Kulkukoira  Proturbo

960 16VT

  • 157 Vastauksia
  • 70807 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hesetius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 145
  • Kilahti Garage
Vs: 960 16VT
« Vastaus #45 : 12.02.2015, 15:13:47 »
Onko muuten kellään heittää speksejä öljypumpun pultista ei kehtais matkustaa siniseltä yhtä pulttii hakemaan :idiot2: vai onko se aivan välttämätön vaihtaa?
Nykyset 960 B204FT, 245 B200F
Menneet 745GLT B234F. 245GL B230F. 945GL B230FD

Poissa ImportTuning

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • BBS & OZ Only
Vs: 960 16VT
« Vastaus #46 : 12.02.2015, 15:52:19 »
Vaihda vaan, kiva ku porsii tuommosen 2 euron osan takia.

Orig.nro 982817

Skandix kertoo tiedoksi

Manufacturer:    Volvo
Bolt/Nut version:    with Collar
Bolt head-/Nut profile:    Outer hexagon
Thread size:    M10
Length:    30 mm

Löytyy KL-Varaosien hyllystä numerolla (87101) 1,36e
T-GUL 740R B284T+gs6-53dz, Volvo S40 Racecar, Golf mk2 GTI 16v, Käyttökulkine Volvo S60R AWD, Manual -04
Low is a lifestyle :D
Power was the only question, with the answer being ‘all the power you can get’.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 16VT
« Vastaus #47 : 12.02.2015, 15:59:49 »
Onko muuten kellään heittää speksejä öljypumpun pultista ei kehtais matkustaa siniseltä yhtä pulttii hakemaan :idiot2: vai onko se aivan välttämätön vaihtaa?

Kyllä se vaihtaa kannattaa....mutta esim. pulttikaupan 10.9 kovuuksinen on ajanut asiansa. Kunhan jenka on sama ja pituus sopiva  :hello:
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa vmattine

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 463
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 16VT
« Vastaus #48 : 12.02.2015, 18:30:54 »
Ei paha tuo venakoppa  O0 Mitäs maalia se on  ? :)  :hello:
Alle 1.9Bar ahdoilla ei ajeta!!!

Poissa Hesetius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 145
  • Kilahti Garage
Vs: 960 16VT
« Vastaus #49 : 14.02.2015, 14:31:10 »
Ei paha tuo venakoppa  O0 Mitäs maalia se on  ? :)  :hello:
Ihan bilteman ryppymaalia, saa nähä miten hyvin kestää verrattuna kunnollisiin VHT:n hiekkapinta maaleihin  :)
Nykyset 960 B204FT, 245 B200F
Menneet 745GLT B234F. 245GL B230F. 945GL B230FD

Poissa vmattine

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 463
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 16VT
« Vastaus #50 : 14.02.2015, 14:32:14 »
No ei ollenkaan pahan näkönen pinta :)
Alle 1.9Bar ahdoilla ei ajeta!!!

Poissa Hesetius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 145
  • Kilahti Garage
Vs: 960 16VT
« Vastaus #51 : 14.02.2015, 14:49:21 »


Vähän päivitystä tämänhetkiseen tilanteeseen  :hello: Tallikaverin 2-satku toimii mainiona asennus pöytänä  ;)

Kone maalissaan ja suurimmaks osin kasassa, ja nyt alkanu mietityttämään että missähän sitä säästäis että sais kesän rientoihin ns.v.1 versiona ajoon :) Onko kellä minkälaista kokemusta minne asti pärjäis noilla 680cc suuttimilla ja jos vielä toisaseksi jättäis päätyjakajankin paikalleen, olisi moiset muutokset helppo tehä sitte ns. lennosta kun ei kovin isotöisiä olis suorasytkän väkerrys ja suuttimien vaihto myöhemmässä vaiheessa.Tietysti jos jollain tarve tuon kokosille ja olisi vaihtotavarana isompia tilalle tarjota nii eiku yv:tä tulemaan  P> . Ulkomuotokaan ei vielä nähtävästi radikaalisti muutu kun tähän projuun saa viskoo seteleitä kun pohjattomaan kaivoon ennenku on motti edes pukissa kasattuna  ;D Ehjän M46 laatikonkin jos joku haluaa vaihdossa m90 lootaan niin saa ottaa yhteyttä  ;D ;D Alkaa tuntumaan siltä että saa kokee maanpäällisen helvetin ton lootan kanssa jos sen sinne vielä jättää..


Vielä piti laittaa kuvaa kun kävin teetättämässä rihvelin taustapeiliin roikkumaan  :pomo:
« Viimeksi muokattu: 14.02.2015, 14:56:46 kirjoittanut Hesetius »
Nykyset 960 B204FT, 245 B200F
Menneet 745GLT B234F. 245GL B230F. 945GL B230FD

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: 960 16VT
« Vastaus #52 : 14.02.2015, 16:15:28 »
Joo, älä ikinä tee sitä virhettä että laitat m4x sarjan lootan viripeliin :D Itse tein niin ja se olikin hauskaa vaihtaa ekan täyskaasu vedon jälkeen ;D.

Ps. Varaosapuolella oli myynnissä aika edullinen m90. :)

edit. kaksikin kappaletta näyttäs olevan :D
« Viimeksi muokattu: 14.02.2015, 16:17:43 kirjoittanut Juusoo »
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa Hesetius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 145
  • Kilahti Garage
Vs: 960 16VT
« Vastaus #53 : 14.02.2015, 18:34:35 »
Joo, älä ikinä tee sitä virhettä että laitat m4x sarjan lootan viripeliin :D Itse tein niin ja se olikin hauskaa vaihtaa ekan täyskaasu vedon jälkeen ;D.

Ps. Varaosapuolella oli myynnissä aika edullinen m90. :)

edit. kaksikin kappaletta näyttäs olevan :D
Niin se voi olla  :D Meinasin jättää ensin väliaikaseks, että jos se kestäs kun oikeen nätisti vaihtelis  ::) Mutta eipä siitä tule yhtää mitää kun on turbovole alla  ;)
Nykyset 960 B204FT, 245 B200F
Menneet 745GLT B234F. 245GL B230F. 945GL B230FD

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: 960 16VT
« Vastaus #54 : 14.02.2015, 20:12:48 »
Niin se voi olla  :D Meinasin jättää ensin väliaikaseks, että jos se kestäs kun oikeen nätisti vaihtelis  ::) Mutta eipä siitä tule yhtää mitää kun on turbovole alla  ;)
Se ei kestä vaikka vaihtais silkkihanskoin, kun 450Nm räjäyttää laatikon heti normaalilla kaasunkäytöllä vaihtamatta vaihdetta. :)

Nimimerkillä muutaman M47R laatikon silponut 1bar ahtopaineilla ihan rauhallisessa ohituksessa maantiellä.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1135
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 960 16VT
« Vastaus #55 : 14.02.2015, 20:42:33 »
Eipä kannata tosiaan laittaa M4* lootaa. Ei ainakaan omasta mielestä tuo laatikoiden vaihtelu oo NIIN kivaa touhua.
Ja se jysäys 80km/h vauhis kun kolmosen rattaat posahtaa ei oo mikään kauheen kiva kokemus muutenkaan. ;D

Omasta m47:sta meni ihan tasasesti kiihdyttäessä, eli ei vaatinu nopeaa vaihtoa 2->3.

Eikä siitä nätisti ajamisesta kuitenkaan mitään tuu.  :2funny:
« Viimeksi muokattu: 14.02.2015, 20:44:05 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00, S70 2.4 -99 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: 960 16VT
« Vastaus #56 : 14.02.2015, 23:16:09 »
Eipä kannata tosiaan laittaa M4* lootaa. Ei ainakaan omasta mielestä tuo laatikoiden vaihtelu oo NIIN kivaa touhua.
Ja se jysäys 80km/h vauhis kun kolmosen rattaat posahtaa ei oo mikään kauheen kiva kokemus muutenkaan. ;D

Omasta m47:sta meni ihan tasasesti kiihdyttäessä, eli ei vaatinu nopeaa vaihtoa 2->3.

Eikä siitä nätisti ajamisesta kuitenkaan mitään tuu.  :2funny:
Mulla ei kyl jysähtäny mitään, oli vaan sama fiilis ku olis vaihde menny vapaalle, kun hampaat tippu laatikon pohjalle :D

Nopealla vaihdolla menee varmaan pienemmälläkin väännöllä hajalle :P
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3464
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: 960 16VT
« Vastaus #57 : 14.02.2015, 23:19:17 »
menihän tuo d24tic moottorilla m47 apu-akseli poikki normaalissa kiihdytyksessä 0.4 bar ahdoilla poikki...
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1135
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 960 16VT
« Vastaus #58 : 15.02.2015, 12:06:08 »
En oo laatikkoa avannu, että ei tarkalleen tiedä mikä sieltä meni. Ihan jumiin se löi kolmosvaihteen.
Kakkosella pystyi kauheen kolinan kera ajamaan kotiin ja tyhjäkäynnilläkin paikoillaan piti helkkarinmoista raklatusta.

Itsekin ajattelin että nätisti ajamalla kestäis...  ::)
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00, S70 2.4 -99 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa Hesetius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 145
  • Kilahti Garage
Vs: 960 16VT
« Vastaus #59 : 15.02.2015, 21:54:35 »
Kyllä se m90 on näköjää sitte investoitava, mikä tarkottaa että budjetti kusee kesään mennessä ajoon tyylillä nykysillä suunnitelmilla.. Jotenka kymysys kuuluu pääsiskö tällä kokoonpanolla 350hp rajoille mitenkään eli:
204ft lohko
Vakio takoset mäntinä
H-profiilit
Holset hx35
GLT:n Nokat
3"imm
3"dp ja loppu 2,5"
Vähän järkevämpi pakosarja ulkosella hukkiksella
Orkkis päätyjakaja sytytys ja tonin lastut bensa ja syttypuolelle
Ahdot 1.5 bar (aikasemmin garret gt32 ahtimella 260hv@1.5bar vakio immulla, 680 suuttimilla ja pelkällä bensalastulla.)

Äkkisesti kattelin suutinlaskureilla että 350hv:n tienoille vielä 680cc suuttimet riittäs  ???

Ja kymysystä ajaako oma IMM saman asian laitettuna isompaan putkeen kun esmeks 960 isompi immu  :o..

LH:lla kesän läpi körryyttely alko himoittamaan kun laskeskelin kustannuksia mitä tulis megan ja suorasytkän kans.. Ja JOS tuolla kokoonpanolla vielä LH:lla pääsis sinne 350hp tuntumaan  ::)

Sais autonkin sopivasti kesän rientoihin ajoon  :3/4 jättää sen:

Tulipas taas purkauduttua  ;D
« Viimeksi muokattu: 15.02.2015, 21:57:00 kirjoittanut Hesetius »
Nykyset 960 B204FT, 245 B200F
Menneet 745GLT B234F. 245GL B230F. 945GL B230FD

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo