RallyBaron  Samppasport

B230F käyttöauto viritystä

  • 480 Vastauksia
  • 198085 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Irual

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #120 : 11.04.2012, 21:03:11 »
B230FS

rek.otteesta: "PAKOKAASUJENPUHDITSTAMISJÄRJESTELMÄSSÄ KATALYSAATTORI. KÄYTETTÄVÄ LYIJYTÖN POLTTOAINE."

katsastuskonttorilta kysyttäessä, sanoivat että heidän koneella ei ole merkintää, että olisi vähäpäästöinen moottori.

mitäkös noi jutut nyt tarkottaa? eli katti vissiin pakollinen olla?

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #121 : 11.04.2012, 21:19:23 »
FD se tosiaan oli missä oli EGR, piti tarkistaa ku rupes vaivaan.  :facepalm:

Tuommonen turbokone tuo niin kivasti eloa 200-sarjalaiseenki että suosittelen harkitsemaan. Vaparivirittämiseenki vierähtää äkkiä reippaasti rahaa.

Kaikki on suhteellista.
Vaparin viritys on mielenkiintoisempaa viritystä. Ahtoja nostaa urpokin(ja särkee koneen).

Poissa lateleo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #122 : 11.04.2012, 21:30:10 »
Nuo laatikoiden välitykset on tosiaan johonki muuhun ku kiihyttelyyn tarkotettu. Riippuu ihan haluaako autolta käytännön kiihtyvyyttä vai isompia numeroita paprulla.

Tuo vaihteisto kävikin mietityttämään. En tiedä onko tuo 4-lovisen ominaisuus (M45?), mutta tuntuu olevan niin helkutin hidas vaihdettavakin... tai ei oo ihan uuden karhee enää? Periäkin vissiin sisuksiltaan erilaisia.

Mitä noiden B230FK/FT:n jatkeena on käytetty (M47?) ja meneekö lootat suoraan 240:een (kannakkeet, keppi varsineen)? Kätevintähän olisi, kun pitäisi tolla ajaakin, hankkia pakettina kone+loota+apukamppeet, hieroa sitä tallissa illan hämärissä ja vaihtaa sitten laakista kaikki paikoilleen.
Volvo V60 T8 -22, Ex: Volvo XC60 D5 AWD -08, 240 DL, -89, B200F

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1135
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #123 : 11.04.2012, 22:05:36 »
Tuo vaihteisto kävikin mietityttämään. En tiedä onko tuo 4-lovisen ominaisuus (M45?), mutta tuntuu olevan niin helkutin hidas vaihdettavakin... tai ei oo ihan uuden karhee enää? Periäkin vissiin sisuksiltaan erilaisia.

Mitä noiden B230FK/FT:n jatkeena on käytetty (M47?) ja meneekö lootat suoraan 240:een (kannakkeet, keppi varsineen)? Kätevintähän olisi, kun pitäisi tolla ajaakin, hankkia pakettina kone+loota+apukamppeet, hieroa sitä tallissa illan hämärissä ja vaihtaa sitten laakista kaikki paikoilleen.
Kyllä nuo kunnossa ollessaan on ihan suht nopeita vaihtaa ja helppokäyttösiä. Laatikko käy 940:stä mutta ainaki keppitelineen joudut ottamaan 240 lootan perästä. -95 ja uudemmissa 940:ssä on ollut sitten M90 laatikkoa joka kestää enemmän vääntöä ku m47. Ja on muutenki vähä modernimpi laatikko, hinnat pyörii n.400-500e.

M47 kestää kuitenki turbokoneenkin perässä järkevästi käytettynä.
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00, S70 2.4 -99 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa lateleo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #124 : 11.04.2012, 22:45:07 »
Tuo 4-lovinen vaan antaa niin hyvän kasaritunnelman  :)  Ei siis uuden karheutta vaan vanhan väljyyttä.

Ja saa se tuon B200F:nkin tuntumaan "tehokkaalta" ku nelosella 80-100km/h vauhdissa tuntuu vetoja löytyvän (lue kierrokset jo taivaissa). Tai sit ne on noi mun isommat suuttimet jotka on tuonne konehuoneeseen joltain eksynyt (Bosch 0 280 150 804, selvisi mulle eilen tuolla korjaamopalstalla). Ilmeisesti normit B230FK/FT:lle, joten koneenvaihto on jo osin tehty  ;D
Volvo V60 T8 -22, Ex: Volvo XC60 D5 AWD -08, 240 DL, -89, B200F

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1135
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #125 : 11.04.2012, 22:56:45 »
Tuo 4-lovinen vaan antaa niin hyvän kasaritunnelman  :)  Ei siis uuden karheutta vaan vanhan väljyyttä.

Ja saa se tuon B200F:nkin tuntumaan "tehokkaalta" ku nelosella 80-100km/h vauhdissa tuntuu vetoja löytyvän (lue kierrokset jo taivaissa). Tai sit ne on noi mun isommat suuttimet jotka on tuonne konehuoneeseen joltain eksynyt (Bosch 0 280 150 804, selvisi mulle eilen tuolla korjaamopalstalla). Ilmeisesti normit B230FK/FT:lle, joten koneenvaihto on jo osin tehty  ;D
Sulla on sitten aika reippaanlaiset suuttimet tuohon mottiin.  :o

M4*-laatikoihin saa muuten nätisti tehtyä vaihdevälinlyhentimen hitsaamalla vaihekeppiin pallon alapuolelle jatkoa. N.15mm jatkopalalla tulee muistaakseni aika passeli, paljo parempi vaihtaa kun ei tartte kauhoa pykäliä.

http://i575.photobucket.com/albums/ss191/242tic84/vaihdevlyhennin.jpg
« Viimeksi muokattu: 11.04.2012, 22:59:05 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00, S70 2.4 -99 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa lateleo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #126 : 12.04.2012, 09:40:34 »
Onko muuten nuo turbon ja vaparin LH2.4 ruisku- ja sytkäboxit samanlaisia? Esim. tuolla kauppapaikalla myynnissä "turbon boxi" tms.

Onko IMM:t samanlaisia (-016)?
Volvo V60 T8 -22, Ex: Volvo XC60 D5 AWD -08, 240 DL, -89, B200F

Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #127 : 12.04.2012, 09:59:42 »
Ulkoapäin ovat samanlaisia, mutta sisältä sitten erilaiset. Riippuen mikä koodi boksissa on niin softassa on eroja. Sytkäbokseissa sama juttu. IMM:ut on kaikissa samat.

Poissa volvodriver99

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #128 : 02.05.2012, 23:38:55 »
Mistä saisi tilattua nokka-akseleita b230f volvoon? Kovasta etsinnästä huolimatta en löytänyt.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #129 : 02.05.2012, 23:41:44 »
Mistä saisi tilattua nokka-akseleita b230f volvoon? Kovasta etsinnästä huolimatta en löytänyt.


Riippuu ihan millaista etsii....jos etsii jotain hiukan vakiota parempaa, nii kannattaa selailla kierrätyskeskus-osiota. Rajuja nokkia löytää jokkismiehiltä....ja kaipa noita "uusia" virinokkiakin vielä joku myy....ainakin ruotsissa.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #130 : 03.05.2012, 12:55:09 »
http://www.catcams.be/800x600/mainframe.htm?english Ja tuoltahan noita taitas löytyä kans.
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa jukka300

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 137
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #131 : 14.11.2012, 15:29:09 »
eli jos rekisteriotteessa lukee  kolmitoimikatalysaattori niin silloin on vähäpäästöinen jos ymmärsin oikein?

meneekö volvo vielä päästöistä läpi B230f kat, jos ottaa katin pois/tyhjää katin. vm89

Niko_S

  • Vieras
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #132 : 14.11.2012, 16:09:02 »
eli jos rekisteriotteessa lukee  kolmitoimikatalysaattori niin silloin on vähäpäästöinen jos ymmärsin oikein?

meneekö volvo vielä päästöistä läpi B230f kat, jos ottaa katin pois/tyhjää katin. vm89

1. Kyllä on vähäpäästöinen, jos otteessa on maininta katalysaattorista.

2. Katalysaattorin tulee olla vähäpäästöisessä autossa paikallaan katsastuksessa.
    Tyhjäämiselläkin on se vaikutus, ettei päästöistä ole toivoakaan päästä läpi,
    koska vähäpäästöisen auton moottorin päästöt ovat riippuvaisia katalysaattorin suodatuksesta,
    sekä vähäpäästöisessä ja ei-vähäpäästöisessä autossa on eri päästörajat. 

Poissa kempula

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #133 : 15.11.2012, 19:38:14 »
1. Kyllä on vähäpäästöinen, jos otteessa on maininta katalysaattorista.

2. Katalysaattorin tulee olla vähäpäästöisessä autossa paikallaan katsastuksessa.
    Tyhjäämiselläkin on se vaikutus, ettei päästöistä ole toivoakaan päästä läpi,
    koska vähäpäästöisen auton moottorin päästöt ovat riippuvaisia katalysaattorin suodatuksesta,
    sekä vähäpäästöisessä ja ei-vähäpäästöisessä autossa on eri päästörajat.


Paitsi, että on toivoa.
Audi A4 2.0TFSI quattro -06
Entiset:S60, 940 turbo, 740, 740

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5756
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #134 : 15.11.2012, 21:44:48 »
Itellä ois menny päästöistä läpi tyhjätyllä katilla just ja just mutta sen verran liikaa happea vuotavasta putkesta että ei.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

 

Ateho  Elekma