Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

S60, V70 vm.00-07, S80 <-06 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2113 Vastauksia
  • 704047 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jonzka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Sanotaan että halvalla ei saa hyvää. Mun tapauksessa jouduin laikkaamaan takaa kierroksen pois että sain tarpeeksi alas. Ja etupäässä jos on säädöt tapissa niin kuskin puoli on 2cm alempana :facepalm: Nitisee ja natisee aivan jumalattomasti, takaiskarit aivan lelut ja saman pituiset kun orkkikset, ei minkään näkösiä hyväksyntälappuja mukana. Pomppii aivan perkeleesti tolla madalluksella. Etupää ei todellakaan oo suunniteltu ainakaan dieselille. Aivan liian löysä. Aluksi tuntui hyvältä, mutta kun hieman asettui niin ihan liian löysä

EN suosittele :D

E: Laitetaan nyt vielä yks kuvakin

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Joo no niin vähän ajattelinkin  :D Mut saitpahan matalan..  ;)
Volvo V70 -04 2.4

Poissa Kenonit

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 986
  • Tornio
    • Flickr
Paitsi että se ei oo vielä tarpeeks matala :-[
Nykyiset: Bmw E39 ///M5 -00, V70 D4 -15
Entiset: S60 D4 AWD -17, V50 1.6d -09S80 D5 -05, 855 t-5r -95, S80 D5 -05, 3x Bmw ///M5 sekä kasa volvon ja vagin romuja...

Poissa Jonzka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Olikos jollain koni fsd + -30-40mm madalluksella?
Lueskelin että fsd iskareita suositellaan vain normaali korkusille jousille.
Mut törmäsin kolmos koppasen alustamuutoksia lukemaan ja siihen oli porukka laittanut fsdt madallusjousilla. Ja kehuja oli kyseiselle kombolle. Joillakin oli perä jäänyt koholle.
Mites lie toimii kakkoskoppasessa vai tilaiskohan b12 pro kitin..  ???
Volvo V70 -04 2.4

Poissa Beagle

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 740
  • XC70 D4 2014, S60 D5 -09, Polar 730BK matk.vaunu
Tuli laitettua 03 v70 d5, johon oli vaihettu nivojen tilalle orkkis kuormajouset ja jotkut motonetin iskarit. Silti perä on matalemmalla. Pitäskö vaihtaa iskarit vai onko nuo jouset vaan kuoleutuneet? Jäykkä alusta on, mutta tipahtaa kun lyö painoa perään.
"Eihän tässä hommassa mene kuin viis minuuttia..."

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Tuli laitettua 03 v70 d5, johon oli vaihettu nivojen tilalle orkkis kuormajouset ja jotkut motonetin iskarit. Silti perä on matalemmalla. Pitäskö vaihtaa iskarit vai onko nuo jouset vaan kuoleutuneet? Jäykkä alusta on, mutta tipahtaa kun lyö painoa perään.
Kuulostaa kyllä oudolta. Kuormajousien kans pitäis olla vaaterissa ja kestää kuormaakin.
Laitappas kuvaa asennosta.
Tuossa vertailuksi ns "vakiojousila".

Mutta, jos siellä on jotkin halpis vaimentimet niin ne ei kyllä auta yhtään.

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Tyhmä kysymys, älkää lynkatko. Motonetin halvimmasta iskarista sanotaan näin:

Lainaus käyttäjältä: motonet
    S80 Eteen "HD" jousilautanen noin 20mm korkeammalla kuin alkup. (ei AWD/jos sähk.vaim.säätö/Sport)

Ymmärränkö oikein, että noilla etupää nousisi siis tuon 2cm ylemmäs? Lisämaavara ei olis pahitteeks välillä, joten tuollaiset uusien jousien kanssa eteen ja taakse sitten vakioiskarit ja v70 jouset (niin, onko niissä eroa?) voisi tuoda kaivattua korkeutta. Luultavastihan nuo iskarit on jotain karmeaa paskaa.

Olikos jollain koni fsd + -30-40mm madalluksella?
Lueskelin että fsd iskareita suositellaan vain normaali korkusille jousille.
Mut törmäsin kolmos koppasen alustamuutoksia lukemaan ja siihen oli porukka laittanut fsdt madallusjousilla. Ja kehuja oli kyseiselle kombolle. Joillakin oli perä jäänyt koholle.
Mites lie toimii kakkoskoppasessa vai tilaiskohan b12 pro kitin..  ???

FSD:n ja eibachin yhdistelmää täällä on ainakin kehuttu.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Nipa83

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 145
Tyhmä kysymys, älkää lynkatko. Motonetin halvimmasta iskarista sanotaan näin:

Ymmärränkö oikein, että noilla etupää nousisi siis tuon 2cm ylemmäs?

Ei ainakaan kotkan mätänetin varaosamyyjän mukaan. Se lautanen on vaan 2cm ylempänä kun normaalisti  ;D

Itse en koskisi pitkällä tikullakaan. Työkaveri uusi volvoonsa iskarit ja yläpäät eteen mätänetistä ni toinen iskari melkein heti antautui ja yläpäät on kanssa jo vaihdettu taas.



Ex: Volvo V70 -04 2.5T BSR Stage 2
Nykyinen: Volvo V60 R-Desing T8 -19

Poissa Duke

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2164
  • Näillä mennään
Nousee keula ainakin 2cm noilla iskareilla ja samalla myös tulee ihan kaamea ajettava. Ekaa kertaa näihin törmäsin mun s60:sessä kun laitoin madallusjouset ja ne ei vaikuttanut mitään. Sitten kun hokasin mistä kiikasti ni löysi melkein uudet iskarit tiensä roskiin todella nopeasti.
Lada 1200 L-86: Kesä auto
Volvo v70 D5-05 :käyttis
Volvo v70 D4-14:käyttis
Ford Escort Xr3i - 87:kesä auto

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Nousee keula ainakin 2cm noilla iskareilla ja samalla myös tulee ihan kaamea ajettava. Ekaa kertaa näihin törmäsin mun s60:sessä kun laitoin madallusjouset ja ne ei vaikuttanut mitään. Sitten kun hokasin mistä kiikasti ni löysi melkein uudet iskarit tiensä roskiin todella nopeasti.

Nojoo, kyllähän tän nyt periaatteessa jo tiesi. ;D Meinasin jo käydä lauantaina öljyjä hakiessani kysymässä että mitä nuo halpis-iskarit on merkiltään, mutta en jaksanut jonotella.

Eli kunnolliset iskarit alle ja tyydytään uusien jousien mahdollisesti mukanaan tuomaan maavaran nousuun!
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa v_240x

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 100
  • www.vrcf.fi
Noniin tulipa tilattua sitten Bc Racing BR omaan s60 volvoon! Aika halvalla sain ku makso 600e  :pomo:
Taakse pitää hommata ilmeisesti iskarin yläpäähän jotkut sovitekappaleet ku nyt alla nivomatit. Mutta katellaan keväällä sitten  :hello:

Poissa Duke

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2164
  • Näillä mennään
Mistä sait niin halvalla? Ei ainakaan omaan ts80:piin tarvinut mitään vaihtaa.
Lada 1200 L-86: Kesä auto
Volvo v70 D5-05 :käyttis
Volvo v70 D4-14:käyttis
Ford Escort Xr3i - 87:kesä auto

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
Tais olla se Mamasanin poistossa ollut sarja? Ainakin yhden awd:n sarjan olen bongannut poistokorista.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4645
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Kuinkahan paljon bc:n alustan takapäässä pitää iskarin olla kierteellä että voi ajaa eikä porsi?
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa v_240x

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 100
  • www.vrcf.fi
Mistä sait niin halvalla? Ei ainakaan omaan ts80:piin tarvinut mitään vaihtaa.

Mamasanin poistotarjous :)

Poissa Kenonit

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 986
  • Tornio
    • Flickr
Osaako joku sanoa millaisella jousijäykkyydellä kannattaisi hommata s80 mk1 d5 etu coilovereihin jouset? Mamasanin mukaan bc:ssä on alunperin 5kg/mm, mutta onko toi kuinka löysä d5 koneelle? Maavara tulee olemaan hyvin minimaalinen joten saisi olla suht jämäkät jouset kuitenkin. 150mm pituseen jouseen olis vaihtoehtoina 4, 5, 6, 8 ja 10kg/mm, ja 140mm pitkälle 10, 12 ja 14kg/mm.

Niin, ja alustana j-specin halppis jonka etujouset on aivan liian löysät :buck2:
« Viimeksi muokattu: 06.11.2015, 11:53:17 kirjoittanut Kenonit »
Nykyiset: Bmw E39 ///M5 -00, V70 D4 -15
Entiset: S60 D4 AWD -17, V50 1.6d -09S80 D5 -05, 855 t-5r -95, S80 D5 -05, 3x Bmw ///M5 sekä kasa volvon ja vagin romuja...

 

Proturbo  Autodiagnoosi