Autodiagnoosi  Carcom Oy

Volvo 760 GLE '88

  • 927 Vastauksia
  • 255956 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #810 : 14.03.2016, 10:26:31 »
Hyvältä näytää  O0

Voisinhan mä noista kehistä vähän napista, mutta menköön ny sormien läpi. Ei toi hopee näköjään paha oo. Mut ooks huomannu, et sulta puuttuu vielä renkaat?  ;D
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #811 : 14.03.2016, 18:04:59 »
Kiitoskiitos -H-

Joo, eturenkaat on tallin nurkassa pyöriny jo puoli vuotta :D Ostin kaverilta melkein uudet Nankang NS20:set kokoa 195/40. Täytyy vaan tiivistää vanteet ja löytää jostain sopivat venttiilit. Vianorista ei ole kuulunut mitään ja Rimfixin verkkokauppa ei anna tilata noita tuotteita meikäläisen osoitteeseen ::) Kyselyä laitettu menenmään, että mikä mättää.
Takarenkaat täytyy vielä tilata ja todennäköisesti sinne tulee samanmoiset ns20 nankangit kuin eteenkin kokoa 205/40.

Spacereita tuli kyseltyä blingfactoryltä vaan ovat prkl lopettaneet niiden valmistuksen. :( Joten ei kai auta kuin tilata Tommi's Billetiltä riistohintaan.

Kunhan taas on repullisen setelirahaa levitelly ympäriinsä, niin rupee olemaan hankinnat kasassa.

Toki täytyis vielä löytää joku taikomaan tuota maalipintaa hieman parempaan kuosiin ja antennin tilalle joku tulppa. Ehkä se To do-lista rupee olemaan suurinpiirtein siinä. Tai noh, ainahan sitä kaikkee pientä fiksattavaa löytyy mitä pitäs koittaa saada hiposteltua ennen hottentottia.

Edit. 3 vannetta tiivistelty, venttiilit on edelleen jossain matkalla niin ei pääse koittamaan että pitääkö ilmoja :D

2 keskilätkää myös kasasin eilen, kahdesta täytyy jotain teippien liimajämiä poistella.


Takarenkaiksi tulee todennäköisimmin Linglong Greenmaxit koossa 205/40, täytyy koittaa saada tilaukseen vielä tän viikon aikaan. Viimeistään alkuviikosta myös pitää tilata ne spacerit.

Edittiä lisää.
Kusti toi venttiilit tänään. Venttiileiden muttereita joutui rälläköimään matalammiksi jotta sai sopimaan, kun alkuperäiset venttiilit on noin sentin pidemmät.
Ensi viikolla joku ilta koitan saada renkaat vanteille niin pääsee tutkimaan, että vuotaako jostain.

Tommis Billetiltä myös tilailin eteen adapterit. Täytyy sanoa, jos joutuu tuon listahinnan mukaan maksamaan niin on kyllä törkeetä ryöstöä. 2kpl 30mm paksuja adaptereita 157 euroa+30 euroa toimituskuluja :facepalm: Mutta pakkorako oli tilata, kun ei pikasella googlettelulla/ebayn selailulla muualtakaan saa...
« Viimeksi muokattu: 17.03.2016, 21:43:20 kirjoittanut Sawo »

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #812 : 21.03.2016, 18:34:09 »
Kylläpä vastustaa, Tommi's Billetillä 3-6kk jonot johtuen muista töistä >:(
Myöskin noiden M7 time sert-kierteiden metsästys on mahdoton tehtävä. Jenkkilästä löytyis mutta toimitusaika on jotain kauheeta. Wurthilta PITÄISI saada, mutta ei täällä Iisalmen Wurthilla tunnu kiinnostavan niiden tilaaminen ???
Toisesta pulttikaupasta kyselin, heiltä saa Helicoil sarjan ja 10kpl irtokierteitä hintaan 60e :idiot2:
 Tutulla koneistajalla on noita time sert-kierteitä ja se työkalu millä saa ne paikalleen, mutta hänelläkään ei ole kuin max.10kpl jäljellä. Vaihtoehdot alkaa olemaan A) Laitetaan sekaisin helicoileja ja time serttejä tai B) poraan kaikki 35 reikää toisesta vanteesta läpi asti ja laitetaan M7x40mm pultit ja mutterit. Tässä tulee ongelmaksi että kuinka saadaan vanteesta tiivis kun pultit tulee tuonne renkaan sisäpuolelle.
Ja nuo pidemmät pultit on myös hieman erilaiset ulkonäöltään.

Nuita vanneadaptereita on metsästelty googlet ja ebayt sun muut ympäriämpäri, mutta ei vaan löydy. Australiasta saisi, mutta hintaa on melkeen 200$ ja 95e toimituskuluja.
Nyt eräs kaveri lupas selvittää onnistuisko hänellä tehdä töissä jossain välissä. Jos ei onnistu, niin taitaa jäädä hottentotti välistä.

Tällä viikolla jos koittas saada eturenkaat vanteille, niin pääsee edes sen verran eteenpäin että näkee vuotaako vanteet jostain välistä.

Maalipinnalle taisin jo löytää taikojan, pitää vaan aikataulut vielä sopia tarkemmin.

Poissa pukema

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 411
  • SVK #1148
    • www.pukema.com
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #813 : 21.03.2016, 18:58:01 »
spacer.se firmasta saa spacereitä. Esimerkiksi 2kpl 30mm jaonmuutos versiota 110€, 30€ rahti Suomeen.

http://butik.spacer.se/sv/produkter/spacers/volvo/volvo-till-andra-5-bult/volvo-till-andra-5-bult.html
760 Turbo 1988, 960 Pullman Limousine 1996, 960 Executive Level I 1996, S90 Pullman Limousine 1998, S90 T6 1998
S80 V8 2007, S80 V8 Executive 2008
Chrysler Viper GTS 2000
Cadillac Fleetwood Limo 1978

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #814 : 21.03.2016, 19:06:07 »
Näköjään. Olin unohtanu näköjään ihan totaalisesti tuon naapurimaan putiikit :facepalm:

On myös näköjään tuo toinen kotimainen unohtunu totaalisesti. :D
Volvo modell = Nojoo auton malli?
Bultmönster/Nav Fälg = Vanteen pulttijako/keskireikä?
Gänga på bult = Pinnapulttien koko?
Monteringsmuttrar = Kiinnitysmutterit?
Tjocklek Fram = ?? Tästä ilmeisesti valitaan etulättyjen paksuus ja määrä?
Tjocklek Bak = ?? Ja tästä takapäähän, eli meikäläisen tapauksessa jätetään tyhjäksi?

Ja sitten vaa lisätään ostoskoriin 1kpl?
« Viimeksi muokattu: 21.03.2016, 19:14:12 kirjoittanut Sawo »

Poissa pukema

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 411
  • SVK #1148
    • www.pukema.com
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #815 : 21.03.2016, 19:35:10 »
Näköjään. Olin unohtanu näköjään ihan totaalisesti tuon naapurimaan putiikit :facepalm:

On myös näköjään tuo toinen kotimainen unohtunu totaalisesti. :D
Volvo modell = Nojoo auton malli?
Bultmönster/Nav Fälg = Vanteen pulttijako/keskireikä?
Gänga på bult = Pinnapulttien koko?
Monteringsmuttrar = Kiinnitysmutterit?
Tjocklek Fram = ?? Tästä ilmeisesti valitaan etulättyjen paksuus ja määrä?
Tjocklek Bak = ?? Ja tästä takapäähän, eli meikäläisen tapauksessa jätetään tyhjäksi?

Ja sitten vaa lisätään ostoskoriin 1kpl?
Joo noin minäki tuon ymmärrän

Lainaus
Volvo modell = Volvo 760
Bultmönster/Nav Fälg = Vanteen pulttijako/keskireikä
Gänga på bult = Pinnapulttien koko (M12X1,5 (std 7/940))
Monteringsmuttrar = Kiinnitysmutterit (M12X1,5 (std 7/940))
Tjocklek Fram = etulättyjen paksuus ja määrä
Tjocklek Bak = Ja tästä takapäähän, jätetään tyhjäksi jos haluaa vaan eteen
lisätään ostoskoriin 1kpl
760 Turbo 1988, 960 Pullman Limousine 1996, 960 Executive Level I 1996, S90 Pullman Limousine 1998, S90 T6 1998
S80 V8 2007, S80 V8 Executive 2008
Chrysler Viper GTS 2000
Cadillac Fleetwood Limo 1978

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #816 : 21.03.2016, 19:46:56 »
Minä kiitän -H-

Täytyy koittaa onneaan tuolta seuraavaksi.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #817 : 28.03.2016, 14:40:00 »
Renkaat kerkes ennen pääsiäistä seurannan mukaan Turkuun, jospa ne alkuviikosta löytäisi tiensä tuohon oven taakse asti.

Spacer.sestä tuli nuo lätyt tilailtua, vähän vaan jännittää jotta mitä sieltä mahtaa tulla vai tuleeko mitään. Nimittäin ainoo "tilausvahvistus" tai lähellekkään sitä on Paypalilta tullut kuitti ostosta ::) Täytyy melkein laittaa sähöpostia alkuviikosta, mikäli ei lättyjä ala näkyä.

Helicoil setti tuli hommattua ja yhteensä 35kpl irtokierteitä ja tuossa torstaina aloteltiin kaverin kans touhuamaan. Tällä hetkellä tilanne on se, että 10kpl saatiin korjattua. Osa enemmän tai vähemmän huonosti, ovat vaan ihan rannemomentilla kiritty ja siltikin osa tuntui pettävän :idiot2: Täytyy seurailla tiuhaan tilannetta, että alkaako tuolta tippumaan kehäpultteja kadulle kesänmittaan :D
5 kierrettä edelleen tekemättä, ei vaan lähde helicoil vetämään kierteilleen. Muutama tunti ährättiin niiden kans ja nyt on pakko nostaa kädet pystyyn ja viedä koneistamolle tiistaina näytille :-[

Maalipinnalle olis tarkotus tehdä taikoja joko nyt tulevana viikonloppuna tai sitten seuraavana. Laitellaan sitten enemmän kuvaa ja tarinaa, kun päästään työstämään ja selviää reseptit.

Kunhan pääsee hieman siirtelemään autoa, niin täytyy koittaa joskos mahtuis sen viimeisen sentin tiputtamaan tuosta keulasta pois.

Loppuun yks turha fiilistelykuva hämärästä hallista.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2003
  • Näpräilijä
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #818 : 28.03.2016, 18:07:14 »
On kyllä thö vanne tähän autoon! Istuu kun nätti nenä nättiin päähän! :)
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #819 : 02.04.2016, 12:41:52 »
Eilen tosiaan otettiin maalipinta työnalle.

Ensin tuolla kimppatallisa pestiin konehuone ja kaikki ovien ja luukkujen välit kunnolla jonka jälkeen auto pihalle ja kävin kurvailemassa pienen lenkin ja hain polttoainetta :D Kylläpä vaan rupes jo polttelemaan päästä ajelemaan, mutta parempi malttaa vielä muutama viikko.

Sitten kaverin tallilla kunnon myrkyillä pesut jotta lähtee vanhat vahat pinnasta pois ja sitten vaan raakasti paineilma epäkeskoon Mirkan Abralon 2000 laikka kiinni ja mattaamaan katto, konepelti ja takaluukun kansi ::)

Seuraavaksi luovutin hommat täysin kaverille joka alotti työstämään koneella ja karvalaikalla kattoa ja luukkuja. Eilen saatiin puoleen yöhön mennessä ajettua nuo luukut ja katto karvalaikalla ja parilla-kolmella aineella läpi että saatiin kiilto takas ja tujumpien aineiden ajojäljet pois.

Muutamia huonoja kuvia joista ei kyllä selviä maalipinnan kunnosta mitään :D







Todettiin jotta auto on todennäköisesti joskus maalattu uudelleen ja aivan päin persettä. Konepelti on täynnä rasvakraateria ja ilmeisesti maalipinnasta paistaa hiomajäljet tietyssä kulmassa lakan alta läpi. Myös katossa kuskinpuolella on kraateria ja takaluukku pilveilee todella paljon.

Tänään tarkoitus ajella pinnat loppuun ja pestä auto ja tarkastella pinta läpi luonnonvalossa, niin katotaan että vieläkö ajetaan leikkaavimmilla aineilla vai päästelläänkö koko auto loppuun.
Ja jos miellyttävä lopputulos saadaan aikaiseksi, niin täytyy käydä muutamat kuvat räpsimässä ihan kameralla piiiitkään piitkään aikaan.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #820 : 07.04.2016, 14:26:41 »
Huhu, koko viikonloppu siinä meni sitten loppujen lopuks :D

Lauantaina koitettiin kylkiä alkuun työstää vain karvalaikalla ja myrkyillä, mutta todettiin jotta parempi nekin käydä vesihiomalla läpi.
Koko auto siis vesihiottiin ja käytiin rälläkkämallin koneella ja karvalaikalla läpi parilla aineella jonka jälkeen epäkeskolla ja parilla-kolmella eri vaahtomuovilaikalla ja aineella läpi. Lopuksi pintaan vedettiin AG:n HD vaha. Kaverilla sattu olemaan tököttiä reilummalti jemmassa ja on aina kiinnostanut koittaa tuota "parempaa" AG:ta, joten tuli nyt koitettua sillä.
Ennen vahaa kateltiin auringonpaisteessa läpi ettei näy holoja tms mutta jostain kumman syystä vahauksen jälkeen kun kurvasi tallin pihaan, niin auringossa näkyy joitakin hologrammeja kyljissä ja konepellissä :idiot2: Kaveri kylläkin väitti jotta tuo AG saattaa parin ekan pesun jälkeen näyttää tuolta... Kertaalleen jo kerkesin pestä vahan jälkeen, täytyy varmaan nyt viikonloppuna pestä vielä uudestaan ja kattoo rupeeko ne häviämään vai täytyykö vielä myllätä lisää.






Kuvat otettu ennen vahaa.

Maalipinta oli kyllä todella surkea. Taitaa joutua syksyllä pohjatöiden tekoon ::)

Hallin valossa näyttää nyt todella hyvältä aiempaan verrattuna 8) Ja näyttää se auringossakin, ei ole kyljetkään enää suttuista appelsiinia. Täytyy toivoo että saa pirkkahallista sopivasta valosta paikan :D

Myöskin etulätyt saapui eilen, täytyy joku ilta käydä laittamassa alle. Eilen tarkastelin myös rengaspaineet ja toinen eturengas ja toinen takarengas oli vajunut 0,5bar >:( Laitoin nyt jokaiseen 3,5bar ilmaa, täytyy seurailla vieläkö jatkuu vajuminen ja rueta miettimään jatkotoimenpiteitä.

Parempia kuvia saatte sittenkin odotella vielä, tulkaahan paikanpäälle Tampereelle kattelemaan!
Kuvia tulee sitten kinkereiden jälkeen.
« Viimeksi muokattu: 07.04.2016, 14:33:11 kirjoittanut Sawo »

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1275
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #821 : 07.04.2016, 14:28:14 »
Nättiä nättiä  S*

Pirkkahallissa onneks pääsee tiiraileen ja  *W->
NYKYÄÄN: -06 V50 2.4. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #822 : 07.04.2016, 21:06:40 »
Hyvä se on, pistää vaan aikalailla silmään nyt toi konepellin klommo  :D

Ne holot on luultavasti rasvajälkee siitä vahasta, lähtee parin pesun aikana pois
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1407
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #823 : 07.04.2016, 22:12:48 »
Käsittämättömän hieno! :o S*

Poissa Kenonit

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 986
  • Tornio
    • Flickr
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #824 : 07.04.2016, 23:02:46 »
Tulin reisilleni. En taida kehdata ajaa tuota omaa romua esille jos joudun tämän viereen  :buck2:
Nykyiset: Bmw E39 ///M5 -00, V70 D4 -15
Entiset: S60 D4 AWD -17, V50 1.6d -09S80 D5 -05, 855 t-5r -95, S80 D5 -05, 3x Bmw ///M5 sekä kasa volvon ja vagin romuja...

 

Carcom Oy  Ateho