Race.fi  Puotilan autokorjaamo

California 740 Turbo Estate

  • 306 Vastauksia
  • 106784 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
California 740 Turbo Estate
« : 12.10.2011, 00:05:28 »
Tämmönen Californian tuliainen tuli nettiautossa vastaan, ja päätin sitten hakea kun ei näitä joka päivä vastaan tule. Saa toimia toisena käyttöpelinä pikkusen ohella, nyt voi pikkustakin laitella talven yli vaikka pitkälle kevääseen kaikessa rauhassa kun on toinen mieluinen pirssi. Muuta huonoa en tästä ole löytänyt kuin tietty polttoainemittari joka liikkuu silmin-nähtävästi. Mutta taitaa mennä ominaisuuksien piikkiin. Ihmeellisen hyväkuntoinen alkuperäinen Turbo, kaikki varotustarrat sun muut on paikoillaan konehuoneessa jne. 98% ruosteeton.




http://s950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/Volvo%20740%20Tic/

- vm. 90
- B230FT
- Automaatti
- 320tkm
- ABS
- Turvatyyny ratissa
- Hyväksytyt jenkkiparkit/vilkut
- nahkasisusta
- kattoluukku
- ilmastointi
- sähkölasit
- sähköpeilit
- sähköantenni
- lisämittarit
- penkinlämmittimet (ylläripylläri, ei toimi)
- takalasinlämmitin
- lukittava takakontin lattia

Tehtävä listalla on auton putsaus ja puunaus. tänään pesin ulkopuolen ja hinkasin pinttymät ja piet pois, ja pesin konetilan. Jos vaikka huomenna sisustan putsaus. Puskurit ja muut muovit pitää myös fiksata mustiksi jossain vaiheessa. Sitten seuraavaksi kaikkien öljyjen vaihto, ja perushuolto muutenkin. Lämppärin ilmanohjausläpissä on jotain häikkää kun ilma kulkee sisälle hyvin huonosti. Korjattava ennen pakkasia. Hifien laitto. Talveksi pitäisi levittää alkuperäiset pellit maltillisesti, ja laskea soppelisti. Ilmeisesti madallusjouset parhain ja huokein vaihtoehto jotta saa samalla jämäkämmäksi?

Tuota polttoainetaloutta olisi myös ihan kiva optimoida. Auttaako juuri mitään jos vaihtaisi ilman saannin niin että saa helposti viileää ilmaa, esim ilmansuodatin avarampaan ja parempi cooleri avaralle paikalle puskurinaukkoon? Lastu? ??? 
Pyörän laakerit lienee hyvät kun ei äännä ja rullaa hyvin, mutta pitää nekin tarkastaa vielä ilmassa.
« Viimeksi muokattu: 25.05.2017, 23:54:05 kirjoittanut Customer »

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: American 740 2.3tic
« Vastaus #1 : 12.10.2011, 00:17:49 »
Todella siistin näköinen löytö :)
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4110
Vs: American 740 2.3tic
« Vastaus #2 : 12.10.2011, 05:14:50 »
Ah, siinä on nuo ihanat jenkkimallin turvavyöt  ;D
Taitaa olla LH2.4 jo kun on -90 ?
« Viimeksi muokattu: 12.10.2011, 05:16:42 kirjoittanut janne81 »

Poissa Gt-70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 439
  • www.vrcf.fi
Vs: American 740 2.3tic
« Vastaus #3 : 12.10.2011, 10:20:53 »
Tarkistappa löytyykö raitisilmasuodatin,vois olla vaikka tukossa ;)
« Viimeksi muokattu: 12.10.2011, 10:23:47 kirjoittanut Gt-70 »
-V60 D3-14

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5755
  • www.vrcf.fi
Vs: American 740 2.3tic
« Vastaus #4 : 12.10.2011, 10:52:28 »
Millaiset on jenkkimallin vyöt? ???
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: American 740 2.3tic
« Vastaus #5 : 12.10.2011, 11:06:57 »
Millaiset on jenkkimallin vyöt? ???
Sellaset joissa vyö rullautuu tuolta alapäästä eikä yläpäästä niinkuin normaalisti. Ärsyttävä keksintö.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5755
  • www.vrcf.fi
Vs: American 740 2.3tic
« Vastaus #6 : 12.10.2011, 11:12:39 »
Eikö ne jenkkiläiset osaa mitään? :facepalm: :facepalm:

Mutta on hieno 740, suorastaan kateellinen olen :P
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: American 740 2.3tic
« Vastaus #7 : 12.10.2011, 14:33:08 »
Täällä ilmottautuu toinen _hieman_ kateellinen!  :D
Volvoton

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: American 740 2.3tic
« Vastaus #8 : 12.10.2011, 16:00:31 »
Joo ohjelmassa on tsekata tuo hansikaslokeron alapuoli tässä samalla kun putsailen sisustan. Joo jenkkimallin vyöt on, kyllä ne rullaa hieman myös yläpäästään. Lukoissa on myös valot että näkee survasta lukon pimeässä paikalleen. Mistähän muuten saisi sellaisia ledeillä varustettuja vyönlukkoja, kun on nuista mennyt se punainen painike osa tosi surkeaan kuntoon.

Muuten kaikilla olisi ollut mahdollisuus käydä hakemassa tämä, katsojia oli nettiautossa yli 1000, mutta kukaan ei ollut kiinnostunut kuulemma kuin vaihdolla.

Tänään tarkoitus tosiaan jatkaa penkkien käsittelyllä ja pyyhkiä kaikki pinnat sisältä, ja katsoa tuonne hansikaslokeron alle.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5755
  • www.vrcf.fi
Vs: American 740 2.3tic
« Vastaus #9 : 12.10.2011, 16:02:29 »
Eikös tässä ole raitisilmasuodatin kun on kerran ilmastointikin? Se on varmaan tukossa jos ei ilmaa tule :)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: American 740 2.3tic
« Vastaus #10 : 12.10.2011, 16:13:03 »
Sitä ollaan mietittykkin, vaan vielä ei oo kerenny katsoa. Toinen tuttu sanoo sitä ja toinen tätä, joten totuus selviää vasta kun pääsen fiksailussa sinne asti. Aika paljon on pikku fiksattavaa aina kun uuden auton ostaa :P

Ilmaa tulee jonkin verran kun pistää sen asennon missä tulee koelaudan keskisuuttimista, muttei paljoa siitäkään. Olisiko joku alipaineläppä epäkunnossa?

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4110
Vs: American 740 2.3tic
« Vastaus #11 : 12.10.2011, 16:14:23 »
Raitisilmasuodatin ei sisälly automaattisesti varustukseen vaikka on ilmastointi. Jos se suodatin on laitettu, se löytyy nerokkaasta paikasta lasin edestä ritiläpellin alta ilmanoton päältä.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: American 740 2.3tic
« Vastaus #12 : 12.10.2011, 16:15:54 »
No tuon ritiläpellin jo käytinkin irti kun epäilin josko olisi mennyt lehtiä tukkeeksi yms. Eipä siellä ollut suodatinta.

Poissa Jani O.

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 396
Vs: American 740 2.3tic
« Vastaus #13 : 12.10.2011, 18:06:17 »
Kattelin et tää oli sama auto mikä oli täällä turussa myynnissä ja jota silloin itsekin hieman silmäilin. Mutta näyttääolevan kuitenkin eri yksilö, pelottavan identtinen vaihteistoo lukuunottamatta. http://www.nettiauto.com/volvo/740/4214230
Nykyiset: '64 PV B18, '66 Amazon B20 chopattu, levitetty, jatkettu, sheivattu yms. pakolliset taikinoinnit, '64 Valiant 225cid, '59 Dodge Sierra Wagon 361cid, '86 245 B200K, '90 740 GLE, '04 V70 D5
Entiset Volvot: '80 244 B19A TOV-XXX, '86 245 B200E AUG-XXX, '87 244 B200E BCX-XXX, '91 965 B6304F RIV-XXX, '67 Amazon B20 ZEO-XX, '00 V70 Mk2 2,5TDI SIZ-XXX

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: American 740 2.3tic
« Vastaus #14 : 12.10.2011, 23:39:41 »
No oho sieltähän löyty heti samanlainen. tosin paljo ajettu tähän verrattuna mutta nätissä kunnossa tuokin näkyisi olevan. Tiiä sitten olisiko tuo manuaali sen kummempi bensan kulutukseltaan? Tänään hokasin että kylällä kannattaa ajaa vaan pakko ykkösellä ja kakkosella niin ei kone vedätä turhaan, eikä tarvi polkea jarruja loppuun. Eco/turbo mittarikin viihty heti paremmin maissa.

Puunasin penkkejä tänään liki pari tuntia, eipä paljoa kerkiä/jaksa työarkena. Mutta kyllähän ne vähän parani, välineet oli turtle waxin nahkapenkkien hoitoaine ja mikrokuituliina. Parempaakin tulosta kyllä kaipailin etenkin etupenkkien kohdalla kun kuluneemmat. Mikähän olisi tosi hyvää nahkapenkkien korjaus/ehostusainetta?

Moottorinilmanputsarin tsekkasin ja putsasin, aika puhdas oli. Kyllähän tuohon täytyy värkätä joku estottomampi systeemi. Nyt kun ajoviima kohtaa autonkeulan, se menee ensin osittain maskin kautta, osittain auton alta konetilaan, sieltä jostain jo lämmennyt ilma sitten menee sisälokasuojan ja putsarinkotelon väliin josta turbo imee ilman koteloon n. 60mm kokosesta aukosta, sitten tulee pari pikku mutkaa ennen filtteriä jonka läpi vielä imetään n. 50-60cm matka turbolle. Jos sitä jonkun laadukkaan kartiofiltterin laittaisi, joka koteloitu, ja jolle ilma tulee suoraan maskin takaa.

Niin joo, kuuluuko tuon manuaali ilmastoinnin naksutella itekseen sillon tällön vaikka käyttöpaneelista liukusäädin olisi pois ilmastoinnin kohdalta :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 12.10.2011, 23:46:23 kirjoittanut Customer »

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo