Näyttäis kompurakarttoja vertailemalla siltä, että 13T antaa suunnilleen saman ilmamäärän jonkin verran paremmalla hyötysuhteella, ja mahdollistaa hiukan korkeamman painesuhteen kuin 13C.
Mulla on toisessa käyttöautossa TD04HL-13T suora kartio #7 pesällä ja TDIC:n painekellolla, joilla ahdot 1.0-0.9bar. Ihan hyvin kulkee, ja perstuntumalla herää vähintäänkin yhtä hyvin kuin TD04H-13C suora kartio #6 pesällä (Vakio)
Mittauksia Galaxy S2+Tempes GTR:
13C, fk kello: 0-400m 17,2/125, 0-100km/h 10.7s
13C, FT kello: 0-400m 17,0/129, 0-100km/h 10.3s
13T, TDIC kello, lastut: 0-400m 15,4/142, 0-100km/h 8.0s
Auto on -95 945 B230FK+AW71L jossa ilmastointi, sähkölasit, vetokoukku, 80kg kuski ja n. 30kg romua.
Jäi tietysti mittaamatta 13C+TDICn kello yhdistelmällä, jolloin olisi ollut helpompi verrata noita ahtimia...
Mielenkiinnosta miten nuo vaikuttaa? Äkkiseltään mitään tietämättä vois luulla että C vetää nätisti mutta tuotto loppuu isoilla kierroksilla. Ja T:ssä taas osakaasulla/pienillä kierroksilla ei niin järjetöntä tuottoa, mutta ei lopu kesken kuten C?
Vai oonko ihan kateissa? Nuo ahtimien siivet kun vuosien varrella muuttunut todella paljon...