. Etupuskuri lähtee näissä kätsysti; irrota etupuskurin variaattorin tuuletuskanavien peitelätkät niiden alla on puskurin pultit. Sitte vaan kiskase puskuri irti. Lokarit on kiinni pyörän kaarista, konepellin alta ja edessä puskurin alta.

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: Customen styling 360 [Voimansiirto / alusta remppaa]
« Vastaus #264 : 14.01.2013, 17:40:25 »
Puskurit on maalautettu ammattilaisella. Hyvin pysyny neljättä vuotta. Etupuskuri lähtee näissä kätsysti; irrota etupuskurin variaattorin tuuletuskanavien peitelätkät niiden alla on puskurin pultit. Sitte vaan kiskase puskuri irti. Lokarit on kiinni pyörän kaarista, konepellin alta ja edessä puskurin alta.

kiitos vinkeistä pitää tässä ruveta vaihtamaan kunhan saa aikaa :)
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Customen styling 360 [Voimansiirto / alusta remppaa]
« Vastaus #265 : 18.01.2013, 20:14:27 »
Kaikkennäköstä kätevää sitä pystyy tekeen tyhjästä. Tässä ois RST-tankinpannat. Vanhat menny vähä huonoks.




Huomenna alkaa kasaus :sundaydriver:

Käyttökonttia kävin näyttään katsurille. Suurin pelko osottautu turhaksi, mädät takajarrut oli jopa parantuneet 10% prosentilla vuoden aikana, heitto oli enään 19-21%
kun viimevuonna oli 29-31%. Käsijarrukin pelasi paremmin :o Varmaan paikat vertyny tässä vuoden aikana kun entinen omistaja ei tällä enään paljoa ajanut. Noh
saapa nyt rauhassa kunnostaa uudet satulat ja asennella rauhassa kun pikkunen on ajossa. Ei se läpi mennyt kuitenkaan, kuskin etuiskari oli dead, ja raidetangonpäät
selvät, onneksi nuo vaihtaa päivän aikana :) Päästöjä kehu uusien autojen verosiksi, ja muutenkin siisti peli.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Customen styling 360 [Voimansiirto / alusta remppaa]
« Vastaus #266 : 19.01.2013, 22:44:06 »
Kasausta suoritettu tänään.

Tässä muutama digiphoto hand made tankinpannoista.





Paikalleen ne sujahti muutako pisti.



Taka-akseli paikallaan.




Ja entistetty bensapumpunteline.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Customen styling 360 [Voimansiirto / alusta remppaa]
« Vastaus #267 : 19.01.2013, 22:48:56 »
Hyvältä näyttää  O0 , jatka samaan malliin
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: Customen styling 360 [Voimansiirto / alusta remppaa]
« Vastaus #268 : 19.01.2013, 23:41:42 »

Todella hienolla meiningillä mennään, Kymppiä pukkaa  :pomo:
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Customen styling 360 [Voimansiirto / alusta remppaa]
« Vastaus #269 : 20.01.2013, 09:48:23 »
Hyvää työjälkeä, kiva vaihe tuo ku saa alkaa pulttaileen uutta osaa paikalleen! ;)
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

 

Elekma  Autoracing