Kulkukoira  Proturbo

855 T5. MYYTY! Tämän voi poistaa :)

  • 88 Vastauksia
  • 29236 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tossu

  • Vieras
Vs: 855 T5 -95. -Käyttiksen kertomus ja uusia kuvia.
« Vastaus #60 : 18.11.2015, 22:20:04 »
Hieman kevenetty ulkonäköä: Totesin että parkkiumpioden ja kylkivilkkujen tummennukset saa lähteä. Bilteman maalinpoisto toimi hyvin, tummennuslakka kiehahti heti pois. Nyt vähä vähemmän amiksen näköinen  :)

Umpion laidat saatan maalata takaisin hopeaksi kans.

Tossu

  • Vieras
Vs: 855 T5 -95. -Käyttiksen kertomus ja uusia kuvia.
« Vastaus #61 : 16.12.2015, 04:09:05 »
Puslan tilasin ja se tulikin. Tällähetkellä mittarissa pikkasen vajaa 318tkm

Tossu

  • Vieras
Vs: 855 T5 -95. -Käyttiksen kertomus ja uusia kuvia.
« Vastaus #62 : 01.01.2016, 22:39:31 »
Termostaatti vaihdettu kun rupes lämmöntulo olemaan niin olematonta eikä lämpömittari millään jaksanu pysyä vaakaasennossa muuta kun parkissa ollessa. Nyt tarkenee eikä mittari seilaa.   :3/4 jättää sen:

Tossu

  • Vieras
Vs: 855 T5 -95. -Käyttiksen kertomus ja uusia kuvia.
« Vastaus #63 : 19.01.2016, 22:38:52 »
Välipäivitystä. Volvo on pelannu vallanmainiosti tässä pakkasillakin ja jäälläkin tuli käytyä. Mitä nyt välijäähdytin tänään jäätyi. Kellään mitään vinkkejä millä tuon estäisi jatkossa?

Poissa HRemes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
    • S70TDI
Vs: 855 T5 -95. -Käyttiksen kertomus ja uusia kuvia.
« Vastaus #64 : 21.01.2016, 21:53:22 »
Ai sullakin meinaa välijäähy jäätyä? Minä kun sain omasta välijäähyn sulatettua, laitoin puolesta välistä alas asti pahvin ihan kennoon kiinni, josko sais sen verran pysymään alareunan lämpimänä jotta ei jäätäis :)

Yksi keino on puhistaa se reikä mikä siellä pohjassa on, niin pääsee kosteus poistumaan. Jotkut jopa isontaa sitä reikää millin-pari.

Tossu

  • Vieras
Vs: 855 T5 -95. -Käyttiksen kertomus ja uusia kuvia.
« Vastaus #65 : 21.01.2016, 22:33:21 »
Ai sullakin meinaa välijäähy jäätyä? Minä kun sain omasta välijäähyn sulatettua, laitoin puolesta välistä alas asti pahvin ihan kennoon kiinni, josko sais sen verran pysymään alareunan lämpimänä jotta ei jäätäis :)

Yksi keino on puhistaa se reikä mikä siellä pohjassa on, niin pääsee kosteus poistumaan. Jotkut jopa isontaa sitä reikää millin-pari.

Yks ilta tossa ihmettelin miksei kulje ja myöhemmin jääty senverran ettei ahtanu yhtään. Kävin yön yli sulattelemassaja ronkin sen reiän auki. Oli muutaman tunnin vielä ahtoletkut irti ja puhallin alla pöhisemässä. Tuntu tepsivän, vedot tuli takasin. Reilu kahvikupillinen vettä ja vähän öljyä oli valunu pihalle

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 855 T5 -95. -Käyttiksen kertomus ja uusia kuvia.
« Vastaus #66 : 21.01.2016, 22:34:32 »
Onko näissä joku syy miksi se jäätää? Itsellä vielä missään turbovehkeessä ollut kyseistä ongelmaa...  :o
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Tossu

  • Vieras
Vs: 855 T5 -95. -Käyttiksen kertomus ja uusia kuvia.
« Vastaus #67 : 21.01.2016, 22:48:00 »
Varmaan tuo välijäähdyttimen malli kun lahdöt on ylhäällä ja alhaalla. En muuta keksi :D

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 855 T5 -95. -Käyttiksen kertomus ja uusia kuvia.
« Vastaus #68 : 21.01.2016, 22:50:01 »
RS Turbo Escortissakin oli eikä silti jäätänyt. Outoa  :(
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Kenonit

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 986
  • Tornio
    • Flickr
Vs: 855 T5 -95. -Käyttiksen kertomus ja uusia kuvia.
« Vastaus #69 : 22.01.2016, 00:40:53 »
Vähän tuntuu että täälläkin on jäätynyt, ei oikeen ahdot tykkää nousta ja jos kierroksilla nostaa kaasun nii auto sammuu   >:(
Nykyiset: Bmw E39 ///M5 -00, V70 D4 -15
Entiset: S60 D4 AWD -17, V50 1.6d -09S80 D5 -05, 855 t-5r -95, S80 D5 -05, 3x Bmw ///M5 sekä kasa volvon ja vagin romuja...

Tossu

  • Vieras
Vs: 855 T5 -95. -Käyttiksen kertomus ja uusia kuvia.
« Vastaus #70 : 21.02.2016, 23:59:15 »
Kaverin kanssa alustavasti sovin kaupat alkuperäsistä sumareista ja facelift 960 etulipasta joka passaa suoraan tähän. Keväällä varmaan asentuu.

Tossu

  • Vieras
Vs: 855 T5 -95. -Käyttiksen kertomus ja uusia kuvia.
« Vastaus #71 : 15.03.2016, 17:58:40 »
Maanantaina menee puslien vaihtoon entiseen kouluuni, edukkaasti saa homman. Itellä se ongelma että pjslan irrotus tukivarresta jäänee haaveeksi.. kolina ylty senverran pahaksi että parempi vaihtaa.

Tossu

  • Vieras
Vs: 855 T5 -95. -Käyttiksen kertomus. Huoltoa ja tuunailuja
« Vastaus #72 : 22.03.2016, 23:20:10 »
Noniin, pari kaveria vaihtoivat noi puslat ammattikoululla ja pakko sanoa että tuli hyvä ajettava taas. Kamalan tiukassa eivät edes olleet. Induktiolämmittimellä muovi pehmeäksi ja ilmeisesti jonkun auton kampiakselin lukitustyökalulla ( puolen metrin varsi jossa pää O-kirjaimen mallinen, sopi just puslan ympäri)  väänsi irti. Samalla löytyi roll-over venttiililtä hapertuneet letkut jotka uusittiin.


Olikin aiheellista uusia  ::)




Jenkkiparkit väsäsin myös pariviikkoa sitten. Toteutin näihin eurovaloihin niin, että irrotin vilkun lasin ja leikkasin vilkun ja parkkivalon väliseinän irti. Sen jälkeen porasin alaosaan reiän,johon mahtuu lasikanta polttimo. Alkuperäiseltä parkkivalolta ryöstin virran näille. Ylhäällä on alkuperäisellä paikalla oranssi ledi, joka sattui olemaan sävysävyyn oranssin lasikantapolttimon kanssa.

Tässä todistetta, valo jakautuu tasaisemmin kuin kuvassa. Kännykkäkamera ei vaan ole paras kuvausväline. Vitosen budjettiin aivan hyvät tuli.




Huomenna ajattelin irrottaa katkenneen käsijarruvaijerin kun paikallisessa arpoivat kahesta vaihtoehdosta. Onko näihin useampaa muka? :o Lähiaikoina teen myös keväthuollon, sisältäen moottoriöljyn, kaikki suodattimet, tulpat ja ehkä virranjakajan, pitää katsoa miltä se näyttää. Hieman tuntuu puutuvan kovemmassa vedossa ja tyhjäkäynti häröilee joskus. Tulpilla on ajettu nyt joku puolisentoistavuotta ja reilu 20tkm (20e ngk, niin sama vaihtaa tiheämmin). Ilman- ja bensansuodattimilla 40tkm ja 2,5v.



Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1275
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Vs: 855 T5 -95. -Käyttiksen kertomus. Huoltoa ja tuunailuja
« Vastaus #73 : 23.03.2016, 08:09:19 »
Huomenna ajattelin irrottaa katkenneen käsijarruvaijerin kun paikallisessa arpoivat kahesta vaihtoehdosta. Onko näihin useampaa muka?

Ei näihin etuvetoisiin P80 ole kuin yksi käsijarruvaijeri vaihtoehto, sedan ja farmariin menee sama vaijeri ja meniköhän vielä jopa C70.kin, en ole varma, mut oli se sit äR taikka 10v niin sama vaijeri, paitsi AWD on erilaiset.

Et selailikohan paikallisessa varaosaliikkeessä nämä jantterit AWD ja etuvedonvaijereita n ;D

korjatkaa jos olen väärässä, mut missään liikkeessä missä olen käynyt hakemassa vaijereita käkkäriin, niin ei ole kuin yhtä ja ainoaa mallia etuvetoiseen  :)
NYKYÄÄN: -06 V50 2.4. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v

Poissa Gebbo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: 855 T5 -95. -Käyttiksen kertomus. Huoltoa ja tuunailuja
« Vastaus #74 : 23.03.2016, 10:46:24 »
moro

Minkäs paksuinen toi T5:sen okkis putki on

 

Carcom Oy  Ateho