Elekma  Autoracing

G80 liikkeellelähtölukon toiminta & modifiointi

  • 222 Vastauksia
  • 128945 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #60 : 24.08.2012, 22:15:31 »
Joo kyllä munkin lukot nappaa heti kiinni kun pyörä suttasee, ehkä kierroksen tai pari.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #61 : 24.08.2012, 22:39:28 »
Tuo lukkohan nimenomaan vaatii toisen pyörän sutimisen, ennen kuin menee lukkoon. Tästä syystä on mielestäni talviliukkailla tavattoman ärsyttävä kapistus.

Kyllä, paikaltaan lähdettäessä sutii ensi yksi pyörä, sitten nappaa lukko kiini ja sutii molemmat :facepalm:
Esim. torsen lukolla ei sudi kumpikaan pyörä (paitsi jos haluat,kaasuta) ja auto etenee
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6347
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #62 : 25.08.2012, 20:10:35 »

Saiskohan siihen lisättyä esijännitystä jotenkin  ???

Kai se toiminta voisi parantua, kun shimmaisi kaikki välykset kitkalevyistä mahdollismman pieniksi ja keventäisi niiden pikkuvastapainojen jousta. Niiden pikkupainojen liikehän saa lukon lukittumaan, eli jos ne saisi aukeamaan herkemmin, niin kenties lukko ei vaatisi niin paljoa sutimista lukittuakseen.

Tulee jostain syystä mieleen Myytinmurtajien jakso, jossa he yrittivät todistaa vääräksi väitteen, etteikö paskaa muka pystyisi kiillottamaan.
« Viimeksi muokattu: 25.08.2012, 20:12:08 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #63 : 25.08.2012, 20:15:32 »
Kai se toiminta voisi parantua, kun shimmaisi kaikki välykset kitkalevyistä mahdollismman pieniksi ja keventäisi niiden pikkuvastapainojen jousta. Niiden pikkupainojen liikehän saa lukon lukittumaan, eli jos ne saisi aukeamaan herkemmin, niin kenties lukko ei vaatisi niin paljoa sutimista lukittuakseen.

Tulee jostain syystä mieleen Myytinmurtajien jakso, jossa he yrittivät todistaa vääräksi väitteen, etteikö paskaa muka pystyisi kiillottamaan.

 :2funny:

Täytyneepä avata tuo lukko ennenkun sitä lyö paikalleen. Vaikka melkein sama se talviautossa on, kunhan vaan jotenkin pelaa.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #64 : 25.08.2012, 20:27:04 »
Jotain on pielessä jos toisen pyörän sutimisen ehtii huomaamaan, kaverin autosta oli takapyörä irti niin koemielessä otettiin pulteista tukeva ote ja heilautus niin ei se pyörähtänyt edes puolta kierrosta kun kolahti ja lukko meni päälle. Omassa en ole tuolla tyylillä testannut mutta samasta kohdasta soralla viirut alkoivat kun vähän rivakampaa starttia kokeilin.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #65 : 25.08.2012, 21:21:26 »
Jep eli näin?

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=8009.0

Käytännössä se ei taida ihan noin nopeasti lukittua, mutta ei se kyllä kauaa ehjällä lukolla vie.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #66 : 25.08.2012, 23:37:08 »
Jotain on pielessä jos toisen pyörän sutimisen ehtii huomaamaan, kaverin autosta oli takapyörä irti niin koemielessä otettiin pulteista tukeva ote ja heilautus niin ei se pyörähtänyt edes puolta kierrosta kun kolahti ja lukko meni päälle

Eli tähän pyrimme. Näin G80 ilmeisesti pitäisi toimia?
Mitä öljyä perässä?
Tosin puolikierrosta "väljää" saa toisen pyörän sutimaan talvella.
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #67 : 25.08.2012, 23:42:19 »
Kyllähän se toinen sutii joo, sen puoli kierrosta eli jonkun sekunnin murto-osan ajan kunnes lukko nappaa kiinni. Sen jälkeen akseli on yhtä puuta 40 km/h asti tai pidemmällekin jos veto ei katkea.

Ei mitään hajua mitä öljyä siellä on eikä ole kaverillakaan, osti auton tuollaisena eikä ole mitään syytä olettaa että niitä olisi muutamiin vuosiin edes vaihdettu jos yleensä koskaan. Eiköhän siellä Volvon suositustavaraa ole.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #68 : 26.08.2012, 00:02:20 »
sutiva pyörä, pito on jo menetetty........  tuo lukittuminen vaatii nopean sudinnan, joka sitten lukitsee molemmat pyörät ja tämä tapahtuu kytkinpommin tavoin ja siitä seuraa molempien pyörien sudinta. Tai ehkä pitkällisellä harjoittelulla saa annosteltua kaasua mahdollisimman vähän molempien pyörien lukkiutumiseen
kunnon lukolla pääsee liikkeelle ilman sutimista

EVO8

  • Vieras
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #69 : 27.09.2012, 14:51:31 »


Eipä tuossa mitään nykimistä ole ollut havaittavissa. Öljynä tosin vastoin suositusta LS. Rakotulkki (tässä 0.30) 5mm ruuvi lukitteella asennus tupakkataukoineen 1h. Pitoa on vielä noin 100km/h asti. 

« Viimeksi muokattu: 27.09.2012, 14:57:42 kirjoittanut EVO8 »

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #70 : 27.09.2012, 17:20:59 »
ite oon suunnitellu että jos tuon vastapainon nykäsis vittuun tai lukittas jollain paikoilleen. sillonhan perä toimis normaalin kitkalukon tavoin?
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #71 : 27.09.2012, 17:27:04 »
ite oon suunnitellu että jos tuon vastapainon nykäsis vittuun tai lukittas jollain paikoilleen. sillonhan perä toimis normaalin kitkalukon tavoin?

?...???

Kaverin sanoja lainaten: "Se kalun laidassa kävelävä mummo saattaa kammeta väkisin tielle kun modatulla ajaa modatulla lukolla"
Normaali kitkalukko parempi, joidenkin käyttäjien mielestä paras
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #72 : 27.09.2012, 17:33:57 »
Eipä tuo kyllä ois iso homma kokkeilla mitä tapahtuu jos vastapainon lukittas paikalleen esim. hitsi täpillä.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #73 : 27.09.2012, 17:42:03 »
Eipä tuo kyllä ois iso homma kokkeilla mitä tapahtuu jos vastapainon lukittas paikalleen esim. hitsi täpillä.
tuo evo 8:n malli taitas olla parempi ratkaisu, ohuemmalla rakotulkin lirpakkeella sais nostettua lukkiutumis rajaa vain vähäsen ja paksummalla sama kuin hitsattu, paitsi että pääsee elämään

EVO8

  • Vieras
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #74 : 27.09.2012, 18:02:08 »
Varmaankin G80 on vakiona turvallisuussyistä sellainen kun on. Kun perää irtoaa kovassa vauhdissa saattaa tulla ohjelmaa. Uraiset ja jääpolanteiset tiet vaatii tarkkuutta tehoista riippuen. Toisaalta varsinkin talvella ohitukset onnistuu ripeämmin.   

Tämä yksinkertainen modi on ollut 3 vuotta käytössä ja kohtuu voimalla on koeponnistettu mutta G80:stä tuskin voi suositella radalle tai riftinkiin.

LS öljyä on käytetty syystä että on taipumus toimia hieman kulmikkaasti kuten aikaisemmin on kirjoitettu. Sitä ongelmaa ei tuolla öljyllä ole esiintynyt ollenkaan. Johtuuko sitten öljystä ja vaikuttaako perän ikään sitä en varmuudella os. Nyt tuli laitettua Mobil 75-90 synt. Katsotaan muuttuuko käytös ilman lisäainetta. 

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo