Elekma  Autoracing

Suorasytytys(erilliset puolat) VS. Virranjakajasytytys

  • 89 Vastauksia
  • 52175 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4448
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Suorasytytys(erilliset puolat) VS. Virranjakajasytytys
« Vastaus #15 : 04.03.2011, 18:04:14 »
Tuollaiset cop-puolat sopivat suoraan Volvon 16v kanteen, mutta tosiaan omaavat ilmeisesti vähän huonon maineen. (kohta SJS sanoo, että hyvin ovat toimineet :) ) Aluksi noissa oli vissiin tuskaa ja niitä vaihdettiin takuuseen, mutta nykyiset sarjat taitavat siis olla ihan ok.

Erikoista kyllä, mutta DTA:n ohjelmoitavan ruiskun edustaja suositteli kytkemään erilliset puolatkin kuitenkin hukkakipinä tyyliin, eli 1-4 ja 2-3 puolat piti kytkeä sarjaan keskenään. Eli saavutettavaa hyötyä ei siis ole muuta, kuin kliini ulkonäkö, verrattuna hukkakipinäpuolaan.

Virranjakajan unohtaisin jokatapauksessa ja valitsisin hukkakipinäpuolan tai erillisten puolien väliltä.

Kannessa on kuuma ja sähkö+lämpö ovat aina vähän huono yhdistelmä. Puolankin tappaa aikaa myöden lämpö.

Siis neuvoiko em. edustaja tekemään sen alla olevan kuvan mukaisesti?


Jos neuvoi, niin siinähän ei ole mitään järkeä. Paitsi ehkä osien myyjälle. Se nimittäin puolittaa puolien ja tulppien eliniän.

Ymmärrän sen tietysti sitten jos ohjain kykenee hanskaamaan kahta puolaa yhtäaikaa.


Hukkakipinä toimii alla olevan kuvan mukaisesti.



Jos molemmissa pytyissä olisi imutahti lopuillaan kun kipinän pitäisi lyödä, niin voisi olla ongelmia koska jännite ei riittäisi läpilyöntiin molemmissa pytyissä.
Mutta koska toisessa pytyssä on pakotahti lopuillaan ja sen on täynnä kuumaa kaasua, joka johtaa sähköä erittäin hyvin, ei ongelmaa ole, vaan kipuna pärskätää juuri siinä pytyssä missä sen pitääkin.


Itse en pidä itseäni vielä kauhean vanhana (27v) niin muistan kyllä ajan jolloin mopoilla ajeltiin.  ;D Kyllä, vanhemmat mopot, silloin oli Tunturi Tiger Aquaa ja Helkamoita, häiritsi huomattavasti telkkaria. Tiesi aina telkkaria katsoessa kun serkkupoika tuli käymään.  ;D

En sinä vanha ole, kuten en minäkään, kun eläkeikäänkin on vielä parisen kymmentä vuotta.   :D
Ne, joilla mopoikä on takana viitisen vuotta sitten, eivät enää ole törmänneet koska analogiset TV-lähetykset päättyivät jo kotvanen sitten ja digiTV ei näytä häiriöitä samalla tavalla.
Ja lisäksi taitaa olla aika jättänyt suurimmasta osasta tigereitä, raisuja, suzukeita tai mokeystä.  :)
Pappatuntureista puhumattakaan...   ;D


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6375
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Suorasytytys(erilliset puolat) VS. Virranjakajasytytys
« Vastaus #16 : 04.03.2011, 20:04:40 »
Siis neuvoiko em. edustaja tekemään sen alla olevan kuvan mukaisesti?


Jos neuvoi, niin siinähän ei ole mitään järkeä. Paitsi ehkä osien myyjälle. Se nimittäin puolittaa puolien ja tulppien eliniän.

Kuvassa puolat on kytketty rinnan. Se äijä käski kytkeä sarjaan ja sanoi, että ei ole mitään vaikutusta kipinätehoon, verrattuna yksittäisiin kytkentöihin ja boksi kestää paremmin.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8963
  • Teiden tukko
Vs: Suorasytytys(erilliset puolat) VS. Virranjakajasytytys
« Vastaus #17 : 04.03.2011, 20:07:01 »
kyseessä 16v winokone kyseessä ;)
ehkä tuo puola systeemi olisi järkevä, tarkoitus myös rakennella suhkoht kliini konehuone, eli olisi hyvä saada myös nuo tulpanjohdotkin pois.

sitä en sitten vielä osaa sanoa päädynkö 034motorsport vai 1.8T puoliin
onko tutun näköinen

Sä meet suoraan asiaan.  S* Itsellä 16v moottorin tekeminen kestää ja kestää. Tosin taloudellisesta tilanteesta johtuen. Mutta, nyt on toinen lohko tuloillaan johon sitten täytyy kiertokanget ja männät hommata sekä kampura koneistaa sopivalle iskulle. Suurimmat menoerät tulee ahtimesta ja pakosarjasta.

Katsotaan kerkeekö täältä tuleen kokemuksia noista 034-motorsport puolista ennenkuin päädyt jommat kummat hankkimaan.  ;) Samalla nähdään että millaseen asennukseen me päädytään, luultavasti niin että ne tulee tulipeltiin kiinni.

En sinä vanha ole, kuten en minäkään, kun eläkeikäänkin on vielä parisen kymmentä vuotta.   :D
Ne, joilla mopoikä on takana viitisen vuotta sitten, eivät enää ole törmänneet koska analogiset TV-lähetykset päättyivät jo kotvanen sitten ja digiTV ei näytä häiriöitä samalla tavalla.
Ja lisäksi taitaa olla aika jättänyt suurimmasta osasta tigereitä, raisuja, suzukeita tai mokeystä.  :)
Pappatuntureista puhumattakaan...   ;D

Tuota en tullutkaan ajatelleeksi ettei digitaalilähetykset ole niin herkkiä häiriöille. Harmin paikka että oikeet mopot rupee jäämään noiden uusien jalkoihin. PV:itä ja monkkereita ei ole pätkääkään ikävä. Papalla oli aikanaan melkein alkuperäiskuntoinen 2-vaihteinen käsivaihteinen Solivieteri jonka se kerkes myymään ennenkuin sain tiedon asiasta.  :-\ Olisin muuten pelastanut sen aarteen talteen.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Suorasytytys(erilliset puolat) VS. Virranjakajasytytys
« Vastaus #18 : 04.03.2011, 21:17:14 »
Sä meet suoraan asiaan.  S* Itsellä 16v moottorin tekeminen kestää ja kestää. Tosin taloudellisesta tilanteesta johtuen. Mutta, nyt on toinen lohko tuloillaan johon sitten täytyy kiertokanget ja männät hommata sekä kampura koneistaa sopivalle iskulle. Suurimmat menoerät tulee ahtimesta ja pakosarjasta.

Katsotaan kerkeekö täältä tuleen kokemuksia noista 034-motorsport puolista ennenkuin päädyt jommat kummat hankkimaan.  ;) Samalla nähdään että millaseen asennukseen me päädytään, luultavasti niin että ne tulee tulipeltiin kiinni.

tosiaan jos ne puolat eivät sitä lämpöä kestä, niin huono paikka taitaa olla heti tuossa tulpan päällä kannessa kiinni. muualle asennettuna kuten esim tulipeltiin niin joutuu taas vetämään nuo tulpan johdot  :(

SJS:llä muistaakseni kannessa kiinni puolat, kuinkakohan ovat kestäneet ?

Paikalla mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4448
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Suorasytytys(erilliset puolat) VS. Virranjakajasytytys
« Vastaus #19 : 04.03.2011, 21:23:36 »
Kuvassa puolat on kytketty rinnan. Se äijä käski kytkeä sarjaan ja sanoi, että ei ole mitään vaikutusta kipinätehoon, verrattuna yksittäisiin kytkentöihin ja boksi kestää paremmin.

Sitten kyseessä on ns. tavalliset puolat? Joissa on +/- navat ?
Jotenkin jäin käsitykseen, että kyseessä olisi ollut ns. ohjaimen (päätekiven) omaavat puolat.

Vieläkään en keksi mitään järkevää syytä kytkeä puolien ensiökäämejä sarjaan.

Siis näinkö?



Tuota en tullutkaan ajatelleeksi ettei digitaalilähetykset ole niin herkkiä häiriöille. Harmin paikka että oikeet mopot rupee jäämään noiden uusien jalkoihin. PV:itä ja monkkereita ei ole pätkääkään ikävä. Papalla oli aikanaan melkein alkuperäiskuntoinen 2-vaihteinen käsivaihteinen Solivieteri jonka se kerkes myymään ennenkuin sain tiedon asiasta.  :-\ Olisin muuten pelastanut sen aarteen talteen.

Jep, noissa digi-lähetyksissä on virheenkorjausta, joten jos bittivirta on pikkaisen rikki, pystyy systeemi korjaamaan sen ja katsoja ei huomaa mitään. Virheenkorjaus puree erityisesti kipinähäiriön tyyppisiin transienttihäiriöihin.

No, monkeyllä sitä tuli itse ajettua. Ei tosin ihan siinä mallissa kuin kaupasta sai....   ;)
« Viimeksi muokattu: 04.03.2011, 21:28:01 kirjoittanut mikan »


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Suorasytytys(erilliset puolat) VS. Virranjakajasytytys
« Vastaus #20 : 04.03.2011, 21:32:42 »
Vieläkään en keksi mitään järkevää syytä kytkeä puolien ensiökäämejä sarjaan.

kuka nyt sarjaan  :o

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Suorasytytys(erilliset puolat) VS. Virranjakajasytytys
« Vastaus #21 : 04.03.2011, 22:38:02 »
EDIS4 (voortista), oli ainakin muinoin kovin suosittu yhdistelmä megan kanssa. Itselläkin tarkoitus kokeilla ko. systeemiä.
Plussana hyvä saatavuus, helppo asennettavuus, ja ilmeisesti melko pitkälle silläkin päästään....joskaan ei varmaan mikään huippusovellus.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6375
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Suorasytytys(erilliset puolat) VS. Virranjakajasytytys
« Vastaus #22 : 05.03.2011, 09:13:38 »
Sitten kyseessä on ns. tavalliset puolat? Joissa on +/- navat ?
Jotenkin jäin käsitykseen, että kyseessä olisi ollut ns. ohjaimen (päätekiven) omaavat puolat.

Vieläkään en keksi mitään järkevää syytä kytkeä puolien ensiökäämejä sarjaan.

Siis näinkö?


Joo tuo on aika lähellä. Toisiopuolen maa on vaan erikseen, eikä tuolleen kytketty. Ja kyllä, kyseessä nimenomaan ilman sytkävahvistinta olevat puolat. Sellaiset vanhemmat VW-puolat.

Sarjaan kytkennässähän käämien vastus kaksinkertaistuu, ja kuten jo aiemminkin totesin, niin boksin kesto paranee, muuten on ihan sama miten kytkee.

Tarkennukseksi vielä, niin ohjeet tuliva valmistajan edustajalta suoraan Englannista, eli luulisin, että sellainen kaveri jostain jotain tietäisi ;)

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Suorasytytys(erilliset puolat) VS. Virranjakajasytytys
« Vastaus #23 : 05.03.2011, 13:22:38 »
Juu, kulmamiehelle vahvistan, ongelmitta on ajettu 5 kesää autossa ja veneessäkin taidettu 4 kesää ajella. Luotettavuusongelmia itse puolien kanssa siis ei ole ollut, eikä muutenkaan sytytyksen kanssa, paljon vähemmän ongelmaa kun yhdenkään jakajasytytyksen kanssa.

Samaa sanon S90:pistäkin jossa puolat joka tulpalle, EI ongelmia.

Ja varmasti autovalmistajille tänä päivänä pakko katsoa laatua, ainakin meillä autojen maahantuonnissa ovat TODELLA tarkkoja miten autoja käsitellään ja mitä niille tehdään, ja kaikennäköistä protokollaa pitää täyttää. Tänä päivänä vaan laaduton p*ska ei enää myy, jos kuluttaja toteaa tuotteen huonoksi, kysyntä vähenee, niin se vaan on, eli pelkkää scheissea mikään autotehdas ei voi suoltaa ja pysyä markkinoilla.

1,8T puolissa on siis omat sytkäkivet, eli 4 napaa, +12v, - kannesta, -sytkäboksilta ja ohjaus, ja sopivat heittämällä 16v kanteen tulppakannen alle kunhan käyttää 16mm tulppia, esim samoja kun tinakoneissa. Itse käytän B6304S tulppia omissani ja toimii.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Paikalla mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4448
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Suorasytytys(erilliset puolat) VS. Virranjakajasytytys
« Vastaus #24 : 05.03.2011, 13:47:53 »
Joo tuo on aika lähellä. Toisiopuolen maa on vaan erikseen, eikä tuolleen kytketty. Ja kyllä, kyseessä nimenomaan ilman sytkävahvistinta olevat puolat. Sellaiset vanhemmat VW-puolat.

Sarjaan kytkennässähän käämien vastus kaksinkertaistuu, ja kuten jo aiemminkin totesin, niin boksin kesto paranee, muuten on ihan sama miten kytkee.

Tarkennukseksi vielä, niin ohjeet tuliva valmistajan edustajalta suoraan Englannista, eli luulisin, että sellainen kaveri jostain jotain tietäisi ;)



Vaiko näin?



Sarjaankytkennässä puolien varsinaisella resistanssilla on puolan toimintaympäristössä aika vähän tekemistä, sillä puola on oikeastaan monimutkainen RLC-komponentti. Sen merkittävämpi ilmiö on induktanssi ja reaktanssi.
 
Anteeksi tyhmyyttäni, mutta en vieläkään tajua mitä mahdollista hyötyä tuosta olisi?   :idiot2:
Muuta kuin kipinäjännitteen nousuajan laskeminen...  :-[

Ja jos sytkäpääte on kovilla tuollaisen puolan ohjaamisesta, pääteasteen suunnittelijalle olisi pitänyt tehdä työhönopastusta teräskärkisellä työnjohtajalla (turvakenkä), koska komponenttien mitoitus on silloin täysin rektumista.
« Viimeksi muokattu: 05.03.2011, 13:50:32 kirjoittanut mikan »


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6375
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Suorasytytys(erilliset puolat) VS. Virranjakajasytytys
« Vastaus #25 : 05.03.2011, 16:09:20 »


Näin. Paitsi puolat 1 ja 4 on kytketty pariksi ja 2 ja 3 toiseksi pariksi. Ensiöpuolen maadoitus hoidetaan boksilla ja jännite puolille tulee suoraan sulakerasialta.

Vastaavaa kytkentää käytetään myös sarjavalmisteisissa perheautoissa. Merkkiä en sano, kun foorumin kirosanablokkeri kuitenkin keksii siihen tilalle jonkun "muoviämpärin" tjsp ;)

Minä en ymmärrä miksi noin piti tehdä, tai miksi ei olisi pitänyt tehdä, mutta tein kuitenkin työtä käskettyä, kun tiedon lähde kuitenkin oli 100% luotettava.
« Viimeksi muokattu: 05.03.2011, 16:13:23 kirjoittanut Kulmamies »

Paikalla mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4448
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Suorasytytys(erilliset puolat) VS. Virranjakajasytytys
« Vastaus #26 : 05.03.2011, 17:34:27 »
Näin. Paitsi puolat 1 ja 4 on kytketty pariksi ja 2 ja 3 toiseksi pariksi. Ensiöpuolen maadoitus hoidetaan boksilla ja jännite puolille tulee suoraan sulakerasialta.

Vastaavaa kytkentää käytetään myös sarjavalmisteisissa perheautoissa. Merkkiä en sano, kun foorumin kirosanablokkeri kuitenkin keksii siihen tilalle jonkun "muoviämpärin" tjsp ;)

Minä en ymmärrä miksi noin piti tehdä, tai miksi ei olisi pitänyt tehdä, mutta tein kuitenkin työtä käskettyä, kun tiedon lähde kuitenkin oli 100% luotettava.

Ok, nyt tajua miten ne on kytketty.
Juu, tuo piirrokseni ei siinä mielessä vastaa todellisuutta, että normaalisti puolat kytketään alla olevan kuvan tyyliin.


Tuo fetin IRF530 tilalla voi olla joku sytkäpääte, tai ihan katkojan kärjet tai kuten megassa joskus suoraan fetti.

Ainoa etu, minkä tuollaiselle kytkennälle keksin, on se ettei kytkevän puolijohteen tarvitse olla niin suorituskykyinen. Eli säästetty se sentti pari tai jopa 50 centtiä. No, miljoonassa autossa se tekee jokusen euron.
No tietysti puolan virran nousunopeus laskee, joten auton sähköjärjestelmään indusoituu pienempiä häiriöitä eikä niiden poistamiseen välttämättä tarvise paneutua tai suunnitella. No taas jokusen sentin säästö valmistajalle.

Mutta riippuen puolan latausajasta, voi kovilla kierroksilla tulla eteen tilanne, ettei puola ehdi latautumaan kunnolla (kipinän energia pienenee), koska induktanssin kasvaminen tuplaksi hidastaa puolien latautumista merkittävästi. Tämä on tosin puolasta riippuvainen.

Ja puolan ja tulppien rasitus kaksinkertaistuu.  ???


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: Suorasytytys(erilliset puolat) VS. Virranjakajasytytys
« Vastaus #27 : 05.03.2011, 18:34:11 »
Jos päädyt VAG;n erillispuolin, niin nyt marmorilta saatavat eivät ole enää hajoilleet, ongelma oli aiemmissa malleissa. Numeroita en muista nyt tähän hätään, hinta kuitenkin ~30e/kpl.
( Unohda suoraan Motonetin tms. varaosapuljujen tarvikepuolat, ne ovat aivan täyttä pa*kaa, eikä hinnassa ole eroa kuin muutama euro).

Myöskään se Boshin 2x2 puolan käyttö ei ole ongelma. Melkoisen tehokkaissa laitteissa niitäkin käytetään ihan hyvällä menestyksellä.

Koneen tehot tuskin tulee riippumaan sytkästä, jos noista jomman kumman valitset.
« Viimeksi muokattu: 05.03.2011, 18:36:25 kirjoittanut usu »

Poissa harrastaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: Suorasytytys(erilliset puolat) VS. Virranjakajasytytys
« Vastaus #28 : 07.03.2011, 20:33:21 »
Erikoista kyllä, mutta DTA:n ohjelmoitavan ruiskun edustaja suositteli kytkemään erilliset puolatkin kuitenkin hukkakipinä tyyliin, eli 1-4 ja 2-3 puolat piti kytkeä sarjaan keskenään. Eli saavutettavaa hyötyä ei siis ole muuta, kuin kliini ulkonäkö, verrattuna hukkakipinäpuolaan.
Kuvassa puolat on kytketty rinnan. Se äijä käski kytkeä sarjaan ja sanoi, että ei ole mitään vaikutusta kipinätehoon, verrattuna yksittäisiin kytkentöihin ja boksi kestää paremmin.
Todella ihmeellinen suositus, ettei jossain välissä olisi jotain väärinymmärrys mahdollisuutta  ;) ?
Jos boxissa on lähtöjä, niin ilman muuta joka puolalle oma. Ja jos joutuu kahta puolaa ohjaamaan samalla lähdöllä, silloin tarvitaan molemmille oma pääte.

Tuolla yks BMW-puola mitattuna (punainen = ensiövirta ja ylemmät käppyrät toisiovirtoja (=about teho) eri latausajoilla/-virroilla (3, 4 ja 4,6ms -> noin 8, 15 ja 18A))
https://picasaweb.google.com/jaritlaine/IgnitionCoils#5131847785882877138
Seuraavassa sitten kaksi samanlaista puolaa sarjaankytkettyinä. Latausaika pitenee melkoisesti.
https://picasaweb.google.com/jaritlaine/IgnitionOtherPictures#5496716157795904274

Paikalla mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4448
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Suorasytytys(erilliset puolat) VS. Virranjakajasytytys
« Vastaus #29 : 07.03.2011, 21:14:09 »
Todella ihmeellinen suositus, ettei jossain välissä olisi jotain väärinymmärrys mahdollisuutta  ;) ?
Jos boxissa on lähtöjä, niin ilman muuta joka puolalle oma. Ja jos joutuu kahta puolaa ohjaamaan samalla lähdöllä, silloin tarvitaan molemmille oma pääte.

Juurikin näin. Samaa minäkin ajattelin, mutta sitten kysyin varmuuden vuoksi, että ymmärtäisin varmasti oikein mitä on tarkoitettu.

Perusteellista ja hyvää työtä työtä Harrastaja!  P> P>

Joten yläkierroksilla (yli 5000rpm) tulee raja vastaa puolan latautumisajoissa, jonka jälkeen kipinän energia tippuu rajusti!
Kahta puolaa ei siis pidä kytkeä sarjaan ensiöpuoliltaan. MOT!

https://picasaweb.google.com/jaritlaine/IgnitionCoils#5131847781587909826
Kuvassa on lähes täysin latautunut puola ja siitä ei enää montaa prosenttia enempää saa kipinä energiaa irti

Noiden kahden puolan sarjaankytkennän latausaika (12ms) tarkoittaa suomeksi sitä, että koneen kiertäessä 5000rpm, vaatii puolan latausaika 100% kampiaksekin kierrosajasta. Eli ei toimi!  :nohnoh


Ja tässä on sitten puola hätäisemillekkin....
https://picasaweb.google.com/jaritlaine/IgnitionCoils#5131847175997520834

 ;D
« Viimeksi muokattu: 07.03.2011, 22:51:38 kirjoittanut mikan »


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

 

KL-varaosat  Race.fi