KL-varaosat  Race.fi

Äänestys

Mikä vanneratkaisu?

17" jotka autossa on olleet
18" maalattuna hopeaksi
18" maalattuna kullan / pronssin sävyyn

940 GLT-4

  • 198 Vastauksia
  • 71371 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 GLT-4
« Vastaus #180 : 04.04.2015, 20:17:40 »
Hattu päällä....muistin jopa vaihtaa nokkaköpit oikeanlaisiin :)

Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: 940 GLT-4
« Vastaus #181 : 04.04.2015, 20:22:04 »

...

 :o Huikea tuo konehuone, ja aina erittäin hienoa kun joku tekee jotain erilaista O0 Pitää ei-volvo-harrastaja-kaverillekin näyttää tuota kuvaa, on jonkin verran kieroutunut tuo koneen koko suhteessa konehuoneen kokoon :D

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13539
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: 940 GLT-4
« Vastaus #182 : 04.04.2015, 20:26:32 »
anteeksi hieman ohi aiheen kommentti mutta tuolla rakenustekniikalla tuonne menisi suora kasi jos olis moduleista tehty... vai valehteleeko tuo kuva oikeesti niin paljon.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 GLT-4
« Vastaus #183 : 04.04.2015, 20:31:36 »
anteeksi hieman ohi aiheen kommentti mutta tuolla rakenustekniikalla tuonne menisi suora kasi jos olis moduleista tehty... vai valehteleeko tuo kuva oikeesti niin paljon.

Sikäli se vähän vääristää, kun lukkopelti puuttuu. Mutta kyllä sinne koneen eteen jonniinverran tilaa jää...on toi kone kuitenkin vinokonetta jonkunverran lyhyempi.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2283
Vs: 940 GLT-4
« Vastaus #184 : 05.04.2015, 12:47:36 »
on toi kone kuitenkin vinokonetta jonkunverran lyhyempi.

Joskus mitattiin niin tinavitonen on vinokoneen kanssa hyvin lähelle saman mittainen. Siitä sitten pytyn verran pois, eli on se aika reilusti punalohkoa lyhyempi.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 GLT-4
« Vastaus #185 : 05.04.2015, 18:34:58 »
Joskus mitattiin niin tinavitonen on vinokoneen kanssa hyvin lähelle saman mittainen. Siitä sitten pytyn verran pois, eli on se aika reilusti punalohkoa lyhyempi.
No on siinä sitten jonkinverran eroa. Äkkiseltään voisi kuvitella nelosen olevan n. 85mm lyhempi kuin vitonen.

Painoero olisi myös kiinnostava tietää. Toi b234f ainakin painaa kuin synti.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 GLT-4
« Vastaus #186 : 17.04.2015, 14:34:12 »
Kysellääs ny, kunnei oikein ole mitään järkevää päivitettävää. Eli millaisilla "kotikonsteilla" voisi ilmastoinnin putkia jatkaa / muokkailla. Tinakoneen kompurassa on aivan erilaiset liittimet kun vanhassa järjestelmässä.
Onko olemassa jotain järkeviä liittimiä / letkuja tuohon hommaan? Kuivain ainakin menee vaihtoon kun järjestelmä on ollut tyhjä muutenkin.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13539
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: 940 GLT-4
« Vastaus #187 : 17.04.2015, 15:27:07 »
Kysellääs ny, kunnei oikein ole mitään järkevää päivitettävää. Eli millaisilla "kotikonsteilla" voisi ilmastoinnin putkia jatkaa / muokkailla. Tinakoneen kompurassa on aivan erilaiset liittimet kun vanhassa järjestelmässä.
Onko olemassa jotain järkeviä liittimiä / letkuja tuohon hommaan? Kuivain ainakin menee vaihtoon kun järjestelmä on ollut tyhjä muutenkin.
teetät uudet pitemmät letkut sopivilla päillä... en tiedä onnistuuko kylmäkone huolloissa vai hydrauliliikkeessä...
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa dumppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 374
  • Volvolandia...fi
Vs: 940 GLT-4
« Vastaus #188 : 17.04.2015, 15:49:20 »
Kysellääs ny, kunnei oikein ole mitään järkevää päivitettävää. Eli millaisilla "kotikonsteilla" voisi ilmastoinnin putkia jatkaa / muokkailla. Tinakoneen kompurassa on aivan erilaiset liittimet kun vanhassa järjestelmässä.
Onko olemassa jotain järkeviä liittimiä / letkuja tuohon hommaan? Kuivain ainakin menee vaihtoon kun järjestelmä on ollut tyhjä muutenkin.
ilmastoinnille on ihan omanlaisensa letkut yms. Monissa hydrauliliikkeissä on kyseisiä letkuja liittimiä, eli pornokauppaan mars
-Team Karvavako Racing-     Puhemies

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 GLT-4
« Vastaus #189 : 17.04.2015, 19:47:06 »
Kysellääs ny, kunnei oikein ole mitään järkevää päivitettävää. Eli millaisilla "kotikonsteilla" voisi ilmastoinnin putkia jatkaa / muokkailla. Tinakoneen kompurassa on aivan erilaiset liittimet kun vanhassa järjestelmässä.
Onko olemassa jotain järkeviä liittimiä / letkuja tuohon hommaan? Kuivain ainakin menee vaihtoon kun järjestelmä on ollut tyhjä muutenkin.
Itse käytin tälläisia kun tarvitsi muuttaa putkia:

Kotona katkaisin putket valmiisiin mittoihin ja tussilla merkki ettei tullut kierrettä, sitten kävin vain puristuttamassa liitoksen valmiiksi.
Toinen vaihtoehto että käytät auton omaa kompuraa ja vaihdat siihen moniurahihnapyörän. Itsellä on näin, en muista minkä merkkinen kompura, mutta takavetoisesta lähtöisin ja kävi ainakin vitoskoneeseen.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 GLT-4
« Vastaus #190 : 17.04.2015, 19:55:18 »
Itse käytin tälläisia kun tarvitsi muuttaa putkia:
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Kotona katkaisin putket valmiisiin mittoihin ja tussilla merkki ettei tullut kierrettä, sitten kävin vain puristuttamassa liitoksen valmiiksi.
Toinen vaihtoehto että käytät auton omaa kompuraa ja vaihdat siihen moniurahihnapyörän. Itsellä on näin, en muista minkä merkkinen kompura, mutta takavetoisesta lähtöisin ja kävi ainakin vitoskoneeseen.


Prkl ku tuli annettua kompura alkuperäisen koneen mukana  :buck2:
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 GLT-4
« Vastaus #191 : 20.04.2015, 12:08:53 »
Tappelin eilen oikein urakalla jakopään kanssa, mutta menihän se nippuun lopulta  :-D

En oikein perästäkään tiedä miksei kone pyörinyt, vaan aina otti venttiili mäntään kiinni. Välillä nokat oli ohjeiden mukaisesti ja välillä 180ast käännettynä....silti aina pyörähti vaini vajaan kierroksen. Tarkistin nokkien numeroista, että ne varmasti on oikein, ja olihan ne.
Onko mahdollista, että alarattaan saa paikalleen väärään asentoon? Käytin sen irti ja taisin taas viimeisen kerran kääntää nokat ohjeen mukaisesti. Yllätyksekseni kone pyöri ympäri normaalisti :)
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 GLT-4
« Vastaus #192 : 30.04.2015, 10:17:51 »
Vihdoin kone on paikallaan toivottavasti lopullisesti. En tiedä mihin kaikki vapaa-aika kuluu, kun ei ehdi tallilla käydä kun kääntymässä. Huohotus- ,  jäähdytys- ja  öljynkiertolinjat olisi aika pitkälti muokattuina. Lämmityslaitteen letkut tulevat erittäin epämiellyttävästi koneen taakse. En tiedä montako ärräpäätä tarvitaan ennenkuin ne on nipussa.

Imusarjaan pitää vielä väsätä jarrutehostajan lähtö sekä muutama pienempi lähtö, sen jälkeen senkin saa pultata kiinni. Sitten vielä ahtoputkistot ja pakoputki, niin pääsee ottamaan savut  :)

Savujen jälkeen alkaa armoton sähköoperaatio, kun pitäisi naittaa auto ja moottorinohjaus toisiinsa  :buck2:
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 GLT-4
« Vastaus #193 : 02.05.2015, 19:25:37 »
Pannaan nyt edes pari kuvaa kunnei muutakaan päivitettävää ole :D

Lämppärin toinen lähtö meinasi tuottaa ongelmia kun menee aikas läheltä kampuran asentoanturia. T5:en kova vauhtipyörä paikallaan ja uusi kytkin.



Öljynpaluuseen ei meinannut millään saada sopivia liittimiä kun letku on niin lyhyt ettei paljoa jousta. Olisi pitänyt hitsata lohkon letkuliitin parempaan asentoon, mutta eipä se tullut siinä vaiheessa mieleen.


Jonkunnäkönen lämpöpeltikin tuli väsättyä kun hukkiksen kello jäi niin lähelle pakosarjaa. Harmikseni alkuperäinen lämpöpelti ei sopinut tämän ahtimen kanssa mitenkään. :(


Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1407
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: 940 GLT-4
« Vastaus #194 : 03.05.2015, 20:58:13 »
Asiallisen näköistä toimintaa. Siirrätkö jäähdyttimet myös, vai jätäkö vakiopaikalle? :)

 

Samppasport  Futurez