Puotilan autokorjaamo  KKD Motorsport

LH 2.4:n säätäminen

  • 1101 Vastauksia
  • 309602 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 740_Arkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #1095 : 31.01.2021, 14:13:34 »
Koko threadiä en ole vielä tavannut läpi.
Alkupuolella oli juttua miten vaikeaa on ollut ECUn ohjelmointi E85:lle, mutta sekin tullut tehtyä.

Sitten tuli ihan tyhmä ajatus vielä tyhmempään päähäni. :P

Voiko sellainen valmis ohjelma olla olemassa ihan tehtaan tekemänä?
Onhan kerrottu,että Volvot,,,ja saabit,,,,,, on tehty jo 1970 luvulta alkaen etanolin kestäviksi? Ja hatara muistini väittää, että yhdeksi syyksi oli mainittu Etelä-Amerikkaan vieti ( Argentiina, Brasilia ??) ja siellä on ajettu etanolilla jo silloin.



 
740 GL 1990 B230F "kuormamuuli" 2012-2020 helmikuu,   elinluovuttajana nyt 940:lle
940FT 1993,,"Turbokameli", Toukokuu 2020 alkaen

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2021
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #1096 : 04.02.2021, 20:52:12 »
Todennäköisesti on ainakin protona.

Simppelein konsti wiinastaa vinokone on vaihtaa suuttimet +27% isommiksi. Pelaa suoraan brasilian olosuhteissa ilman mitään ongelmia. Kuten suomen kesässäkin, talvi tuottaa omat vaikeutensa.

Ja kyllä, volvot ovat nielleet wiinaa jo 1978 vuodesta. Baassit joitakin vuosia myöhemmin.

Brassit siirtyivät etanolin käyttöön jo 70-luvun lopussa öljy-kriisin seurauksena. Lähinnä korkean bensiinin hinnan vuoksi ja brassit ovat maailman suurin sokeri-ruon tuottaja, joten pontikan tekeminen on siellä perus-settiä.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Eki940

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #1097 : 28.03.2021, 01:49:50 »
Eroaako vakio 016 ja 3" 012 elektroniikka jotenkin toisistaan? Perustuuko softan erilaiset AMM kartat vain putkien halkaisijan eroon eli ilmamassan virtaukseen vai johonkin muuhunkin?

Mitä jos ajaa 016 IMMua 3" putkessa vakio 016 kartalla?

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2210
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #1098 : 28.03.2021, 11:22:47 »
Todennäköisesti on ainakin protona.

Simppelein konsti wiinastaa vinokone on vaihtaa suuttimet +27% isommiksi. Pelaa suoraan brasilian olosuhteissa ilman mitään ongelmia. Kuten suomen kesässäkin, talvi tuottaa omat vaikeutensa.

Ja kyllä, volvot ovat nielleet wiinaa jo 1978 vuodesta. Baassit joitakin vuosia myöhemmin.

Brassit siirtyivät etanolin käyttöön jo 70-luvun lopussa öljy-kriisin seurauksena. Lähinnä korkean bensiinin hinnan vuoksi ja brassit ovat maailman suurin sokeri-ruon tuottaja, joten pontikan tekeminen on siellä perus-settiä.

Suomessakin tehtiin käyttökokeita etanolilla VTT:n ja TKK:n toimesta 80-luvun alussa. Autoina ainakin Volvon 340 ja Talbot Horizon.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2781
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #1099 : 28.03.2021, 14:14:17 »
Eroaako vakio 016 ja 3" 012 elektroniikka jotenkin toisistaan? Perustuuko softan erilaiset AMM kartat vain putkien halkaisijan eroon eli ilmamassan virtaukseen vai johonkin muuhunkin?

Mitä jos ajaa 016 IMMua 3" putkessa vakio 016 kartalla?

Ehkä eroaa, ehkä ei. Kukaan ei tiedä, luultavasti ei eroa on niin lähelle samaa. Erittäin tärkeää, että se 3" putki on varustettu niillä verkoilla ja on keskellä virtausta.

Perustuu siihen halkasijaan, sillä kartalla muutetaan imm eculle lineaariseksi.

Toimii ihan päin helvettiä väärällä kartalla.
-Volvo 940 B230FB + M47 '92 "Pulkka"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa vesterinen_99

  • VRCF Ry jäsen 2020
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 127
  • @The_X_Projects -Axe
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #1100 : 21.05.2021, 17:50:16 »
Oliko 012 linearisointikartta täällä jossain, en äkkiä löytänyt.
Näkyy olevan ipdown sivut nurin, tai ainakaan ite en pääse  :buck2:

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2021
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 897
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #1101 : 21.05.2021, 19:30:32 »
00   00   00   00   00   15   16   17   18   19   21   22   23   24   25   27
28   29   31   32   34   35   37   38   40   42   44   46   48   49   51   54
56   58   60   62   65   67   70   72   75   78   81   84   87   90   93   96
99   102   106   109   113   116   120   123   127   131   135   139   143   147   152   156
160   165   169   174   179   184   189   194   199   205   210   216   222   228   233   240
246   252   65   66   68   70   71   73   75   77   79   80   82   85   87   89
91   93   95   97   99   101   103   106   108   110   112   115   117   119   122   124
127   130   132   135   138   141   144   147   150   152   155   158   161   164   167   170
173   176   179   182   185   187   191   194   197   200   203   206   210   213   216   219
223   226   229   232   235   239   242   245   248   251   64   65   66   66   67   68
69   70   71   72   73   74   75   76   78   79   80   81   82   83   84   85
86   88   89   90   91   93   94   95   97   98   99   101   102   104   105   107
108   110   112   114   116   119   121   123   125   127   128   130   132   134   136   137
139   141   143   145   147   149   151   153   155   157   159   161   163   165   168   170
172   174   177   179   181   184   186   188   190   192   195   197   199   202   204   207
210   213   216   219   222   225   228   232   236   240   244   248   252   255   255   255

DON'T TOUCH unless you know what you are doing.

You CANNOT just change this to change MAF, you need to change the linearization map as well.

Linearization map is a 1x256 table that uses the raw ADC value(0-255) as it's index. This table has three sub-sections. The first section is used as-is. The second and third sections are multiplied by 4 and 16 respectively.

These values specify where in the map the second and third sections begin.



Some defaults:

012 maf: 0x51 0x99 (81,153)

016 maf: 0x5b 0xac (91,172)Used in calculation of AMM signal to ECU

If changing to 3" AMM map these must be changed accordingly

« Viimeksi muokattu: 21.05.2021, 19:34:23 kirjoittanut Toni »
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo