Olen ajanut S60 2.4 vaparilla puolisen vuotta sekatankaten. Ekalla kerralla laitoin 18l E85 täyteen tankkiin, sitten olen nostanut 25, 30, 35, 40, 45l per tankkaus, ja auto kulkee hyvin. Kylmäkäynnistys on huonontunut kylmillä keleillä, mutta siihenkin on helppo lääke tiedossa, lisätään startin ajaksi 4.7...18kohm vastus sarjaan lämpöanturin kanssa, ja ruisku annostelee soppaa vähän reilummin. Ilman vastusta pitää sahata pitempään (0.5s -> 1.2s, tai joskus pitää startata toiseen kertaan).
Luulin jo, että lambdasäädön raja oli tullut vastaan sekatankkaamisessa, kun häiriövalo syttyi usein startin yhteydessä, mutta kävin tuossa kaverilla lukemassa BSR:llä koodit ja syyksi osoittautuikin viallinen puola, jonka vaihdoin. Nyt tankissa n. E55 seos, eikä tietoakaan ongelmista tai valoista. Huomenna tankin täyttö niin että seos lähentelee jo E70, katsotaan miten sitten käy.
En tiedä, onko LTFT auttanut, vaiko kuluneet suuttimet, mutta ainakin tässä yksilössä viina tuntuu toimivan hyvin. Polttoainepainetta olen ajatellut nostaa, mutta kas, en löytänytkään paineensäädintä konepellin alta, tai löysin tasaajan, josta ei lähtenytkään paluuputkea. Osaako joku ystävällinen palstalainen (käy myös ei-ystävällinen hätätapauksessa) neuvoa, miten tämmöisessä koneessa saa painetta nostettua. Tarve olisi saada virtausta n. 30% enemmän, että pysyttäisiin ruiskun ja lambdan kanssa kartalla myös puhtaalla E85:llä (ellei sitten testeissäni osoittaudu, että pelaa ilman muutoksia..).
nvg