RallyBaron  Samppasport

Volvopolulta eksyneet oman polun tallaajat, eli vieraalla maalla

  • 435 Vastauksia
  • 140363 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kempula

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
Jos jatkuva neliveto on vaatimus niin taitaa rajoittua Subaruun. Muilla on kytkettävä, vaikkakin se automatisoitu onkin...

Tässä viestissä kaikki väittämät on väärin.
Audi A4 2.0TFSI quattro -06
Entiset:S60, 940 turbo, 740, 740

Poissa Wolvis

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2542
  • Iänenpainevammaane volovoimmeene
Tässä viestissä kaikki väittämät on väärin.
Ja tätä väännetään väärässä topicissa.
Pihakoristeena Lolvo V70 2.5T '97 -myyty-
Pommina Volvo V70 2.5 automaatti '99 -myyty-
Mazda 3 1.6 Touring Business '10
Toyota Avensis 1.8 Valvematic Linea Sol '12

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Tarkistetaan topicin käyttäjien luku- & sisäistystaito, mitä alla lukee?
Nelivetoväännölle on oma topic, täällä siitä ei väännetä, jollei halua jäähylle!
Ja jos meni ohitse niin:
Etuveto-Takaveto-Neliveto-vääntötopic

Poissa Jarru

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 135
  • Bang your head
Ei ole vielä mutta meinasin seuraavan auton vaihdon kohdalla katsastaa uuden Mondeon nelivetoisena, eiköhän niitä vuoden päästä ole jo vähän käytettyinä markkinoilla mieluusti mahdollisimman hyvin varusteltuina.

On kokemusta. Onkos Ford parantanut yhtään tuota ruostesuojausta? Ainakin mkI - III pohja ja ovenhelmat aika äkkiä pehmeitä. Katsellut mk IV sivusilmällä, mutta tuo ruostuminen epäilyttää. Niin ja kakkosautoks, yksi Volvo aina pihassa pitää olla!
« Viimeksi muokattu: 23.08.2015, 18:38:32 kirjoittanut Jarru »
V70 mkII D5 -05, V70 mkI  2.4T R-look -00, Bandit 1200 -06

Poissa Kenonit

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 986
  • Tornio
    • Flickr
En nyt ihan eksynyt ole, mutta hairahduksia on ollut vähän turhan monta :D Eka itse ostettu auto mistä piti käyttis tehdä, oli mk3 golf. Paljastui mädäksi, hitsattiin, leimattiin ja laitettiin kiertoon. Tämän jälkeen ilmestyi pihaan läpimätä vw caddy mk1, 1,6td. sen seuraksi 5kpl lisää cäddyjä :idiot2: Yhdestä piti ottaa kori, toisesta tekniikka, yhdestä sisustaa, yhdestä peräkärry jne... Jotenkin vaan sitten innostus lopahti ja pihaan tuli kolaroitu 740. Samalla kun volvoa laitettiin leimakuntoon, myytiin käddyjä osa kerrallaan pois :D Seuraavaksi tuli 855 t5 josta vihdoin saatiin tehtyä se ensimmäinen auto kun kortin sai :D Kädit ja 740 myytiin pois ja tilalle tuli 142. Tämäkin leimattiin ja myytiin pois pienen voiton kera. Puolen vuotta olikin sitten vain tuo 855, kunnes tuli pakkomielle löytää t-5r. Noh, yksi sopiva yksilö löytyi ja autot vaihtui päittäin. Tämä on nyt paljastunut täydeksi romuksi. Joitain tonneja kiinni autoon ja alkaa pikkuhiljaa olemaan käyttökunnossa, mitä nyt pikkuvikaa vielä. Töihin kun pääsi koulun jälkeen, piti ettiä käyttis millä on vähän halvempi liikkua. Ärrä seisontaan ja -05 s80 D5 tilalle. tällä nyt ajettu vajaa pari kuukautta ja olen kyllä tykännyt S* Silti vaan, jotenkin tekee mieli taas hairahtua ja ostaa käyttikseksi vanha vw caddy, ne olemattoman halvat kulut vaan huokuttaa, ja lisäksi se vaan jotenkin on omaan silmään täydellinen matalana ja kivoilla vanteilla :-[
Nykyiset: Bmw E39 ///M5 -00, V70 D4 -15
Entiset: S60 D4 AWD -17, V50 1.6d -09S80 D5 -05, 855 t-5r -95, S80 D5 -05, 3x Bmw ///M5 sekä kasa volvon ja vagin romuja...

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1397
  • www.vrcf.fi
Missä saa vastata tähän saamatta banaanikuormaa?

Palataan aiheeseen ohjatussa aiheessa, pari virhettä myönnän heti lennosta kun en museolaitteita sisäistänyt käyttöautona jota itse ajattelin.
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa Teeviis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 199
Tämmönen oli pakko hakea kakkos autoksi kun oli niin härski rengastus  :D Kesällä kokeilla miltä näyttää V70 alla?  ;D
Exät: STW 850 2.5 20V, 240 -87 B200K+M47, 240 -87 B200K+M45, 240 D24tic
V70 -00 2.4 "Bassovolvo II"
Nykyiset: V70 2.4D -10, V70 2.5TDI -98

Poissa jim doe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
  • Vrcf, Svk, Lahden volvokerho
työkulkineena Opel Corsa Van 2010, cdti, siinä kaikki
Team Pahka lopopower
amat 68 farkku sport ja 70
Opel Corsa van :-)

Poissa Slowman

  • Mr. Kanttari
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4095
  • www.vrcf.fi
työkulkineena Opel Corsa Van 2010, cdti, siinä kaikki

 :o

Onhan tuo nyt kuitenkin melkein uusi :)
Forester XT -06    Symmetrical AWD
760 Turbo -90 Ikuisuusprojekti
V70R -98 Paali vai mahdollisuus?

Poissa rommitommi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 171
  • www.vrcf.fi
Näköjään joku muukin ostelee Saabeja  :)


Saab 9-5 TiD4 Vector 2010 sai uuden omistajan ja tilalle tuli Ruotsista haettua Saab 9-5 TTID4 Aero 2011

Nyt löytyy mm:
-mukautuva alusta
-adaptiiviset xenonit
-sähköiset nahkapenkit
-navigaattori kosketusnäytöllä
-Harman Kardon stereot
-HUD
-Liikennemerkkitunnistus
-tehokkaampi kone ja lyhyemmät välitykset  S*

Ehkä taas hetken kelpaa  :)
Ajossa: BMW 530d GT -12

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2911
  • "Noku mä haluan"
Onkos Ford parantanut yhtään tuota ruostesuojausta? Ainakin mkI - III pohja ja ovenhelmat aika äkkiä pehmeitä. Katsellut mk IV sivusilmällä, mutta tuo ruostuminen epäilyttää.

Foordit tuppaa olemaan aika lujia vehkeitä. Mutta ihan oikeasti harkitkaa enemmän kuin viisi kertaa jos meinaatte käytettyä Mazdaa ostaa. Ei oma pää käsitä millä helvetillä ne ruostuu niin paljon  :idiot2:

Puhun nyt kahden vuoden ja 128 auton kokemuksella.. Aina kun tuli mazda ruostesuojaukseen niin teki mieli heittää hanskat naulaan ja lähteä himaan  :buck2: Nuorin auto jonka tein oli 3 vuotias ja pohja oli sellaisessa kunnossa että morjess..

Muistan kerran tapauksen -97 Vectrasta joka oli paremmassa kunnossa kuin tuo 3v vanha Mazda..




Käyttiksenä on nyt Opel Corsa D -09 1.3 cdti pakuksi rekisteröitynä, kulutus tällä hetkellä 4.4l/100km *taavih-> Opiskelijan lompakko tykkää  :smitten: (vrt. ex Vectra B 2.0 Sport -00 ~9l/100km)
« Viimeksi muokattu: 13.11.2015, 10:50:13 kirjoittanut razori »

Poissa -PENA-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 387
Näköjään joku muukin ostelee Saabeja  :)


Saab 9-5 TiD4 Vector 2010 sai uuden omistajan ja tilalle tuli Ruotsista haettua Saab 9-5 TTID4 Aero 2011

Nyt löytyy mm:
-mukautuva alusta
-adaptiiviset xenonit
-sähköiset nahkapenkit
-navigaattori kosketusnäytöllä
-Harman Kardon stereot
-HUD
-Liikennemerkkitunnistus
-tehokkaampi kone ja lyhyemmät välitykset  S*

Ehkä taas hetken kelpaa  :)

No kyllä varmasti! Onnea hienosta autosta!  O0
- Volvo S80 2,4D Aut. -08
- Volvo S80 D5 Aut. -08

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12500
Näköjään joku muukin ostelee Saabeja  :)


Saab 9-5 TiD4 Vector 2010 sai uuden omistajan ja tilalle tuli Ruotsista haettua Saab 9-5 TTID4 Aero 2011

Nyt löytyy mm:
-mukautuva alusta
-adaptiiviset xenonit
-sähköiset nahkapenkit
-navigaattori kosketusnäytöllä
-Harman Kardon stereot
-HUD
-Liikennemerkkitunnistus
-tehokkaampi kone ja lyhyemmät välitykset  S*

Ehkä taas hetken kelpaa  :)
Noita ei ole liikaa liikenteessä. Miten muuten varaosa politiikka noissa?
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Näköjään joku muukin ostelee Saabeja  :)


Saab 9-5 TiD4 Vector 2010 sai uuden omistajan ja tilalle tuli Ruotsista haettua Saab 9-5 TTID4 Aero 2011

Nyt löytyy mm:
-mukautuva alusta
-adaptiiviset xenonit
-sähköiset nahkapenkit
-navigaattori kosketusnäytöllä
-Harman Kardon stereot
-HUD
-Liikennemerkkitunnistus
-tehokkaampi kone ja lyhyemmät välitykset  S*

Ehkä taas hetken kelpaa  :)

Onhan tuo hieno auto ja harvemmin näkyy liikenteessä, syyhän ei ole mysteeri. Mutta onkohan lastentauteja ja saikos tuohon enää Saabin omia koneita? Pohjalevy Insigniasta. Vaikka Opel itselle tärkeä merkki niin ostaisin varmaan 9000 tai vanhemman ysiviitosen. Tuo diesel vissiin Fiatin? Joskus tuli kyseltyä liikkeestä ja heidän mukaan Saabeihin saisi varaosia ihan hyvin...

Aika usein taidat autoa vaihtaa? :D
« Viimeksi muokattu: 14.11.2015, 12:29:20 kirjoittanut Dave »
a car you can believe in

Poissa rommitommi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 171
  • www.vrcf.fi
Harvoin tulee autoa vaihdettua, ehtihän edellinen olla melkein puoli vuotta..  :D

Sinäänsähän tässä tapauksessa on käynyt hyvä tuuri, että on käytetty paljon konsernipalikoita, niin Insignia toimii erittän hyvänä varaosien lähteenä tekniikan ja alustan jne osien puolesta.

Jotkut Saab-spesifit osat ovat tiukemmassa, kuten takakontin LED-listaa ei tällä hetkellä ole saatavilla. Mutta toisaalta niitä voi Oriolta (entinen Saab Parts) kysellä ihan suoraankin ja sieltä vastaillaan nopeasti ja kerrotaan, että missä mennään ja millon taas saa tilattua. Olen kuullut pyrkimyksenä olevan, että ajokuntoon ja turvallisuuteen vaikuttavat osat ovat prioriteetti nro.1 ja näitä osia pitäisi olla saatavilla.  En ainakaan ole vielä kuullut yhdestäkään autosta, jota ei olisi voitu ajaa sen takia, ettei ole osia saatavilla. Toistaiseksi näin, katsotaan mitä tuleivaisuus tuo tullessaan, en jotenkin jaksa uskoa, että Oriolle Saabin osat ovat kauhean kannattava business, kun autojen lukumäärä pienenee ja autot vanhenee koko ajan, eikä uusia ole tulossa.

Ja kun osien saatavuus on ollut heikkoa, niin se on sitten johtanut harrastuneisuuteen enemmänkin, kun korjattavissa olevia laitteitahan nuo ovat. Facebookissa toimii erittäin aktiivinen Saab ng9-5 Connnection-yhteisö, josta löytyy ohjeet aika monen asian korjaamiseen kuvineen kaikkineen.




Ajossa: BMW 530d GT -12

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron